~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 3 augusti 2007

Av Cina - 3 augusti 2007 23:06

Ja inte har jag blivit vän med min nya kudde ännu.

Har tagit dom gamla tillbaks och lag dom ovan på de nya.

Kan inte bli vän med dom nya.

Jobbigt det är....

Idag har det inte hänt så himla mycket.

Jag har kokat ny lag till kräftorna  idag för imorgon skall vi ha kräftskiva hos Cattha och Micke. Skall bli trevligt.

Nu ikväll så var jag över till dom och Cattha och jag satt och snackade lite goja. Sedan hjälpte jag Emelie och Cattha med bloggen.

Men nu tror jag det är dags för mig att hoppa i sängen.

Så man är utvilad imorgon när det blir fest.

Natti natti från en trött heavenlady.....


Av Cina - 3 augusti 2007 17:45

Har fått en utmaning skickad till mig utav gulligagumman. Jag ska skriva om ämnet "Det bästa som hänt mig!" och sedan hitta på ett nytt ämne och skicka det vidare till 5 st bloggare. Jag kommer att välja ämnet "Ditt roligaste vinter minne"!" och skickar det vidare till Ruth, swegittan, frufionacattha och millis.

Reglerna är som följer:

  • Fundera ut ett ämne som du vill att någon ska skriva om (eller fotografera) och skriv ner det
  • Välj ut ca 5 bloggare som du tror skulle vilja skriva om ämnet och tala om att dom är utmanade.
  • Längst ned i inlägget klistrar du in listan över tidigare ämnen

Du som blir utmanad får skriva så långt eller kort du vill om ämnet, du kan fotografera bara eller både skriva eller fotografera. Du får välja 5 nya bloggare men fler eller färre går också bra. Har du blivit utmanad flera gånger får du välja det ämne du tycker är roligast om du inte vill vara med två gånger.


"Då gjorde jag bort mig"

”Ett sommarminne”

"Så ser en skön dag ut i mitt liv!"

"Det bästa som hänt mig"

"Det roligaster vinter minnet"

Det bästa som hänt mig!

Det var när jag fick mina två pojkar 1970 o 1972. Härligt att bli mamma fast många tyckte att jag var så ung , jag var 17 år. Men det har ju gått bra. Idag är båda vuxna och står på egna ben.

Det bästa vinter minnet

Det var nog när jag skulle lära mig att åka slalom. Sonen kunde ju åka o jag frågade honom om det var svårt, näää säger han det är bara att vicka på ändan och åka hahahaha. Sagt och gjort inhandlade utrustning. Sedan var det ju då fjällen som hägrade. Men först så skulle jag ju öva i en liten backe men det fanns lift. Och nu e det ju så att jag är en mullig kvinna o denna knapp man skulle sätta sig på den försvann ju i ändan på mig. Och alla skrattade utom jag för jag var skräckslagen. Och väl uppe så skulle man ju av denna knapp oxå. Hujeda mig det var inte det lättaste. Sonen o gubben och en vän till honom var med och så skulle jag ju då ner för denna himla höga backen. Och jag lovar det var då inte det lättaste. Gick bra en bit för det var ju bara att ploga. Sedan kom det ju då en kille bakom mig o såg säkert att jag var nybörjare o skulle säkert skrämma mig. Och det gjorde han verkligen. Jag slutade kju att ploga o fick ju inte stopp på dessa skidor utan jag drog ju rakt ut i skogen. Plogade ju en hel väg och färden slutade men att jag låg på rygg och benen på var sin sida om en stor björk. Och alla undrade ju vad jag tog vägen men dom följde ju mina spår o där nere hittade dom mig. Och jag bara skrattade och inte tusan kom jag upp heller. Men fick hjälp att komma upp man var ju som en michelingubbe i denna overall. Ja sedan åkte inte jag skidor något mer den dagen. Var ju tur att man inte bröt sig. Men jag landande ju ganska så mjukt.....



Av Cina - 3 augusti 2007 17:11

Nu kommer det mer bilder på våra druvor, för nu börjar dom få färg.

Snart kan man nog ta ett smakprov, kanske om 2 veckor eller så.

Men jag skall nog berätta när jag smakat.






Av Cina - 3 augusti 2007 12:19

Igår var ju gubben på rallycross i Stängnäs med Patrik.

Min sonhustru var kvar här och vi satt o snackade lite skit sedan tog vi och åkte ut till Hälla för att fönstershoppa...hahaha.

Men det var ju rea på rea och jag hittade ett par byxor i militärgrön.

Snygga var dom. Det är piratbyxor dom slutar lite på halva benet och vida o sköna. Sedan så hittade jag en tunika som var så söt tycker jag. Ja så fick man ju då fundera på om man hade råd eller inte. Byxorna var ju på rea men inte tunikan. Men men jag slog till och shoppade det. Glad var jag. Sedan när vi kom ut så fick jag 200:- av min sonhustru som hjälp till det jag hade köpt. TUSEN TACK för det!!!!

Sedan var vi till apoteket för jag hade slut på en medicin.

Och sedan styrde vi kosan hem, kom på att vi kanske skulle ha något att äta. Så det blev en kebabrulle för min del. Men oj så mycket mat orkade bara halva.


Byxorna ser ut så här!!!


Tunikan ser då ut så här!!

Av Cina - 3 augusti 2007 10:51

1 portion

3,5 points


1 kantskuren smal landgångsskiva

½ msk lättmajonnäs

salladsblad

½ dl skalade räkor

1 skiva kokt skinka

1 skiva ost

1 citronskiva

5 gurkskivor

2 kiwi

1 minitomat


Bred majonnäs och lägg på salladsblad på brödet. Fyll smörgåsen med blandade läckerheter. Börja med en driva räkor, sedan en hopsnurrad skinkskiva och sist den hoppsnurrade osten. Stick i citron, gurka och kiwi. Spetsa sist den lilla tomaten på en tandpetare som sticks ner i skinksnurran för att hålla den på plats.


Smaklig måltid!!!!

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards