~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 21 mars 2008

"Anhörigsjukdomen" Demens

Av Cina - 21 mars 2008 21:38

Som jag skrev igår så hade mamma haft en mycket hemsk natt. Och jag försökte ringa kommunen i Köping men det var ju stängt och öppnar åter på tisdag. Och jag tänkte herre min ge vad ska jag ta mig till. Men jag ringde en vän som jag har i Köping och fick ett telenummer som jag kunde ringa. Och jag ringde hem till mamma o pratade med henne om hur vi skulle göra men hon sa att vi väntar tills imorgon alltså tills idag. För pappa var mycket bättre i humör o så. De satt o löste korsord när jag talade med dom sista gången igår kväll. Sedan var man ju orolig hur natten tills i dag hade vart . Jag vågade inte rings förrän kl 10 imorse utifall dom sov. Men när jag ringde så svarade mamma och jag sa har ni sovit .....jaaaaa kan du tänka pappa sover än......va sa jag sover han än ja sa hon. Då hade pappa sagt igår kväll kl 20:00 att nu går jag o lägger mig o då hade mamma sagt " då gör jag det oxå" o sagt o gjort mamma gav pappa sin medicin o de gick o la sig o pappa sov till 03:20 då ville han upp på toa så mamma hade hjälp honom med lyset. Sedan hade han lagt sig igen o sov till 10:10 idag på fm. Och jag tycket det var sååååååå skönt för mamma att få sov.....ja givetvis för pappa oxå. Sedan i dag på em har min syster o hennes man vart ute o åkte med mamma o pappa. Och pappa hade vart glad och skojfrisk hela dagen och han äter som en häst. Men tyvärr ej fått vara på toa. Men syrran hade köpt katrinplommon idag så mamma skulle koka kräm imorgon. Nu när klockan var 20:30 ringde mamma o sa att pappa sov så skönt redan o mamma satt uppe ikväll o tittade på tv. Nu är hon så orolig att dessa sömnpiller ska ta slut för han fick bara 25 st utskrivna. Men jag sa till mamma ge han varje kväll när de börjar ta slut så ringer vi husläkaren o får ett nytt recept. Fast då är hon orolig att hon inte får det utskrivet. Men nu talade jag med syrran så hon skulle ringa pappas husläkare i veckan som kommer. Finns inget att spara på i detta fall tycker jag. Är ju bara skönt om dom båda kan få sova på nätterna. Jag är så glad att jag slapp kontakta kommunen nu under Påsken så  om ni visste. Bara att hålla tummarna nu att han sover i natt oxå..........



 
 
Marianne

Marianne

22 mars 2008 00:17

Så skönt för din mamma att hon fick sin välbehövliga sömn. Jag hoppas din mamma ska få all den hjälp hon behöver för att klara av att ha din pappa hemma.
Jag önskar er en fortsatt glad Påsk.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
karin

karin

22 mars 2008 12:05

Va skönt att det går bra för din pappa o mamma, hoppas att det håller i sig.
Ga en fortsatt bra Påsk
Kramen

http://skogsfrun

 
corina

corina

22 mars 2008 14:42

Sömnen är a och o ! Hoppas det ska fortsätta fungera på nätterna för din pappa.
Själv kommer jag nu att sova med telefonen under kudden ett tag:) Fast oj vad det ska bli spännande! Känns bra att vara ledig hela nästa vecka faktiskt!
Kramis!

http://wanilla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards