~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 23 mars 2009

Fytusan vilken dag.............*suck*

Av Cina - 23 mars 2009 19:55

Ja som jag skrev tidigare i mitt inlägg så sköt Gunilla upp våran träff till 13:30 idag. Och under tiden jag väntadepå att få åka iväg så ringde min syster Carola och frågade vad ska vi göra med mamma, vadå sa jag, ja hon kan ju inte prata och hon bara gråter.


Till saken hör att jag hörde igår att mamma hade ett läspande tal och hon sa att fasen jag kan inte prata för tungan vill inte. Men jag tänkte inte så mycket mer på det. Men sedan när jag talade med mamma i telefon senare så hörde jag att hon sluddra. Och jag sms:a min syster Christina och hon sa ju samma sak att hon hade hör detta. Så jag sa till min syster Carola att hon skulle ringa DR. Men hon sa det får du göra ok det var bara att lägga på o ringa husdoktorn o satt i kö 30 min innan jag kom fram o fick det svar jag redan visste att vi skulle ta mamma till medicinakuten. Ringer tillbaks till syrran o säger att ta mamma o åk in. Sagt och gjort!! Syrran ringer min andra syrra o hon åker även hon från jobbet o hem till pappa som då ej kan vara ensam. Jaha tänkte jag vad gör vi nu för jag hade ju mina aningar om att det skulle kunna vara en liten propp i hjärnan mamma hade fått.


 Om mamma får stanna på sjukhuset så måste ju pappa in på Rosendal så jag ringde dit och vi skulle få komma dit med pappa precis när vi ville. Så jag ner på stan o träffade Gunilla och sedan vidare till köping och hem till pappa o Christina o så tog Håkan o jag pappa med oss o åkte en liten runda på stan och så åkte vi till Rosendal. Och där vart pappa mottagen med öppna armar. En enastående personal måste jag säga. Pappa var glad som en lärka inga problem denna gång heller att lämna honom. Ja efter det så åkte jag till medicinakuten o skulle kolla upp hur det var med mamma hon hade ju sällskap av Carola. De hade tagit EKG och en massa prover så de satt o väntade på att få komma in till en DR o få svar. När kl var 17:10 så ropade dom upp mamma o hon fick gå in efter ett tag så kom syrran ut o sa att de skulle röntga mammas huvud alltså en CT-skalla man röntgar hela skallen i skivor. Och något mer vet jag inte ännu. För kl 19:00 hade de inte kommit till röntgen ännu.


Så nu är jag hemma kom hem vid 19 och sitter o väntar på att få höra hur det är. I förra veckan så fick mamma gargeporten i huvet så jag tror att hon fick en hjärnskakning då o att det kan vara sviter efter det. För blodprovet de tog visade inget ej helle EKG. Ja nu blir det en lång väntan innan jag vet något mer.

Mitt huvud tror jag går i bitar det bara baknar trotts tablett mot huvudvärk!


Hoppas alla mina bloggvänner och läsare har haft en fin dag.....

 
 
lillis

lillis

23 mars 2009 20:35

Så tokigt med din mamma hoppas att det inte är något större fel,och vad bra att det löste sig för din pappa att han fick komma till Rosendal
Ha det gott
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

23 mars 2009 21:26

Jag hoppas att det inte är så allvarligt med din mamma. Snällt att din pappa fick komma till Rosendal med så kort varsel så honom behöver du ju inte oroa dej för. Hoppas att din mamma blir pigg igen snabbt.

Tänker på dej!

Kram

http://violett.bloggagratis.se

 
Hönsakadorran

Hönsakadorran

23 mars 2009 22:23

Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt med din mamma. Gott att det löste sig med din pappa, så snabbt.
Kram

http://honsakadorran.blogspot.com

 
Ingen bild

cattha

23 mars 2009 22:33

men vilken jobbig dag,hoppas de ej är så allvarligt med din mamma.
cattha

 
Jenn

Jenn

23 mars 2009 22:49

Uff da,det der hørtes ikke bra ut..bra din far fikk komme dit han skulle på stående fot.
Ta vare på deg selv nå,ikke slit deg ut for din mor er i trygge hender på sjukehuset.
Klemmer fra meg.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Häxmamman i Jämtland

Häxmamman i Jämtland

24 mars 2009 08:02

Hoppas att det gått bra/Styrkekramar

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

24 mars 2009 21:41

Jobbigt när ens anhöriga inte är krya. Jag hoppas din mamma snart ska vara kry igen. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards