~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 21 juli 2007

Av Cina - 21 juli 2007 23:10

Det var ju idag vi bjöd MIcke och Cattha på kallfisk som ni ser på bilden. Barnen fick pizza för dom gillar inte fisk.Vi hade ett kanon fint väder och det var varmt och skönt.

Vi dukade ute och så satt vi ute från 14:00 till 22:00 och vi har verkligen haft skoj. Micke och jag har stått för underhållningen. Vi började rocka rockring som jag säkert inte gjort på 45 år. Men tyvärr så har den talangen försvunnit! Så imorgon kan man väl inte röra sig hahahahaha. Cattha och barnen skrattade så dom grät. Men vi har verkligen haft det skoj. Så lekte vi charader och så gissade vi på djur som började på den o den bokstaven.

Tur att man har barnasinnet kvar!

Mickan och lilla Isabell kom en sväng o hälsade på oss.

Ja det var nog allt som jag har att berätta om dagen idag!


Av Cina - 21 juli 2007 12:13

Vi är en syskon skara på 4 barn.

Jag är först ut 1952.

Sedan kom det 2 flickor till alltså tvillingar 1955

Till slut fick vi en bror 1966.

Tänkte bara visa er hur vi såg ut tillsammans mina systrar och jag 1956.

Lite kul att hitta lite gamla bilder och visa mina besökare.

Vore roligt om alla som besöker sidan lämnade en liten kommentar.

Det är alltså från vänster Christina, Carina och så Carola.

Av Cina - 21 juli 2007 09:13

4 bitar

6,5 points



Botten

25 gr jäst (½ pkt)

1½ dl fingervarmt vatten

1 msk olja

ca 4 dl vetemjöl, gärna vetemjöl special

½ tsk salt


Fyllning

2 msk chilisås

1 tsk olja

2-3 tunna skivor kassler

2-3 tomater

½ strimlad purjolök

1½ dl riven ost 17%

1-2 tsk pizzakrydda


Ugn 225 grader. Lös upp jästen i varmt vatten. Rör i oljan, mesta mjölet och salt. Arbeta till en jämn deg. Låt degen jäsa väl övertäckt drygt 30 min. Tag upp degen och baka ut till en stor tunn kaka. Lägg på bakplåtspapper. Använd lite extra mjöl om det behövs. Låt bottnen vila övertäckt i 10 min. Fyll på pizzan. Bred chilisås och olja tunt över hela pizzan. Strimla eller tärna kasslern fint. Skiva tomaterna. Strimla purjolöken, ge gärna strimlorna ett snabbt uppkok i vatten så att de blir milda i smaken och lite mjuka. Fördela fyllningen över pizzan. Strö på riven ost och pizzakrydda. Grädda pizzan i 18-20 min i ugnen eller tills bottnen känns genonbakad, tiden beror på tjockleken.

TIPS!!! LAGA EN STOR PIZZA , DELA OCH FRYS IN I PORTIONSBITAR, LÄTT ATT VÄRMA I MICRON.

Smaklig måltid!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards