~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Cina - 13 augusti 2008 21:25

 


3-4 personer  

Ingredienser

400 g nötfärs el blandfärs
1,5 dl mjölk
0,5 dl ströbröd
1 gul lök
1 dl jordnötter
2 tsk ljus fransk senap
1 tsk curry
2 krm svartpeppar
1 tsk salt
1 ägg
4 - 8 skivor ananas på burk
2 dl rivenost
Matfett till formen

Sås:
2 dl crème fraiche
1 dl grädde
1 dl ananasspad
1 msk soja
2 tsk ljus fransk senap

Gör så härLåt stöbrödet svälla 5-10 minuter i mjölken. Hacka löken fint och jordnötterna grovt. Blanda väl lök, jordnötter, senap, kryddor, ägg och till sist färsen och ströbrödsblandningen. Forma 4 eller 8 mindre biffar och lägg dem i en smord ugnssäker form eller långpanna. Lägg en ananasskiva på varje biff och täck med riven ost.

Stek i 225 grader ca 20 minuter mitt i ugnen. Blanda såsens ingredienser. Ta ut biffarna efter 10 minuter och häll på såsen. Sätt in formen ytterligare 10 minuter.

Av Cina - 13 augusti 2008 19:00

Usch idg har jag haft huvudvärk mest hela dagen, har tagit alvedon men hjälper föga. Idag har vi haft sol o regn men mest sol. Läste i Aftonbladet att solen o värmen skulle komma tillbaks. Bjöd min son o sonhustru på mat nu ikväll. Eller rättare sagt de bjöd sig själva...=)) men vad gjorde de.

Vi åt annansbiffar var supergott. Hittade ett recept på nätet. Det var nötfärs o så en massa grejer i köttfärsen sedan så la man annanasskivor uppe på o så lite riven ost o in i ugnen i 15 min o så vispade man spad fråna ananasen, creame frasche, grädde, lite senap och soya till en sås o så slog man på detta o in i ugnen igen i 10-15 min. Var hels suveränt gott.

Så nu är jag mätt o belåten.

Idag har jag annars inte gjort så mycket, tvättat lite o så. Men imorgon kommer snabeldraken fram har lite "kattdammråttor" men det försvinner när draken kommer fram.


Ha en fortsatt fin onsdagkväll!!



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards