~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 1 augusti 2007

Av Cina - 1 augusti 2007 15:39

Skotten MacDonald hade vunnit en miljon. En vecka efter vinsten kom Hans hustru in till honom och Sade:-

Vad ska vi göra med alla tiggarbreven?

MacDonald:- Vi fortsätter skicka dem, förstås





Vid ett rödljus fick en dam motorstopp. Det blev grönt, gult och rött igen. Inte en rörelse på bilen.

Då öppnade en polis dörren och frågade:-

 Är det ingen av färgerna som passar damen idag?

Av Cina - 1 augusti 2007 14:23

Igår kom det ett bild meddelande på min mobil från min bror.

Han och hans familj är i Turkiet.

Och denna bild fick jag....hahaha

Ja vad säger man.....hmmm

Han ville väl visa syrran att han blivit solbränd.

Han är som han är min kära bror...

Tack Christer!!!!!

Av Cina - 1 augusti 2007 12:05

Ja då har vi den 1 augusti idag och jag undrar om vi får någon sommar eller om det har vart sommar.

Men solen skiner från en klar blå himmel idag.

Blåser lite men det gör ingen för då torkar tvätten fort.

Man undrar ju vart denna sommar tog vägen.

Men får man tro dom kloka gubbarna som spår väder så skall det ju bli en vacker augustimånad men men jag tror inte på det förrän jag får se det.

Av Cina - 1 augusti 2007 11:56

Idag fick jag se att det blommar i häcken.....hahaha

Det har kommit upp luktärtor i häcken.

Jag satte dom inte i häcken utan satte dom i en rabatt.

Och jag har inte sett att dom kommit upp, så jag trodde att dom inte tog sig. Men idag så fick jag se dom.

Undrar vad man har ögonen till......

Av Cina - 1 augusti 2007 09:19

1 portion

6,5 points


0,5 dl ris

1 bit gurka

½ paprika

1 lite rödlök

1 klyfta vitkål

4 cocktailtomater

1 krm salt

2 dl kräftstjärtar eller skalade räkor

dill


SÅS

1 msk lättmajonnäs

1 tsk fransk senap

½ krm ingefära

2 msk vatten


Koka riset i drygt 1 dl vatten. Under tiden ansas grönsakerna och kärna ur gurkan. Skär allt i små bitar. När riset kokat i 10 min lägg i alla grönsaker utom tomaterna ovanpå och salta. Koka under lock tills riset är färdigt. Rör samman majonmäsen och senap och kryddor. Späd med vattnet under omrörning. Häll upp grönsaksriset och lägg på kräftstjärtar eller räkor och små dillvippor. Häll över såsen och servera 

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards