~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 26 mars 2008

Av Cina - 26 mars 2008 19:26

Idag har jag nog mest talat i telefon. Ringde "kommuntanten" först o funderade när hon skulle ta o komma hem till mamma o pappa. Och idag lyckades jag få tag på henne så hon o biståndshandläggaren(en man) kommer på måndag 13:15 så jag lovade mamma att komma hem då. Sedan så ringde jag arbetsterupeten som var med vid vårdplaneringen o frågade vart pappas rullator , toa förhöjningen o duschpallen var. Men fick han inte med sig det när han åkte hem sa hon nääää det fick han inte sa jag. Det tyckte hon var mycket konstigt för det skulle dom ha fixat på avdelningen där pappa låg. Men icke sa nicke. Jaha då fick jag ringa till distriksköterskan som tillhör pappas husläkare och hon tyckte oxå att det var konstigt att han inte fått sakerna med sig hem den dag han åkte hem. Men hon lovade att undersöka saken o höra av sig. Och jag passade även på att beställa underlägg till sängen så det skulle hon beställa så det kommer hem med till mamma. Ja jag satt o väntade på att hon skulle ringa tillbaks o vid 16 ringde hon o hon hade sett att det stod i pappas journal att han skulle ha dessa hjälpmedel men ingen hade fixat det. Så nu måste läkaren skriva en remiss på en rullator till pappa. Så denna DR ringer mig på fredag morgon kl 8:00. Tycker att detta har behandlads jävligt dåligt från avdelningen usch säger jag bara det är tur att jag är en som kan bråka om jag vet att jag har rätt. Sedan ringde jag hjälpmedelcentralen o frågade var duschpallen o toastolen var. Hon sa likadan fick han inte med sig det hem när han åkte hem....nääää sa jag det fick han inte. Ja det var ju samma sak där ingen kontakt från avdelningen. Så nu på fredag kommer dom hem med det till mamma o pappa. Jag blir så förbannad att man ska behöva bli arg o så ta tag i sakerna själv när det igentligen ska skötas av dom från avdelningen o deras arbetsterupet. Usch säger jag så less man blir. Tänker på dom som inga anhöriga har eller som inte vill bråka. Ja jag vill väl heller inte bråka men man måste ju ifrågasätta vissa saker när det inte händer något. Pappa vill ju ut på promenad så denna rullator behöver han ju nuuuuuuu o inte om 1 år. Sedan ringde jag FK  i Köping för att höra om mamma skulle kunna få några kroner för hon har sköter pappa i hemmet men det var kommunen vi skulle tala med då o det tänker jag ta upp med biståndshandläggaren på måndag, jag ger mig inte så lätt de ska dom inte tro jag vet en hel del o säger dom något så ska jag nog visa dom paragrafer som dom inte tror jag vet. Känner mig på stridshumör nu.....hahahahahaha



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards