~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 7 februari 2008

Av Cina - 7 februari 2008 10:59

Nu har jag vart i mina gömmor igen och hittat lite kort från förr. Och vad hittade jag då. Jo flera foton från det jag var ung, smal o knallrödhårig och så hade jag svart på sidorna.

Jag hade en killkompis som hette Thomas på den tiden o han var hårfrissa, och bodde här i stan. Sedan flyttade han till Göteborg o började som frissa där. Och en sommar så var vi ner o hälsade på honom o då frågade han om han fick fria händer på mitt hår, och sagt o gjort så åkte vi ner på salongen på kvällen o fixade mitt hår. Och hujeda mig så nervös jag var då. Men han var ju duktig så han visste ju vad han gjorde. Men när jag fick se min röda färg när det var klart så sa jag nääää vet du vad så här kan jag inte åka hem till Västerås o se ut. För jag fick inte kolla i någon spegel förrän det var klart. Han tyckte ju att  jag var fånig som inte vågade men jag tänkte om o sa att ok jag är nöjd o det var ju ingen som reagerade något där nere i Göteborg de dagar vi var kvar där. Väl hemkommen till Västerås så gick jag på stan en dag o så kom det fram ett helt gäng med punkare o frågade vart jag fått denna underbara röda färg ifrån o vad färgen hette o inte tusan visste jag det heller. Så jag sa det vet jag inte för det är en kille Göteborg som blandat detta. Så de frågade vad salongen hette och de fick namnet. Och efter ett tag så fick Thomas ta emot 10 punkare från Västerås som ville ha olika färger på håret som dom inte kunde köpa i affären. Det var lite skoj tycker jag.Idag jobbar Thomas i Stockholm på Björn Axens. Här nedan kan du se hur jag såg ut.....hihihihihihi

Kankse inte så dum ändå!!!????

Första bilden är när jag fick kolla mig i spegeln ser ni att jag bara tycker näääääääääääää.........




Av Cina - 7 februari 2008 06:52


En dag satt en sömmerska och sydde vid en flod, hennes fingerborg föll ner i floden. Hon grät högljutt. Gud uppenbarade sig och frågade: Varför gråter du mitt barn? Sömmerskan svarade att hennes fingerborg hade ramlat i floden och hon behövde den för att hjälpa sin man försörja familjen. Gud doppade ner sin hand och fick upp en fingerborg gjord av guld och safirer.

Är detta din fingerborg frågade Gud? Nej svarade sömmerskan.

Gud doppade ner sin hand igen och fick upp en gyllene fingerborg gjord av diamanter
. Är detta din fingerborg frågade Han? Nej svarade sömmerskan.


Ännu en gång doppade Gud ner sin hand och tog upp en fingerborg gjord av läder. Är detta din fingerborg frågade Han? Ja svarade sömmerskan.

Gud blev så glad över sömmerskans ärlighet att Han lät henne behålla alla 3 fingerborgar.


Några år senare var sömmerskan ute och gick vid floden med sin man, när maken plötsligt ramlade i floden och försvann. Kvinnan grät högljutt och ännu en gång uppenbarade sig Gud. Varför gråter du? Min man har fallit i floden, grät sömmerskan.


Gud gick ner i vattnet och kom upp med George Clooney, är detta din man frågade Han? JA skrek kvinnan.

Gud blev rasande, du ljuger sa Han.

Åh förlåt mig sa sömmerskan, det är ett missförstånd. Du förstår hade jag sagt nej till George Clooney, hade Du kommit upp med Brad Pitt

Hade jag sagt nej även till honom hade du kommit upp med min man. Hade jag då sagt ja, skulle du gett mig alla tre. Käre Gud, jag är inte helt kry och skulle aldrig orka ta hand om alla dessa tre män. Därför sa jag ja till  George Clooney.

Så Gud lät sömmerskan behålla honom!


Vad är då moralen med denna story:
Närhelst en kvinna ljuger är det för en godhjärtad orsak för andras bästa. Det är i alla fall våran story, och den håller vi oss till.

Undertecknat
Alla kvinnor

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards