~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 13 mars 2008

"Anhörigsjukdomen" Demens

Av Cina - 13 mars 2008 21:22

Åter en dag har gått och denna dag ar vart lite jobbig för som jag skrev imorse så hade pappa ramlat  vid 5:30 och han hade rasat rakt bakåt o slagit bakhuvudet i och tur var det väl att det inte gick hål i skallen på honom. När min mamma var upp till honom idag vid 13 så låg han bara o sova o mamma fick ingen kontakt med honom alls. Så hon var lite ledsen över det. Dr hade kommit in o kollat på honom medan mamma var där o pappa hade skrikit i högansky så ont hade han. Men DR ville avvakta för pappa var så trött o jag kan förstå att han var trött för han hade ej sovit på hela natten.

 Så mamma åkte hem o så innan hon gick så satte hon upp grindarna på båda sidorna så han inte skulle rasa ur sängen. Och mamma sa till att hon hade gjort det oxå. Och dom hade sagt att det var bra de skulle titta till honom. Och så hade mammma reagerat att pappa hade nätbyxor o blöja på sig för han har alltid gått på toa. Men hon sa inget då.

 Mamma o min syster åkte sedan upp mot kvällningen för de ville titta till honom. Då när dom kom in var sängen tom o grindarna var uppe o pappas träskor stog vid sängen. Så då trodde dom att han var på röntgen. Så Christina min syster gick o frågade vart han var, meeeen ingen visste vart han var någonstans. Men så fick mamma höra att det var någon på toa o den dörren var låst så min syrra fick upp den med en nyckel o mycket riktigt där står han. Och kunde ju inte få upp låset efter det att han hade låst. *grrrrrr va jag morrar* . Så pappa hade ju klättrar över grindarna.

För han var väl kissnödig. Sedan hade han fått PC för sin UVI o då ville inte pappa ta detta stora hästpiller så då hade SSK delat den o gett honom med sylt o pappa han tuggade ju sönder detta o det fastnade ju uppe i lösgommen. Så jag bad att de skulle krossa tabletterna till honom så jag hoppas att de nu gör det o att de nu ser till att han inte gör mer illa sig.

Mamma hade iallafall sagt till att de inte behövde sätta på pappa nätbyxor o blöja o det var ju skönt att mamma kunde säga ifrån oxå.

Fast han hade vart på skoj humör nu när de var upp så mamma tyckte att det kändes bättre nu.

Ja detta var dagen idag........


 
 
Ingen bild

cattha

14 mars 2008 08:39

säger bara fy fa-
kämpa på
grannen

 
corina

corina

14 mars 2008 09:27

Ja du vad ska man säga? Beklämmande ! Klart han klättrade över grinden,han var ju med all säkerhet kissnödig.Himla tur att det inte blev ett fall till!Tänk vad enkelt det hade varit med rörelselarm en sån gång!
Kram/Corina

http://wanilla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards