~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 10 mars 2008

Av Cina - 10 mars 2008 21:03

Ja nu har denna dag gått och jag har nog det mesta setat i telefonen idag.

Känner mig helt slut i huvet. Men dagen idag har vart stabil men pappa. MIn mor o min bror och systrar har vart upp till honom i dag. Mamma var ju rädd att han skulle vara arg på henne men jag sa till mamma att det tror jag inte alls att han är och om du känner så tyckerjag inte att du ska åka upp till honom. Men hon är ju envis så dom åkte upp och pappa vart så glad när dom kom o sa kom in o titta hur jag bor. Och han hade vart så gullig mot mamma o klappa om henne. De hade fikat o mamma hade bullar med sig upp för pappa älskar bullar. Och han hade skojat på. Men sedan hade SSK kommit men en "sup" som hon sa till pappa. Men han vill då inte ta den men mamma fick i han den o så började han genast att sluddra o prata tokigheter. Och när jag pratade med dom på avdelningen igår kväll så sa dom att han hade fått Heminevrin och fytusan tänkt jag. För jag vet hur dom blir efter det. Men han hade bara fått 5 droppar sa hon då. Så jag trodde att det var det han fick i dag oxå. Men min bror sa att det luktade mint o det gör ju inte Heminevrin. Så nu ikväll ringde jag till avdelningen o så hade dom tagit ut det för det är vanebildnade och de hade satt in Theralen droppar i stället som är en liten snällare variant. Och pappa satt just nu med SSK på expeditionen o sorterade papper. Så han har äntligen fått gå till jobbet som han tjatat om. Nu har inte min pappa setat på något kontor utan har  kört långtradare hela sitt liv. Men han fick ju något att göra iallafall o hon sa att han var lugn o så. Rispedal hade dom tyckt att han inte behövde ännu så den tabletten har han inte fått. Och det tycker jag är bra för vi vill inte att han ska bli ner drogad o vara som en sombi. Nu ska jag åka till Köping på onsdag för att hälsa på honom o så skall jag försöka få med mamma på en föreläsning om just demens den19/3 så nu hoppas jag att hon följer med!

Av Cina - 10 mars 2008 11:11

är inte så lätt om man inte vet o förstår deras beteende. Nu har jag den förmånen att jag har jobbat med dementa i många år innan jag sadlade om till omsorgen. Många har svårt att bemöta människor med dement och vet ej hur man ska ta dom. Och på den avdelningen min pappa hamnade  kan/kunde de inte göra det. Pappa kan inte svara på frågor som dom ställde ett exempel " har det fått risperdal någon gång" ett annat exempel var" vad ska vi säga till dig när du blir aggresiv så att du blir lugn" hur fan kan man fråga en dement människa sådana frågor det fattar fan inte jag. Men det kanske inte är meningen att jag ska förstå det heller.


När jag kom hem igår kväll så kom jag på massor med saker som jag ringde om till avdelningen jag KRÄVDE att de skulle sätta in extravak på pappa och tänka sig det fick jag igenom. För jag sa att jag vill verkligen inte att detta som hände idag ska hända igen, Och det förstog den sköterska som svarade då. Plusa att jag krävde en vårdplanering och att de skulle ta kontakt med DR som utreder och testar dementa för pappa hade en tid där den 20/3 o då kan dom ju passa på att göra den medan han ligger inne.

Så nu hoppas jag att det händer något. Ringde sedan 22 och frågade om han sov o det gjorde han och så ringde jag kl 8 imorse och han hade sovit inatt men att dom sa att han sover ytligt o att han är lätt väckt. Nu ska min mamma o min ena syster åka upp kl 13:00 idag så får vi se, vad som händer om han ska med mamma hem eller om han inte tänker på det idag. Och det är väl klart att han vill komma hem. Men som det är just nu så går det inte mamma orkar inte så mycket till. Och jag ska försöka hjälpa till så mycket jag kan o orkar. Men jag fick en sådan panikångest igår när jag skulle in på psyk så jag tänkte att detta går aldrig meeeeeeeeeen det gick fast idag är jag helt slut.


Ha en bra dag alla mina bloggläsare!


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards