~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under december 2008

Av Cina - 5 december 2008 17:23

Nu är jag riktigt förbaskad inget vatten ännu, nu säger de på radion att det kommer tidigast efter kl18:00 ikväll. Man kan ju inte en gå på toa o inte diska, fytusan vad beroende man är av just vatten. Det ser ut som ett bomnedslag i köket massor med disk. Nu hoppas jag att det kommer igång så man får göra rent o så man kan gå på toa i kissa....*GRRRRRR*


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fin fredagskväll med IDOL!!!!

Av Cina - 5 december 2008 08:50

Det är ju F*N inget vatten idag heller. Vattnet kom tillbaks vid 21 igår o så nu på morgonen är det inget vatten igen. Man kan ju bli galen för mindre. Ja ringde upp mälarenergi o damen säger att det kommer inget vatten förrän tidigast efter kl 13. Men herre gud sa jag, det finns ju inte ens tankar uppställda i vårat område så vi kan hämta vatten utan det står långt härifrån. Går väl an för oss som har bilen o kan åka o hämta. Men de gammla hur ska de göra då. Ja jag fattar inget.  Sa åt henne att då får ni komma ut med vatten tankar ja sa hon jag skall säga till. Och nu när jag läser på våran tidnings sida så står det så här..... Ja det var ju bra att man får lite gehör......






Vattnet avstängt igen på Bäckby
Vid klockan 8 på fredagsmorgonen stängdes vattnet av på nytt på Bäckby.

Vattnet beräknas kopplas på igen vid 13.00, enligt Ove Fredriksson på Mälarenergi.

Att man stänger av vattnet i dag är en följd av gårdagens avbrott då problem uppstod när man skulle koppla in en ny vattenledning vid klockan 13. Först vid klockan 21.00 återfick Bäckby-borna vattnet.

Mälarenergi är nu på väg till Bäckby med tillfälligt vatten i tankbilar.

Av Cina - 5 december 2008 07:38

DAGENS ÄNGLA CITAT


Dagens ängel är OREUS och säger så här:


En ängel av ljusstrålar som

hjälpte till vid skapelsen.

Han säger att allt du skapar

välsingnas, poesi, en vacker trädgård,

eller ett lyckligt hem.

Av Cina - 4 december 2008 16:56

Idag har jag vart på möte med min chef o Gunilla och det var ett kanon möte tycker jag. Var lite nervös inför detta möte men det gick hur bra som helst. Och det är underbart att ha en förstående chef. Vi fick reda ut lite som jag hade lite funderingar över men som jag nu ej behöver fundera på mer. Så nu traskar jag vidare i min KBT-träning och hoppas på att det bara blir bättre o bättre så att jag får båda benen över på rätt sida. Som det är nu har jag en benet kvar på andra sida o det vore ju en fördel att ha dom på samma sida...=))


Lite jobbigt var det på mötet för min röst är inte den bästa o snoren den rinner o hostan sitter i. Men Gunilla hade lovat att föra min talan om jag inte skulle få fram några ord. Men det gick bra fick dricka lite vatten så funkade det. Jag tror att jag har åkt på en släng av influensan, idag har jag örvärk oxå. Och så är man ju matt i hela kroppen. Men men jag blir nog frisk så småning om får jag hoppas. Finns dom som har det värre än jag.


När vi kom hem idag vid 15 tiden så hade vi inget vatten o ingen lapp hade vi fått att de skulle stänga av det heller. Nu hörde jag på radion att de skulle byta något rör o att det var något som gick fel så vattnet kommer inte tillbaks förrän vid 21:00 ikväll. Så inte tusan vet jag vad man skall äta idag. Och mig gör det ju detsamma för inget smakar ju något. Men jag hittar nog på något. Hade tänkt ha korvstroganoff o ris. Men det får bli imorgon.

Nu ska jag ta lite honungsvatten, nääääääääää visst tusan det finns ju inget vatten....=((       äsch får ta en clementin istället


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en trevlig torsdagskväll.

Av Cina - 4 december 2008 08:39

Idag snöar det ut o det är vitt o ljust ute och det kommer verkligen stora flingor. Var ut på trappen o tog ett foto som ni ser nedan. Kommer säkert att töa bort. Fast just nu är det -1 grad. Blir ju mycket ljusre när detta kommer ner. För det har ju vart ganska så tråkigt nu ett par dagar. Men jag har ju legat i sängen det mesta av veckan som gott. Och idag måste jag ut. Skall ju på möte kl 13:00. Ha en fin dag alla mina bloggvänner och läsare.


Av Cina - 4 december 2008 07:09

DAGENS ÄNGLA CITAT

Dagens ängel är JEDUTHAN och säger så här:


Kvällens och de himmelska

körernas ängel med en indigo färgad

gloria och vingar.

Han skänker frid till ditt hem

när skymmningen faller.

Av Cina - 3 december 2008 17:11

Såg att man fick låna julbakgrunder av våran snälla RUTH så det har jag gjort. Nog för att jag kan göra dom själv men just nu så orkar jag inte.

Tack snälla RUTH för lånet....

Av Cina - 3 december 2008 15:01

Hur tusan kan en förkylning slå ut hela kroppen man tycker att förkylning är en strunt sak men denna som jag har fått är hemsk. Har så ont i alla kroppens muskler så det känns som om jag är överkörd av tåget. Vaknade kl 4 i morse o kunde inte andas fick lite panik o for upp ur sängen. Drack lite vatten o satte mig vid kökbordet så att jag inte skulle tuppa av. Dagen igår var inte kul. Jag hade ju gjort en kakdeg i måndags som jag skulle ta reda på igår men sig det orkade inte jag utan Håkan fick fixa den o det vart ju inte de kakor som de skulle bli men vad gör de han var snäll o hjälpte mig iallafall. Men när jag blir frisk ska jag försöka mig på dessa kakor igen.

Idag har Håkan vart snäll o vart till apotekt o köpt nässpray så jag inte får andnöd inatt igen. Han köpte även honung så nu skall jag ta o dricka mig en mugg.


Ha det så gott alla mina bloggvänner o läsare.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards