~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 9 augusti 2007

Av Cina - 9 augusti 2007 21:29

Igår ringde det en kille och sa att på måndag kommer vi och mäter dina köksluckor. Oh vad bra sa jag. Det är så här att jag har beställt nya köksluckor i ljus ek. Och antikbehandlade handtag. Denna renovering är ju nåt som kallas valfritt lägenhetsunderhåll och då när man vill renovera så beställer man jobbet från hyresvärden och då läggs det en summa på hyran i ett visst antal år.

Och nu har jag fått för mig att jag också vill lägga in klick golv i köket och då även det i ljus ek. Sedan blir det tapetsering av köket det är bara 8 våder och så en bård. Så får jag väl sy gardiner när allt detta är klart.

Skall bli roligt med ett nytt kök är så himla trött på dessa vita luckor.

Så lite positivt i allt annat skit har det vart.

Av Cina - 9 augusti 2007 13:09

Jaha idag var det då dags med ett telefonsamtal från Försäkringskassan.

Det var min handläggare som ringde. Hon höll på med mitt ärende sa hon. Och efter denna medicinska utredningen så hade dom där skrivit vad som krävs för att jag skall bli bättre/bra. Och nu ringde hon o frågade om jag hade börjat med det. Nej sa jag för jag bad min läkare att skriva en remiss till ångestteamet men svaret jag fick av henne var att det är minst 1-2 års vänte tid och så sa hon att hon hade skrivit så många remisser dit och hon hade fått tillbaks dom för det är en lång process innan man kommer in där. Ja jag tjatade ju inget mer om det. För det verkade ju inte som om jag skulle få komma dit. Nu kräver FK att jag skall få en remiss dit. Och då sa jag till henne då får du kontakta min DR och fixa det. För jag har frågat och jag har även fått ett svar. Så vi får väl se om det hjälper om hon skriver till min DR. Ja då började man ju undra direkt efter samtalet vad händer om jag inte får denna remiss, får jag då inte förlängd sjukersättning. Fytusan säger jag bara skall man nu gå i ovisshet igen.

Räcker så himla bra som det är nu. FK har en stor makt idag de har mer att säga till om än vad DR har. Jaja nu får man ju då vänta och se när jag får något svar från detta. *STOR SUCK*

Av Cina - 9 augusti 2007 10:32

1 portion

7 points 


1 kycklingfilé

1,5 dl hönsbuljong

1 tsk mjöl

2 msk matlagningsgrädde

1 apelsin, tunt skal, klyftor och salt

2 dl kokt ris

sallad


Sjud kycklingfilén i buljongen till den är helt färdigkokt ca 10- 15 min.

Ta upp filén och håll den varm. Koka ihop buljongen till cirka hälften. Rör ihop mjöl och grädde och vispa i buljongen. Smaksätt med lite apelsinsaft och det yttersta skalet finrivet. Smaka av med salt och peppar.

Servera kycklingfilén tillsammans med det nykokta riset, såsen, grönsaker, apelsinklyftor och tunna strimlor av apelsinskalet.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards