~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under februari 2009

Av Cina - 11 februari 2009 10:05

Igår var jag med min väninna Karin ut på Hälla för även hon ville ha sig en ny överdel. Sagt och gjort vi åkte ut och gick runt o kollade. Finns ju mycket fint nu för Vårkläderna börjar ju komma in. Mycket blommigt tror jag det kommer till våren. Men iallfall så hittade Karin en tunika som hob gillade skarpt och kan ni tänka er det var just den som jag hade köpt i lördags. Så nu fick vi lika.....och det konstigaste av allt var att hon inte hade sett min. Så det vart ju så att jag fick köpa mig en annan för vi kan ju inte ha lika på båten ser ju lite tokigt ut tycker jag. Så det vart en till blårutig för min del och denna tycker jag oxå var riktigt fin. Ett tunt bomullstyg och med knappar ända ner och trekvartsärmar. Passa mycket bra till jeans.

Vi tog även en fika ute på Hälla och satt o prata lite sedan var vi in på Maxi en liten sväng. Sedan åkte vi hem och jag gick hem till mig för jag skulle baka skurna pepparkakor och det gjorde jag för degen hade jag gjort dagen före. Vi 16:30 kom son och sonhustru och tog en fika TACK FÖR BESÖKET!!!! Sedan lagade jag lite mat. Grannen kom in ett tag och pratade bort en stund.


Just nu snöar det här hos mig och det är -2 grader så nu får vi ännu mera snö.....*grrrrr*


Önskar alla mina bloggvänner en fin onsdag!



Av Cina - 10 februari 2009 19:41

Jag har blivit utmanda av RUTH att skriva en berättelse av dessa stolpar som från första början kommer fråm MEDRESENÄRSKAN




Av dessa stolpar skall jag göra en liten kort berättelse:

1: hon stod på knä och ….

2: att det skall vara så svårt att ….

3: Ingen kommer att märka att ….

4: att telefonen plötsligt skulle ringa …..

5: det ringde på dörren  …

6: Nej, hon var inte intresserad av  …

7: Nej, inte sen heller ….







Stod på knä framför spisen för att göra rent ugnen och tänk att det ska vara så svårt att göra rent den en gång i månaden.


Även om ingen kommer att märka det så vet iallafall jag att den är ren.


 Och så ringer det i telefon helt plötsligt och samtidigt ringde det  på dörren.


Slänger upp dörren och säger att jag är inte intresserad nu och inte sen heller.


Ja detta var min lilla historia.

Tack för en trevlig utmaning!


Nu utmanar jag Anki, Marketta och Sari

Av Cina - 9 februari 2009 18:38

Idag var det ju då åter dags för  mig KBT Gunilla att träffas. Och idag skulle vi ju träffas ute på stan för att ta en fika. Så hon kunde se hur jag var ibland folk. Vi var på ett ställe som heter Brogården, det har vart en fängelse håla för en massa år sedan. Där satt vi i 1 timma och snackade som väninnor. Riktigt trevligt var det. Medan jag väntade på henne så tog jag ett kort med min mobil över svart ån. Synd att det inte var några fåglar på plats.

Till vänster ser ni en halv skylt, syns bara att det står "gården" men det var där vi fikade.


En snöbild medan Håkan tankade.


Våran gata men jag tog på trädet o jag ser att jag fick polisbilarna

med det var väl kanske inte meningen.

Solen har strålat från en klarblå himmel idag.

Ett underbart vacker väder med andra ord.


Önskar er alla mina bloggvänner och läsare en fortsatt fin måndag!


Av Cina - 9 februari 2009 13:18


 NU HAR DET VART INBROTT MITT PÅ DAGEN HOS EN GRANNE TILL OSS.

UNDRAR VAD SOM SKALL HÄNDA HÄR NÄST. LÄS NEDAN TAGET FRÅN VÅRAN TIDNING VLT.








Vaknade av inbrottstjuvar - polisen söker fyra ungdomar
Fyra yngre män jagas nu av polis sedan de brutit sig in i en lägenhet på Välljärnsgatan på Bäckby på måndagsförmiddagen.

Lägenhetsinnehavaren hade jobbat natt och låg och sov och vaknade av att någon först ringde på och sedan började bryta upp dörren till lägenheten.

När lägenhetsinnehavaren kom upp ur sängen hade några yngre personer tagit sig in i lägenheten. De oinbjudna besökarna försvann dock raskt från platsen då de insåg att någon var hemma och polisen söker nu efter de misstänkta inbrottstjuvarna som uppges vara fyra personer i tonåren.

Av Cina - 8 februari 2009 16:40

Usch o fy så hemskt detta är. Det har vart ett knivmord en liten bit ifrån mig inatt. Du kan läsa här http://www.vlt.se/

Ja snart vågar man inte gå ut vart ska det ta vägen. Vad e det för samhälle vi lever i det undrar jag!!!! 

Av Cina - 8 februari 2009 14:25

Har blivit utmanad av MARKETTA att visa vad jag har i min handväska. Och det är tur att jag har den lilla som det inte fanns så mycket i. Men detta hade jag iallafall in min handväska.

Väskan är den jag fick av min son när han kom hem från Thailand. Min almanacka, 2 st pennor, biljetterna till Åland, halstabletter, en ask extra, plånbok, en markerpenna, cigg, tändare, mössa, blodsockermätare och en mobil.


Nu skall jag då utmanan någon, men väljer att den som vill får göra det.

Fritt för alla, roligt om ni gör det!


Av Cina - 8 februari 2009 09:55

Jaha ja då var det vinter igen massa snö har det kommit och det snöar förfullt just nu. Ingen höjdare precis men men det är smällar man får ta.

Så idag blir det att ta fram stickpåsen och kura inne. Visst om solen kunde komma så vart det ju riktigt fint. Men den tror jag knappt kommer fram idag. Hoppas att alla mina bloggvänner och läsare får en fin söndag!

Av Cina - 7 februari 2009 21:59

Jag har fått denna award av Anki..... Vilken överraskning!!!

Tusen tack!


The Lemonade Award is given by a previos winner to 5 bloggers who have shown great attitudes and/or gratitude this week. It's a great way to show these people that you appriciate them. All you have to do is:
1. Put the logo on your blog or post.
2. Nominate at least 5 blogs and be sure to link your nominees within your post.
3. Let them know that they have received this award by commenting on their blog.
4. Share the Love and link to this post and the person from whom you received your award.

Skickar vidare till:

Monica

Ruth

Gerty

Marianne

Lena

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards