~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 13 november 2008

Ljusterapi igår och idag

Av Cina - 13 november 2008 16:01

Ja igår så talade jag ju då men Annika om denna konstig kille/man och fick reda på att han inte alls är farlig på något vis. Han har stomi (påse på magen) och det är därför som han låser in sig på toan. Och så lider han oxå precis som jag av panikångest o så är han deppig och det är därför han får ljusterapi. Ja då vart jag ju genast mycket lugnare. Och varför han springer omkring i rummet det var för att han eventuellt är nödig så sa hon. Ja så igår var han o jag ensammna på behandlingen o jag tänkte att om jag börjar prata med honom så kanske han sitter stilla iallfall. Och jag gjorde som jag  tänkte så vi började prata o han var jätte trevligt men innan jag fattade att killen stammade tog ett par minuter. Men stammningen gick över efter ett tag, han vart kanske så nervös över att jag började prata med honom o det var därför det hakade upp sig för honom. Men dessa 2 timmar gick riktigt fort igår o det var ju skönt! Så jag får ju skämmas lite över att han gav mig lite konstiga vibbar.


Idag så var han och jag oxå ensammna vet ej vart tjejen tagit vägen som var med från början. I dag började han att prata o han sa att det kändes mycket bra att sitta o små prata lite så här för då höll han sig vaken o var inte så orolig. Han berättade oxå att han hade stomi o att han hade haft det sedan han vart 12 år o var idag 42 år. Vi pratade om allt o inget o han berättade att han var gift med en kvinna som även hon hade stomi. Ja det vart prata om lita av varje, så imorgon är det hans sista dag. Så får jag väl nya kompisar nästa vecka för jag har ju 5 dagar kvar nästa vecka.


Och så hade jag ju möte med Gunilla (KBT) idag kl 13:00 o jag var så trött idag o svårt att konsentrera mig så vi höll bara på 1 timma idag. Men det känns bättre o bättre för varje gång vi ses. Men visst är det jobbigt men är slut efteråt. Den 4/12 kommer min chef Ulf att vara med o ge mig lite information om denna kille som misshandlade mig på jobbet. Är ju så att han bor ju inte kvar på det boende som jag har min anställnig. Och för att jag skall få ro i mitt huvud så tycket Gunilla att han skulle komma o tala om varför han inte bor kvar o var han finns nu. Det är Gunilla som har fixat detta. Och Ulf tycket det var kanon att han får komma o vara med på ett KBT möte. Känns som om jag kommer att komma över detta men att det kommer att ta hela nästa år oxå. Alltså skall jag gå på ångestteamet hela nästa år oxå. Låter just nu som lite jobbigt men det blir nog bra i slutändan. Hoppas att denna panikångest försvinner då. Men samtidigt får det ta den tid det ta........


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt bra torsdagskväll!!

 
 
Monica

Monica

13 november 2008 16:35

Vad bra att du fick det utrett med killen. Ibland misstar man sej på folk. Hoppas din panikångest ger med sej så småningom.

Kram

http://violett.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

13 november 2008 16:35

Åh vad skönt att det redde ut sig med denna kille:)
Måste blivit skönt och avkopplande för dig.
KRam

http://Vingklippt

 
Ruth

Ruth

13 november 2008 16:56

Härligt att du pratade med Annika och fick en förklarning ang den mystiska karlen, tänk så man kan misstolka vissa personer, nu fick ni ju möjligt att prata, det är trevligt. Bra att du börjar uppleva KBT mera positivt och inte så jobbigt, blir nog bättre för varje gång. Vila nu i kväll och slappa vid TVn så är nog krafterna tillbaka i morgon.
Kramelikram på dig !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

cattha

13 november 2008 19:14

va bra att de löste sig med killen.
ha de bra
cattha

 
lillis

lillis

13 november 2008 21:06

Vad skönt att höra att det löste sig med killen och att ni kunde sitta och små prata
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
caritha

caritha

13 november 2008 21:52

Svar på din kommentar :vill gärna att du kommer upp någon dag du är så välkommen kram/caritha

http://caritha

 
Gerty

Gerty

13 november 2008 22:22

Vad bra att det löste sig med killen

http://Prilyckans

 
Marketta

Marketta

14 november 2008 00:00

Ja, vad skönt att det blev bra. Det är ju ofta så att man får en åsikt om en person när man ser dom första gången. Tack och lov så visar det ju vara fel ibland.

Men vad jobbigt, har du blivit misshandlad på jobbet. Det är en av orsakerna jag är lite orolig för att börja köra buss igen. Jag skulle vilja göra det, men det har ju börjat hända så mycket saker på den fronten också. Jag blev för ca 20 sen spottad rätt i ansiktet när jag ville ha betalt av en alkis som skulle åka. De kom in en hel drös och sa bara att nästa betalar, så även den sista. Då kom han fram och slängde fram pengar och spottade mig i ansiktet.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

14 november 2008 00:36

Skönt att den som verkade lite konstig visade sig vara en trevlig person. Tänk så lätt det går att döma någon och så snabba vi är på att tänka negativt då någon bryter mot vårt invanda mönster.
Jag hoppas du ska få nya trevliga personer under resterande tid på ljusterapin.
Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards