~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 9 juni 2008

Av Cina - 9 juni 2008 20:31

hur skönt e det, inte alls kan jag säga. Fytusan så ont det gör!!!! Jag ringde till min Dr idag kl 13:00 och så fick jag komma o lämna urinprov kl 14:30 och träffa en jourläkare kl 14:45 och visst var det bakterier i urinen så nu äter man penicilin i 5 dagar, 3 tabletter om dagen så jag hoppas att det snart är över detta. Det är ju inte roligt att äta PC när det är sommar.

Men men det är bäst att äta upp kuren annars vet man inte om man får tillbaks det igen.


Ha en fin tisdag!




Av Cina - 9 juni 2008 18:17


Flädersaft



40 blomklasar
1 1/2 liter vatten
2 liter socker
2 citroner
50 g citronsyra

Skölj ev. klasarna.
Koka vatten och socker.
Rör ut citronsyran i lite av lagen.
Häll sockerlagen över blommorna, därefter citronsyran.
Sist citronerna skurna i fina skivor.
Täck krukan, låt stå svalt i 5 dygn.
Sila bort blommorna och citronerna.
Häll på flaskor.

Jag häller saften i burkar och fryser in. Eftersom den inte blir hård som is, kan man ta med sked direkt ur burken så mycket man vill ha och ställa in resten i frysen igen.

Av Cina - 9 juni 2008 11:44

Ja på morgonen gav jag mig ut bland buskarna på våran baksida med en stor kratta, för jag skulle plocka fläderblommor som vi har massor av. Håkan sa ska jag följa med näää detta fixar jag sa ja. Men han såg ju att jag nådde ju inte upp ens med krattan jag hade med mig för att få ner grenarna. Men nu har jag plockat mina fläderblommor och håller på att göra saft. Tycker att den saften är godaste som finns på sommaren. Och himla lätt att göra. Men det är kanske inte så många som tar reda på dessa blommor idag. Man kan ju göra te av dom oxå men det har jag inte provat men det kanske man ska göra. Ska fundera på saken men jag får inte fundera för länge för dom har snart blommat över. Här medan kan ni se min hink med fläderblommor. Nu skall denna saft stå o dra i 5 dygn sedan silar man bort  blommor o citronen så har man sedan en underbar god saft.Jag fyser in min i halv liters plastflaskor o sedan så tar jag fram den så den får tina upp. Då blir den inte förstörd i denna värme.



Det svalkar även idag, men inget regn har jag sett än. Men vad jag såg så skall det ju bli regn hela veckan. Fast jag tycker det kan regna på nätterna o vara måttligt soligt på dagen.


Ha en fin dag alla mina bloggvänner!!!



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards