~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 24 augusti 2008

Av Cina - 24 augusti 2008 21:01

Skall du titta på OS??

Ja    38.5 %

Nej    19.2 %

Nja kanske    3.8 %

Kollar aldrig på sport    3.8 %

Bara vissa grenar    11.5 %

Bara på invigningen    0 %

Finnas annat göra    23.1 %

Totalt har 26 personer röstat.


Nu lägger jag ut en ny och hoppas på att ni prickar i en liten prick!


Kramen


Av Cina - 24 augusti 2008 12:10

 


För: 4 personer
Tillagningstid: Ca 30 minuter

En smakrik gryta på kebabkött som alla tycker om.

Ingredienser

400 g kebabsplit (småskuret fläsk- eller nötkött)
2 gula lökar
1-2 krossade vitlöksklyftor
2 dl mager grädde 4 %
1 dl vatten
1 burk krossade tomater
1 msk kebabkrydda **
1 burk eller ca 200 g färska champinjoner
eller annan svamp
1 buljongtärning
1 msk olja


Beskrivning:

Fräs lök och vitlök i en tjockbottnad traktörpanna.
Häll på grädden. Tillsätt kryddorna, tomaterna och buljongtärningen.
Fräs upp kebabköttet ca 5 minuter. Blanda ner köttet i tomat- och buljongblandningen. Skär svampen i mindre bitar och fräs den i olja i en stekpanna. Rör i svampen i tomat- och buljongblandningen
Låt puttra ca 10 minuter.
Späd ev. med lite vatten om du tycker att det blir för tjockt.
Servera med t ex kokt ris, sallad och gröna ärter.


Kebabsplit finns att köpa i lagom förpackning i de flesta livsmedelsaffärer.


** Har du inga kebabkryddor hemma, gör den själv: Peppar, paprikapulver, kummin, oregano, kayennepeppar, vitlök, gurkmeja och koriander.


 

Av Cina - 24 augusti 2008 09:41

Men har ni sådat maken till konstigheter. Min magnolia skall till o blomma nu. Den skall väl blomma på våren o inte på hösten. I våras så kom det inte en enda blomma på den. Och jag ringde till våran trädgårdsmästare o frågade eftersom jag inte har haft någon tidigare. Och han sa att det kunde ta upp till 3 år innan den blommade. Och nu imorse när jag satt ute på altanen så vad skådar mitt norra öga jo 1 stor knopp i min magnolia

Kolla in här!






Idag blir det att ställa sig o stryka lite sommar kläder o försöka packa ner lite i väskan. Solen skiner även idag hoppas det blir en lika fin dag idag som igår.



Ha en fin dag mina bloggläsare!

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards