~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 12 juli 2007

Av Cina - 12 juli 2007 22:21

Idag har vi haft sol o moln och regn allt på engång.

Trött på detta väder.

Vad har då hänt här hos mig idag då.

Dagen började med frukost sedan var ju sonen hem igår och lämnade rabarber, han vill att jag skulle koka saft av dom.Så det gjorde jag efter frukosten. Vet ej hur den smakar för jag har ej provat den.

Är ingen älskare av saft. Får väl säga åt gubben att smaka den.


När jag hade gjort det så kom en väninna hit så vi var upp till apoteket både hon o jag skulle hämta ut medicin. Och jag tycker att jag har mycket medicin men det är inget mot vad hon har. Ujujuj hon fick bröst cancer för 3 år sedan, dom tog bort bröstet på henne. Och alla trodde väl att det skulle räcka med det. Men icke sa nicke. För 1 år sedan vart hon så konstig o fick ont i huvet . Hon åkte upp på akuten men de skickade hem henne utan att röntga henne. Hon åkte upp igen o åter blev hon hem skickad.

3:dje gången nekade hon att åka hem innan de hade röntgat hennes huvud.

Ja vad har hon då..........jo metastaser i huvet o det var inte en utan 5 st.

Jaha nu blev det ny behandling med cellgifter.   Så det var att åka till Stockholm till Karolinska o knivstråla. Och det var ju inte kul för henne det gjorde fruktansvärt ont. Inte strålningen utan denna hemska ställning de skruvar på huvet. Ja hon trodde ju igen att hon skulle bli frisk.

Men så var inte fallet tyvärr. Hon har åter vart i Stockholm på Sofia hemmet och knivstråla igen. Och då hade läkarna sagt att alla 5 var kvar o en hade växt. Så nu får vi se om denna strålning gick bättre. Tänk vad en människa ska behöva gå igenom. Hon är ju bara 46 år. Jag har stöttat henne och vart med henne till DR och på behandlingar.

Idag var hon ju då hit som jag skrev och det var riktigt roligt att se henne för hon såg sååååå himla pigg o fräsch ut idag.

Hon har ju ätit så mycket cortison så hon ökade ju 35 kg.

Men nu börjar hennes ansikte se normalt ut och hon har nog oxå gått ner i vikt. Är så roligt att hon är pigg nu.Jag har vart orolig över att hon ej skulle klara detta. Och än är väl faran inte över. Men man kan ju hoppas att tumörerna försvinner. Man får vara glad att man är så pass frisk som man är.

Visst jag har oxå mina problem men hon har det mycket värre än jag.


Nu får det vara nog ältande om detta.

Tack för att du orkade läsa till slutet.

Av Cina - 12 juli 2007 09:30

Kycklinggryta med mangochutney

4 kycklingfileer
1 röd paprika
1 gul paprika
2 gula lökar
champinjoner
2,5 dl cremefraiche ( man kan hälla på grädde så det blir mera sås)
manogocuhtney
(efter eget tycke och smak)
2 tsk sambal oelek


Strimla kycklingen och bryn den,salta och peppra(vitpeppar).
Skala löken och hacka den,hacka paprikan och bryn detta tillsammans. Häll på cremefraichen och mangochutneyn sen lägger man i kycklingen och kryddar med sambal oelek,ha i svampen oxå.

Detta kan ätas med ris,potatis eller bandspagetti.
En fräsch sallad till oxå..
Låt det väl smaka!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards