~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under november 2008

Av Cina - 26 november 2008 07:27

DAGENS ÄNGLA CITAT

Dagens ängel är OSGAEBIAL och säger så här:


Osgaebial återföljs av en skara

änglar och förmedlar budskap

mellan himlarna. Du får snart

goda nyheter som rör en gammal

vän eller familjemedlem.

Av Cina - 25 november 2008 21:06

Oj idag vart det en sen blogg.....Vad har då hänt idag tänker ni....

Ja det har inte hänt något speciellt. Vart ut o handlade lite vid lunch o fy säger jag bara för alla kläder man måste ha på sig nu när det är vinter man känner sig som en uppstoppad korv....=)) och så ska man ha stövlar på sig när det är massor med snö och det är fasen inte så skönt. Även fast jag har bekväma stövlar. Jaja nog om detta nu är det vinter o kan inget göra åt det.


Imorgon bär det ut på Ålandshav. Karin o jag skall ta oss en "husmors semester" som det hette förr...=)) Nä skämt o sidor vi skall gör en tur o bara vara o äta gott o titta på folk. Det är ju en höjdare att sitta o kolla in alla. Så vi åker som vanligt med bussen från station 13:20 och kommer åter torsdag kväll 18:10. Skall bli kul tycker jag. Mats Bergmans som spelar och de spelar kanon bra dansmusik. Kanske ni får se en o annan bild när jag kommer hem.


Vill önska Lillis en fin o trevlig resa oxå hon åker på torsdag men hon åker med Birka och vi med Cinderella (färjan) som tv-programet heter.


Önskar alla mina bloggvänner en fortsattt trevlig tisdagskväll.


Av Cina - 25 november 2008 09:44

DAGENS ÄNGLA CITAT

Dagens ängel är CHAVAQUIAH och säger så här:


Tystnadens ängel vars närvaro

kan kännas men inte ses.

Hon säger att du ska undvika

stessiga situationer och njuta

av lugna stunder.

Av Cina - 24 november 2008 18:45

Idag har jag färgat håret och så har jag lagt i slingor i en ljusare nyans eller vad man säger. Köpte ett paket med både färg o slingmedel så det är ju behändigt och bra. Och så här vart resultatet........

Jag vart nöjd med resultatet o det är huvudsaken....

Svårt att göra slingor på sig själv.



                       Snöväder har vi oxå det snöar förfullt just nu!

Bilden tagen för 1 min sedan.


Hoppas detta väder ger med sig tills på onsdag när Karin o jag skall ut på Ålandshav. Men det gör det säkert.

Danslillis åker ju på torsdag så jag hoppas de oxå får bra väder.

Idag har min vän Karin o hennes man fått en lägenhet här i stan o

vi blir grannar, så nära som vi nu skall bo har vi aldrig gjort men det skall bli kul att de kommer ner till stan.

Så kan man träffas lite oftare.


Ja önskar alla mina bloggvänner o läsare en fin måndagskväll.

Av Cina - 24 november 2008 08:26

DAGENS ÄNGLA CITAT

Dagens ängel är CHUR och säger så här:


Ängeln för solskivan som

dagligen färdas över himlen

och färdas i en vagn av guld.

Han säger att om du siktar högt,

är allting möjligt.

Av Cina - 23 november 2008 18:01

Idag har det inte hänt så mycket här hos mig har nog vart lite lat idag. Jag bakande en mjuk pepparkaka på förmiddagen och sedan så gjorde jag en kålpudding till mat idag. Sedan har jag inte gjort så mycket mer. Kollade på repricen på Dansbandskampen som jag tycker är mycket bra o underhållande. Är ju lite svårt på lördagskvälla när både stjärnor på is o dansbandskampen går samtidigt fast på olika kanaler. Då är det bra att det går att kolla i repris. Och jag säger bara HEJA LARZ-KRISTERZ det är dansband som det ska vara dessa unga musiker de spelar mer mordent och det tilltalar inte alls mig. Visst Scotts är skitduktiga men inte mina favoriter....


Kom på att jag har ett gammalt idolkort på min xmans orkester o tänk att de har ju nästan samma kläder som Larz-Kristerz. detta kort är taget i slutet av 70-talet och fotografen är faktiskt jag.

Denna orkester finns inte längre den är nedlag då min x-man

dog 2006.

Men det är roligt att ha detta kort kvar!

Högst uppe från vänster Anders Sundius, Åke Hellgren

Längts ner från vänster Bernt Hellgren, Rolf Albert och Tore Hellström.








Ikväll blir det att kolla på ensamm mamma söker o nu är det

väl näst sista programet, spännande!!!!


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fin söndagskväll.



Av Cina - 23 november 2008 09:03

DAGENS ÄNGLA CITAT

Dagens Ängel är NADIEL och säger så här:


Ängeln för förflyttning och rörelse.

Han skrudar sig i djuplila

och säger att bostadsbyte,

renoveringar eller förbättringar

kommer att skänka lycka.

Av Cina - 22 november 2008 18:48

Idag har vi vart ute o åkt lite först till Håkans syter Christina med lussebullar o hennes halsduk och hon vart nöjd o belåten. Sedan styrde vi kosan mot Arboga för vi skulle tända ljus på graven o där uppe i skogen så tog jag lite kort med min mobil och detta vart resultatet.






Sedan åkte vi till Ö&B och där hittade jag en STOR tomte som jag köpte till min mamma o pappa. Den var 81cm hög. Och ni kan tro att mamma blev glad, ja även min pappa vart det. Och vi döpte tomten till HUGO!!!!

Här nedan kan ni se min Pappa o tomten Hugo!!!

Är de inte fina så säg!!!????


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards