~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under september 2008

Av Cina - 6 september 2008 19:26

Igår bakade jag bulla o en långpannekaka med jordnötter. Och idag blev det en sorts kakor. Nu tänker jag inte baka mer. Har även tvättat idag o bytt i sängen. Imorgon skall vi åka till Köping jag ska var hos pappa medan mamma går på konfirmationsträff det är 60 år sedan de komfirmerades.

Sedan fyller min mamma år imorgon så vi tar det samtidigt.


Jordnötskakan, som ni ser har vi provsmakat i vänstra hörnet...=))




Denna gång fick det bli bullar i folie o papperformar, igentligen gillar jag inte att baka så men det fick gå för denna gång!



Nu bjuder jag på kaffe o bulle o en kaka för den som är sugen....


Ha en fortsatt bra lördagkväll..........

Av Cina - 6 september 2008 19:07

Vet inte om det har så stor betydelse vem som tagit korten men dessa har iallafall jag tagit med min kamera....


Lite från stranden.......


Gången ner till stranden......


Lite förtäring på stranden......Glaset med grädden i är ISKAFFE. Det var kallt kaffe med glass o grädde...smakade såååå där...


Mer strand.....


Vägen uppfrån havet till Sunflower hotell o restaurang. Fria solstolar hade vi.


Sista kvällen såg vårat bord ut så här!!!


Min sista måltid i Turkiet bestod av fisk som var jättegod.


Solen har precis gott ner. Tack för att ni har följt mig på min resa.

Av Cina - 6 september 2008 09:58

Som ni säkert vet var vi på en marknad som låg mitt emot den stora mosken.....här kommer lite bilder från det!

BÄST ATT SKRIVA ATT PATRIK HAR TAGIT DESSA BILDER O INTE JAG!!!!

Här fick damerna tvätta händerna.


Mosken.


Snygg kakling i taket vid ingången till mosken.


Christofer inne på marknaden. Väntar på mat!!!


Frukt i massor.


Grönsaker snyggt upplagda.


Ännu mer grönsaker.


Lite krimskrams


Massa kryddor o olika sorters te.


Ännu mera krimskrams....


Långa gator med en massa saker tur att det var tak över hela marknaden.


Ännu en gata......


Ja ni ser ju hur mycket saker det fanns...


T-shirts i alla de former o storlekar!


Väskor så långt ögat kunde nå.......


Och här är det prat om hur mycket man skall pruta....hahahaha


Av Cina - 5 september 2008 20:54

Ja det fanns faktiskt.......

Ja kolla själva.....hahahaha


Är ju inte klokt att detta finns i Turkiet


Ja till och med påsarna.......


Alla rev o slet i allt i denna värme.


Kläder,kläder o åter kläder. De sålde 25 par strumpor (socker) för 100:-


Det kommer mera bilder men tar lite i taget.....spar det bästa till sist!


Ha en fortsatt fin fredagskväll......





Av Cina - 5 september 2008 09:58

En liten sidogata inne i Side Stad vid en lite mysigt park.


Patrik o Sari sitter i denna lilla mysiga Park o svettas...=))


Kvällsbild från våran strand restaurang o alla solstolar. De vita prickarna på fototo är fukt hela linsen immade igen.....


En av våra killar som serverade.


Solnedgången från våran balkong.....

Mer bilder kommer men måste ta lite i taget för det segar sig även idag!

Av Cina - 4 september 2008 21:30

Vårt hotell SUNFLOWER. Inget märkvärdigt hotell alls enkelt men bra.


Fotot taget från våran balkong på våning 1. Detta är gången ner till havet!



Taget rakt över från våran balkong! Det var på denna baksida de slaktade fåret.



Lite av poolen som vi hade på hotellet. Mer bilder kommer imorgon. Det är så himla segt att ladda upp bilder just nu!

Av Cina - 4 september 2008 15:29

Idag har jag tvättat o donat och så har vi vart ut o handlat lite saker. Så idag har jag bakat ni får tro det eller ej men så är det. Måste fylla frysen lite tills nästa vecka.

Dumlekakor är detta.


Sedan vart det en annanaskaka.



Har även vart ute o plockat tomater. Så nu har vi tomater i hela kylen.


Ena knoppen på magnolian har slagit ut! Fasen så fin den är!!!!


Inatt har jag sovit skönt i min egna säng o det var kallt o skönt under täcket. Fast jag vaknade redan kl 6 imorse o det har jag ju gjort hela vecka i Turiket oxå. Bilder från resan kommer snart ska skriva lite om fotona sedan så ska ni få se......



Av Cina - 3 september 2008 21:50

Ja nu är jag åter i Sverige och det är skönt att vara hemma igen o trampa Svensk mark. Och tänk så skönt att få frysa lite o få sova i sin egna säng o kunna sova utan att det är fuktigt allt. Det var 100% fuktighet så allt var ju vått. Nu när jag packade upp min väska så var handuken som jag använde igår när vi badade fortfarande våt. Jag har rest mycket i mitt liv men detta tog priset, har aldrig vart med om att det vart så varmt som det var denna vecka. Jag kommer att sätta ut lite bilder men inte idag. Jag  känner mig ganska så trött just nu. Son o sonhustru har tagit bilder oxå som jag vill visa er men det får bli när jag får dom. Jag berättar mer imorgon.


Nu vill jag sova.

Imorgon skall jag besöka er alla o se vad ni haft för er denna vecka.


Kramen på er alla bloggvänner.


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards