~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 20 juli 2007

Av Cina - 20 juli 2007 22:23

Idag har jag vart riktigt flitig som ni säkert sett så har jag bakat bulla.

och sedan lagade jag mat, de blev lövbiffs-rullader med vitlöksost i och potatis, sås och grönsaker. Det var gott.

Sedan har jag kokat fisk, för imorgon skall vi och våra älskade grannar ha en liten fest på våran baksida.Vi skall fira att hennes man gått på semester nu och är ledig i 4 långa veckor. Och då skall jag bjuda dom på en kall fisk med en kallsås och räkor, potais och en sallad. (Receptet kommer sedan.) Så man får ju hoppas att vi har tur med vädret.

 Ja så har jag även tvättat lite.Ja något mer har jag inte gjort men det tycker jag får räcka.

Vi har haft ett fint väder idag med sol och lite moln. En behaglig värme tycker jag.

Nu ikväll har jag vart över en sväng till grannen och snackat bort en stund.

Skönt att man har sådana grannar som man har. Vi har roligt tillsammans.

Kanske blir lite mycket grannen men dom heter Cattha och Micke så nu vet ni det.

Ja detta var allt för idag!


Av Cina - 20 juli 2007 13:45

Ja nu har jag vart flitig idag.

Bakade lite bullar så gubben har lite o tugga på...=))

Jag äter ju inte mina egna bullar, godare med grannens.

Ja min älskade granne skall ju naturligtvis få smaka dom.

Bara vänta att dom skall kallna nu och så paketera bullarna och så in i frysen....

Av Cina - 20 juli 2007 09:38

Tänk när man var så här liten då hade man då inga bekymmer om något.

Nu är man vuxen och snart 55 år tänk vad tiden går.

Resan från då man var liten till nu har vart bra.

Klart att man gjort sina misstag men det får man ju stå ut med hahahaha.

2 barn har man fått dock inga barnbarn ännu.

Skulle vara roligt att få ett iallafall.

Som man kan skämma bort lite.

Av Cina - 20 juli 2007 08:26

1 portion

7 points




1 bagel,ljust luftigt bröd eller franskbrödbulle.

1 tsk lättmajonnäs

1 msk lätt creme fraiche

1 msk lättfil

½ hårdkokt ägg

3-4 bitar crabbmix = 1 dl strimmlad

1 tks dill

1 msk stenbitsrom

salladsblad

skivad grurka

dillkvistar



Dela bageln i 2 halvor. Gröpa ur lite ur underdelen. Rör ihop majonnäs, creme fraiche och fil med mosat ägg, krabbmixstrimlorna och dill. Fyll bageln med krabbröran och klicka på stenbitsrom. Stick i salladsblad, skivad gurka och dillkvistar.

Jätte god macka!!!!

Lycka till!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards