~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 9 augusti 2008

Av Cina - 9 augusti 2008 17:25

Ja kommer nu att berätta när jag som vuxen skulle lära mig åka slalom..=((

Jag frågade min son Patrik som var en hejare på slalom om det var svårt nääää det är bara att vika på baken o åka sa han....ok.

Så min dåvarande man som även han kunde åka slalom åkte ner till stan o inhandlade oss slalomutrustning. För då fick vi väl för oss att åka upp till fjällen över Påsken. Men jag var ju tvungen att träna jag som ALDRIG stått på ett par slalomskidor o inte haft dessa hemska pjäxor på fötterna. Och så skulle man ju ha overall på sig oxå...=((  ja all denna utrustning hade vi nu inhandlat. Så kom det en helg då vi hade bestämt oss för att jag skulle träna o vi åkte upp ett helt gäng till Högbyn ligger utanför Fagesta. Matkorgen fanns ju med o jag tänkte ja ja detta går nog bra... På med overallen o man var ju som en micheline gubbe i bara denna utstyrsel...fytusan.

Och så på med pjäxorna ohhh vilket hel***e det var att få på sig dom o så skulle man gå i slikt elendä. Jaja på kom dom o så bar det iväg in på området är backarna var. Och jag tänkte hur i hela fridens namn skall jag komma ända dit upp då. Och små barn bara kom i svischa förbi mig när jag stod där o kollade. Ja då var det ju liften man skulle lära sig först...hahahahahahaha. Ja å där fanns ju bara en knapplift o då menar jag en knapplift. O jag sa hur i hela världen gör man nu då. Ta bara tag i linan o när den kommer bakom dig o för den fram o så sätter du dig på knappen....*suck* ja ni kan ju tänka er bara de, knappen försvann ju i rumpan på mig....hahahahaha. Ja väl uppe i backen så tänkte jag hur tusan skall jag komma ner härifrån då, undrade om det fanns någon scoter som kunde hämta ner mig. Men alla sa bara ploga när du börja åka nerför jaha o hur tusan gör man det då....ja de visade ju mig hur man skulle göra. Ok tänkte jag nu e det väl bara o åka ner. Och jag var sååååå rädd, där kom det småbarn o bara körde förbi mig o jag var stel som en pinne. Oh rätt som det var så kom det ett gäng killar som antagligen såg att jag var nybörjare o rädd. Ja de sladde mitt framför mig o så for de rakt ner. Och vad händer jo jag bara ställde mig på skidorna o så åkte jag bara rakt ner o jag visste ju inte hur jag skulle få stopp på detta elände. Så jag fortsatte över en stor snövall o sedan ut i lössnö o jag såg en tall o jag tänkte nu måsta jag sära på benan så detta kan ta stopp o det gjorde jag, så tallen i mitten o mina ben på var sida om denna tall. O där låg jag o bara asgarvade o kom inte upp. Gjorde inte mig illa alls. Och mitt sällskap dom funderade ju var jag tog vägen. Men sedan så såg dom vart jag hade spårat upp snön så då kom dom alla o trodde att jag brutit mig men där ligger jag o skrattar så tårarna rinner. Men upp kom jag till slut o skidorna och pjäxorna åkte av o det blev  fika i stället. Sedan kom ju tiden då vi skulle till fjällen (Lofsdalen) och då skulle jag gå i skidskola o det gjorde jag o första dagen körde jag på en "gubbe" kunde för mitt liv inte få stopp på skidorna. Men det gick bättre o bättre. Så till slut åkte jag i en flack backe o jag kom ner. Men sedan blev det allt mest bara sol för mig.

Det gick ett år till o vi skulle åter till Lofsdalen. Men då satte jag bara på mig skidorna o åkte upp i karbinlift o jag höll inte på att komma ner tog nästan hela dagen för jag var skiträdd. Det var första dagen. Resten av veckan låg jag bara i solen o så skötte jag matlagningen hemma vid stugan.

Jag har sedan dess inte stått på skidorna och jag kom fram till det att det var inget för mig. Men jag har provat.........

Hoppas du som läser detta fick dig ett gott skratt, det bjuder jag på....hahahahahahahaha

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards