~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 22 september 2007

Av Cina - 22 september 2007 18:10

Har vart lite lat idag och gjort en hembakt pizza som nu står i ugnen.

Köttfärssås , räkor, ananas och ost är det på den. Tänk om jag fick bjuda alla mina älskade bloggvänner på det. Men tyvärr så går det ju inte , jo om jag tar expressbud till er alla...hahahahahaha.


Av Cina - 22 september 2007 17:37

Här kommer receptet på tårtan.

6 äggvitor

2 dl strösocker

2 dl cocosflingor

margarin och cocos till formen

200 gr vit choklad

1 ½ dl turkist yoghurt

1 pkt frusna hallon

+ kolasås och silver kulor till garneringen.


1. Sätt ugnen på 125 grader

2. Vispa äggvitorna med elvispen. Tillsätt sockret i omgångar allteftersom marängen tjocknar. Marängsmeten är färdig när det går att göra styva toppar som behåller formen.

3. Rör försiktigt ner cocosflingorna i marängsmeten.

4. Smörj och bröa (med cocos) en form med löstagbar botten.

Bred ut marängsmeten. Grädda marängbotten i 1½ timma. Stäng av ugnen och låt botten stå kvar i ytterligare 1 timma. Hit kan du förbereda dagen före.

5. Smält chokladen över vattenbad, tillsätt yoghurten matskedsvis. Rör om.

6. Lägg marängbotten på ett tårtfat. Bred på choklad smeten. Strö på hallon och silver kulor och ringla över kolasås.


LYCKA TILL!!!!!

Av Cina - 22 september 2007 13:26

Idag fick jag för mig att jag skulle baka tårta. Så nu står maräng botten i ugnen så får vi se vad det blir av den. Spännande för jag har aldrig gjort den förr. Tar bara så himla lång tid den skall stå i ugnen 2½ tim sedan så skall det på lite yohgurt och vitchoklad blandad, hallon och sedan kola sås.

Ja skall lägga ut receptet senare om den blir bra. Skall även ta en bild på tårtan så ni får se mästerverket hahahahaha.

Tänk att jag inte kan låta bli att baka, ser jag något som ser smarrigt ut så måste jag prova även om det bara blir en gång.

Ni måste säkert tro att jag är tokig som håller på så här men det är jag inte utan jag måste ha lite att göra.


Om nu mina gulliga grannar bjuder på kaffe så skall jag bjuda på tårtan vi får se hur det blir med den saken.

Av Cina - 22 september 2007 10:08


 Förlåt alla från Norge som läser denna historia!!!




En svensk sitter och äter frukost på ett café. Vid sidan av honom sitter en norrman som tuggar tuggummi.

Ouppfostrat inleder norrmannen: "Äter Ni svenskar hela brödet?"

Svensken låter motvilligt frukosten ligga och svarar: "Ja, naturligtvis!".

Norrmannen leker med tuggummit i munnen och säger: "Det gör vi inte hos oss, i Norge äter vi bara det innersta av brödet. Brödkanterna samlas i en container, bearbetas och formas till croissanter och säljs till Sverige."

Norrmannen frågar vidare: "Äter Ni marmelad till brödet också?"

Svensken svarar lätt irriterad: "Ja, naturligtvis".

Medan norrmannen ljudligt tuggar tuggummi, säger han: "Inte hos oss, i Norge äter vi bara färsk frukt till frukost. Skalen och resterna samlas i en container, bearbetas till marmelad och säljs till Sverige."

Nu blir det svenskens tur att fråga: "Säg mig en sak, har Ni sex i Norge?"

Norrmannen ler och svarar: "Ja, naturligtvis har vi sex."

Svensken lutar sig över bordet och frågar: "Vad gör Ni med kondomerna efter att Ni använt dem?"

"Vi kastar dem!", Svarar norrmannen.

Nu börjar svensken le... Sedan säger han: "Inte hos oss, i Sverige samlar vi alla använda kondomer i en container, bearbetar dem, smälter dem och säljer dem till Norge som tuggummi.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards