~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under september 2007

Av Cina - 17 september 2007 18:35

Här kommer 5 st nya gåtor:

1.Vilken teckning kan man inte rita?

2.Vilken blomma trivs bäst vid telefonen?

3. Vilken dag är årets längsta?

4. Vilken hund har inte fyra ben?

5.Vilket prov är det första, som görs i skolan?



Svaren får ni imorogn fm någon gång!!!

Lätta gåtor denna gång!

LYCKA TILL

Av Cina - 17 september 2007 09:34

Fick ett mail av Marianne att hon har svårt att skriva kommentarer i min blogg.

Så här skriver hon:


Jag har problem med att skriva in kommentarer i din blogg. Jag ser inte var muspekaren finns när jag ska klicka på rutan som ska fyllas i. Jag lyckades få in en kommentar nu i kväll/natt, men jag fick sitta och klicka i blido till jag träffade rätt. Är det jag som har ngt fel här, eller är det något på din blogg?Snälla ni som läser detta kan ni skriva om ni oxå har svårt att skriva. Så både Marianne och jag vet.

Tack snälla ni för att ni vill hjälpa till!!!!

Av Cina - 16 september 2007 22:18

Har precis pratat med sonen som flyttade till Skultuna.

När dom flyttade dit så sa jag att jag tycket att parketten i vardagsrummet skulle behöva slipas för det var ganska så fult och repigt.

Ja det får man väl göra sedan svarade han mig.

Men nu blir det nytt golv!!!!!

Han berättade att han skulle vara duktig ikväll och lufta elementet i vardagsrummet och vad händer ......jo skruven går av och vattnet sprutar ut över hela golvet, dom ringer jouren och det tar 40 min innan dom kommer och han sitter o håller för hålet och det bara sprutar ut vatten.

Grannen kommer in och hjälper dom. Ja så nu  står det en byggfläkt i vardagsrummet och golvet måste bytas ut. Det sipprar vatten upp mellan springerna när man går på det sa han. Vilken otur, men nu får dom ju nytt golv och det går ju på hemförsäkringen kan man hoppas.

Tycker synd om dom allt skall dom drabbas av.





Av Cina - 16 september 2007 20:10

Grattis säger jag till Mikaela som hade 3 rätt av 5.

Svar:

1. Almanackan

2. Kranskullan

3. I en polisbil

4. Ryamattan

5. Tjejmilen




Av Cina - 16 september 2007 09:38

Jag börjar söndagens blogg med lite hjärngympa.

Här kommer lite gåtor!!!

Svara i kommentar.

Då börjar vi:

1. Vem är det som har flest namn??

2. Vem faller alltid för den förste och den bästa??

3. Var kan man hitta ett radarpar??

4. Vad är det som kommer upp i flera tusen knutar??

5. Vad är det som är 10.000 meter långt och luktar parfym???


Så jag nöjer mig med 5 gåtor!

Hoppas ni inte tycker att dom är svåra.


Lycka till!!

Av Cina - 15 september 2007 20:14

Ja då var det lördag kväll och dagen som vart har inte alls vart så fin det har regnat och blåst storm. Sedan så kom solen men ack så kallt. Vad har jag gjort idag då......funderar??? Jo jag har nog mest setat här vi datorn och gjort lite i psp. Sedan druckit kaffe, lagat mat, ätit, diskat. Ja det är väl vad jag har åsta kommit idag.


Våra kära grannar hade stor städning på sin altan idag: Och i sommras så köpte dom en fritös och den är nog använd 4-5 ggr om jag inte finns fel.

Nu fick dom för sig att dom skulle kasta bort den. Men de frågade oss först om vi ville ha den. Och klart vi tog emot den. Så nu har vi gjort rent den och den är som ny igen. OH vet ni nu fick jag för mig att jag skall baka munkar i nästa vecka. Så nu har jag hittat ett bra recept på nätet. Hoppas att jag kan baka de nu. Men det skall väl inte vara så himla svårt.


Och i veckan som kommer får jag nya köksluckorna, men vilken dag det blir vet jag inte ännu. Skall bli spännande och se hur det blir med dom. Ja sedan så blir det ju golvet men det vet jag inte ännu när dom kommer och fixar. Ska väl ta och putsa fönstren i köka oxå men det gör jag efter det dom satt upp luckorna. Usch det var mycket planer för vecka detta, sedan om allt blir gjort är en annan sak. Jag har ju all tid i världen att fixa till allt.


Av Cina - 15 september 2007 11:58

Ja men gud vad säger man......hahahaha

Snacka om erotikdödare....hur himla fult är inte detta då???

Undrar vart alla tokiga foton kommer ifrån, man hittar både det ena och det andra på denna dator.

Men denna bild och många fler fick jag i ett mail från Frufiona och det är alltså min sonhustru. Ja sånt här skickar hon till mig hahahaha


Av Cina - 14 september 2007 21:24

Kan inte fatta varför man är så himla trött. Kan det var hösttröttheten som kommer smygandes nu. Mörkt ,regn och rusk ute. Inte tusan är det någon höjdare precis. Och jag fryser fortfarande.

 Ändå har jag stått och stekt pannkakor för jag tog och gjorde creps idag med räkstuvning. Det var ganska så gott. Har just nu brist på fantasi vad man skall äta. Men så ibland så kommer jag på massor. Och i regel är det mat som tar lång tid att göra. Satt och var sugen på kålpudding igår och det tror jag att jag skall fixa till i helgen. Det tar ju inte så lång tid att göra. Det är höstmat tycker jag.


Jag tror baske mig att jag skall ta och gå och lägga mig och fortsätta läsa boken "små citroner gul" den är faktiskt riktig bra. Är bara så jobbigt att ligga och läsa o hålla i boken för jag har ju så himla ont i mina armar igen.

Men det får bli så att jag tar och går i säng!! En tidig fredags kväll med andra ord.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards