~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 11 juli 2008

Av Cina - 11 juli 2008 18:47

Ja gårdagen var en fin o solig dag. Min mamma och mina systrar åkte ner till Ullared kl 2:30 och sedan var de tillbaks vid 20:00 igårkväll. Och pappa han sov till 7 då vaknade han och vi gjorde morgon bestyren. Sedan la pappa sig på kökssoffan o jag läste tidningen för honom, han slummrade till emellan åt. Sedan vid 10:00 så säger pappa så här: Får jag fråga en sak. Ja visst sa jag. Var är min fru. Ja hon och Carola o Christina har ju åkt till Ullared sa jag. Näää du, du ljuger för det är något som inte stämmer säger han då. (pannan i djupa veck).....nää pappa sa jag det är så sant som jag sitter här. Nääää du sa han. Då sa jag, inte att tror du att jag sitte o ljuger för dig det skulle jag aldrig göra. Ja men hon brukar ju säga till när hon ska åka, ja men det gjorde hon ju igårkväll men det kommer du säkert inte ihåg sa jag. Men han ville inte lyssna på det örat så han låg där på soffan o muttrade men jag tänkte att jag bryr mig inte. Sedan efter ett tag så gick han upp från soffan och gick ut på altanen o fortfarande såg jag ju på honom att han hade detssa djupa veck i pannan. Då sa jag att jag skulle ta o göra i ordning lite mat, nääää jag skall inte ha något mat sa han då. Näää häää sa jag då får jag äta själv jaaaa sa han. Men jag gjorde i ordning spagetti o köttfärssås och så la jag upp på en tallrik o en hård macka o ett glas mjölk. Ohhh jäklar vad han åt o han tyckte det var så gott. Jag hade berättat för honom att Håkan skulle komma vid 13 och hämta oss för att vi skulle ut o åka en tur. Ja ha sa han de ska bli kul. Så kom Håkan o vi åkte iväg o pappa hade glömt att mamma var borta. Vi åkte till ett ställe som heter Hjälmare Kanal och där fikade vi och kollade på husbåtar och när stora båten Tor slussade det var sååååå mysigt o där var vi ett tag. Och pappa njöt i fulla drag o var på sitt bästa skojar humör. Ja sedan bar det av i bilen igen o vi åkte runt lite o sedan bar det av till Herrfallet en stor camping med husvagna o stugor o där har dom kiosk så där vart det en stor magnum för pappa o han sa sååååå fint det är här och här har jag aldrig varit. Vi gick runt o tittade och så tittade vi på vattnet o han sa igen sååå fint här är. ( synd bara att jag inte hade kamera, har ju inte fått min ännu). Ja så ställde vi kosan mot Köping och vi var väl hemma vid 17 tiden. Då fick pappa vila sig lite. Och jag la mig i mammas säng och vi låg o pratade mest hela tiden o då komm ju mamma upp igen o han frågade säkert 100 ggr när hon skulle komma. Så till slut fick jag ringa upp mamma på mobilen så han fick höra att hon var på väg hem. När mamma svarade så sa jag bara att jag har en som vill prata med dig. Ohhh pappa tar luren o sååå säger han.......HEJ LILLA GUMMAN KOMMER DU SNART tyckte det lät så gulligt. Så kom dom ju hem vid 20:00 och då var allt som vanligt för honom igen. Vi hade en underbar dag tillsammans ska ni veta.



Men jag var ganska så trött igårkväll så nu skall jag göra min bloggrunda hos er alla. Ringde min DR idag men hon var på semester men jag skulle få komma på måndag till en annan. Fick komma idag men jag  skulle ju till ångestmottagningen kl 15 idag. Detta men vätskan som rinner från benen kan vara hjärtsvikt men det visste jag ju redan. Det finns ju medicin mot det om det nu skulle vara så att jag har det. Men det återstår att se.


Ha en fortsatt fin kväll!



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards