~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 15 april 2008

Nu är jag riktigt förbannad..................

Av Cina - 15 april 2008 21:23

Nu är jag riktigt förbannad på denna jävla sjukvård vi har. Som ni vet så åkte pappa in på sjukhuset igår med bröstsmärtor och hjärtproverna visar negativt. Och det var ju kanon bara för då vet vi ju att det ingen hjärtinfarkt var. Men han hade iallafall ont i bröstet o svårt för att andas. Så jag sa till att ni får väl ta o röntga honom o se på lungorna då. Och ni som följde min blogg när pappa låg inne sist vet ju att han ramlade ju ikull och fick en mindre blödning i hjärnan. Då röntgade dom ju honom o då tror man ju att man röntgar från tårna upp till huvet nääääää inte alls man röntgade bara huvet o höften. Ja så när mamma kom upp till pappa idag så hade de röntgat honom. Och då har han ett brutet revben. Inte undra på att han har haft så ont. Han har alltså gått med ett brutet revben i 5 veckor och det tycker jag fan är skandal. Nu är han hemma och är tejpad för detta revben. Och imorgon är det jag som ska ringa o få ett papper för detta ska jag då anmäla även om det inte blir något av det så får det fan inte gå till på detta sätt. Jag finner mig i mångt o mycket men fan inte detta. Säger som så att man måste vara frisk för att vara sjuk. Och tänk då hur de behandlar dementa som inte kan svara o tala om hur det har det. Nääää fyfan jag vill inte hamna på sjukhuset. Och jag vill heller aldrig mer jobba inom vården, för jag skulle inte passa in i dagens vård för jag vill ge dom gammla tid o pyssla om dom så dom har det bra o det går ju fan inte idag. Pappa vart inte ens tvättad på 1½ vecka som han låg där. Jag frågade o dom sa det trodde vi han gjorde själv. Ja visst men med på puttning gör han ju det, men inte om ingen säger något till honom. Han är ju förfan dement. Usch så arg jag är och besviken med för den delen.

Ursäkta att jag spytt galla över vården idag men den är inte som förr.


 
 
Linda

Linda

15 april 2008 22:00

Ja man kan faktiskt undra vart vården är på väg.
Din pappa har tur som har dig, men tyvärr finns det personer som inte har några anhöriga eller anhöriga som bryr sig.

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

15 april 2008 22:27

Ja det gäller att hålla sig frisk och klar i huvudet som vården ser ut idag

http://Prilyckans

 
Marianne

Marianne

15 april 2008 23:12

De gånger jag personligen har haft kontakt med vården har jag alltid varit nöjd. Helt fantastik personal och även en mycket god vård.
Men tyvärr kan jag inte säga detsamma om den sjukvård min far fick de sista åren innan han gick bort.
Så det är nog allt ganska blandade praliner när det gäller sjukvården.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

16 april 2008 06:57

Tyvärr ser vården ut så,för dom äldre som inte kan prata för sig,har sett mycket av det när jag arbetade, det är många gånger man fått blivit arg när man varit på Las med någon pensionär
Ha det gott
Kram Lillis

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

16 april 2008 09:55

Ja, vad säger man. Man måste vara frisk för att våga bli sjuk. Så är det i vårt Sverige tyvärr.
Ha en fin dag.
Kram

http://IngerEmKsson.blogg.se

 
Monica

Monica

16 april 2008 12:43

Man blir både arg och ledsen när de gamla blir behandlade på det viset som din pappa har blivit.....tycker så synd om honom.

Kram Monica

http://violett.bloggagratis.se

 
ugglan

ugglan

16 april 2008 17:06

Du har all rätt att spy galla! Det är fruktansvärt hur människor kan bli behandlade inom vården i dagens samhälle! Det är som du skriver: - Man måste vara frisk för att vara sjuk!! STackars pappa!!
Självklart ska du anmäla detta!
KRAM UGGLAN

http://ugglan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards