~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

"Anhörigsjukdomen" Demens

Av Cina - 29 mars 2008 08:56

Ja igår ringde pappas DR o han skulle skirva en remiss så pappa kunde få en rullator, fin fint sa jag och så tack o hej. På fm styrde jag o min sonhustru kosan ner mot stan o inhandlade en sittdyna till pappa. Och så åkte vi till Köping med den. Inhandlade även lite blommor o biskvier till mamma och pappa. Vi fikade hos mamma o pappa o satt o pratade o pappa fick sin sittdyna men jag vet ej om han tyckte så mycket om den för den var nog lite för hög. Så jag ska ta hem den på måndag o byta ut den till en som inte är så hög o så hård. De skulle ju komma från rehab igår till pappa för han skulle ju få en förhöjning till toastolen och så en duschpall. Och det fick han och vet ni.........hon hade även en rullator med sig så nu får han väl två stycken. Fattar fasen inte vad de håller på med för när jag talade med henne så sa hon du måste ha en remiss för att få det. Och det fixade jag ju med DR på morgonen. Ja ja då får man väl lämna tillbaks den dom det skulle vara så att han får en till. Pappa var ute o gick med den idag på em så nu går det riktigt bra.



Idag ska  vi ta o göra en utflykt till Tuna Park i E-tuna. Är en galleria med en massa affärer. Vi har inte vart dit någon gång så idag ska det bli av.

Ska bli trevligt att komma ut på något. Kanske handla något som man gillar. Eller annars blir det bara att titta vi får se hur det blir. Men en sak är säker o det är att vi skall iallafall äta där. Och jag tror nog att jag vill ha lite Kina mat idag......Ja jag får återkomma när jag kommer hem o tala om vad det vart för inköp o om det vart något.


Ha en fin lördag!




 
 
corina

corina

29 mars 2008 09:39

Ja vad säger man....den högra handen vet nog inte vad den vänstra gör...

http://wanilla.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

29 mars 2008 11:43

Hoppas att ni blev nöjda Med Tuna Park,det finns ju mycket affärer och matställen,jag har bara varit där 3gånger fast jag bor i stan,men det ligger så avigt till för mig.Ha det gott
Kram Lillis

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Hönsakadorran

Hönsakadorran

29 mars 2008 13:16

Ja, man kan undra vad de sysslar med, men var glad att han fick rollatorn så snabbt.
Kram

http://honsakadorran.blogspot.com

 
karin

karin

29 mars 2008 15:48

Har dan varit bra, köpte du nåt nytt???
Jag har bara varit där en gång, men jag tycker inte om att gå i affärer (så knäpp är jag)
Ha en bra kväll
Kramen

http://skogsfrun

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards