~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 25 augusti 2007

Av Cina - 25 augusti 2007 19:35

Detta har jag kopierat från aftonbladet och jag blir bara så chockad hur kan man bara säga något sådant här. Jag har jobbat med funktionshindrade i massor med år och de är också människor. Detta gör mig så himla upprörd.

Denna som har sagt så här är INTE lämplig att jobba inom vårdyrket.

http://www.aftonbladet.se/incoming/article620953.ab








”Funktionshindrade barn ska dödas”

En norsk sjuksköterskeelev har utlöst en opinionsstorm sedan han föreslagit att funktionshindrade barn bör dödas.

– Hårresande, säger professorn i medicinsk etik Jan Helge Solbakk vid universitetet i Oslo.

Elevens framförde sitt förslag inför examinationen av årets nya sjuksköterskor, när han skulle utvärdera sina studier.

– Jag tycker att barn med funktionshinder bör avlivas snarast möjligt om det är omöjligt att göra dem friska och nyttiga för samhället.

Det makabra förslaget har omskrivits i fackorganet Tidsskriftet Sykepleien. När det blev känt sade de norska sköterskornas yrkesetiska råd att mannen inte bör få arbeta i vården.

Det är dock oklart huruvida eleven fått betyg och godkänts som sjuksköterska, säger Marie Aakre i etikrådet.

Myndigheten som ansvarar för de norska sjuksköterskornas legitimering har också reagerat kraftigt.

– Jag tycker det är ett avskyvärt uttalande. Sådan vårdpersonal vill vi inte ha, säger chefen för myndigheten Per Haugum.

Haugum är dock osäker på om uttalandet kan stoppa legitimeringen. Enligt lagen måste inte bara attityden utan även uppförandet visa att någon är olämplig.

Skolan där mannen studerat vill inte kommentera händelsen.

Av Cina - 25 augusti 2007 15:25

Har tagit lite foton av saker som jag tycker om här hemma.

Har lite saker i Home Country stilen.

Allt är hemmagjort i trä, men inte jag som gjort det.

Denna stil kommer från Amerika som allt annat. Men jag gillar vissa saker av det.

Denna hänger på väggen. Det står Home is best

Denna tavla har jag hänger på väggen. Det står Home is best.


Under tavlan står denna golvlampa som jag bara älskar.


Har även 2 sådana här lampor i vardagsrummet som lyser med ett jätte mysigt sken.


I köket har jag denna lampa som jag oxå tycker mycket om.

Av Cina - 25 augusti 2007 08:45

Ja idag skall vi hjälpa till att köra flyttlass från Västerås till Skultuna.

Håkan är och hämtar släpet just nu som vi får låna. Så nu hoppas vi att det blir flytt idag.

Min son och sonhustru ska ju flytta till Skultuna och de har inte fått nyckeln ännu så vi får väl vänta o se när dom får den. Bara hoppas att det blir på fm så vi hinner flytta över allt idag, men det gör vi bara vi får nyckeln. Dom har inte så himla mycket saker, fast ibland är det mer än man tror.


Vi har höstmarknad här i Västerås denna helg, men vi skall inte gå ner och kolla. Är för mycket folk för att jag skall kunna gå där och kolla. Så då avstår jag hellre. Denna höstmarknad är ganska så stor och många knallar.

Fast igentligen är det ju mest tingeltangel. Men ibland har man ju hittat ett o annat bra också. Om inte annat så har man ju köpt renkorv och älgkorv.


Nu kommer solen så vi kanske får ett fint väder, blåser gör det som attan.



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards