~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under mars 2009

Av Cina - 26 mars 2009 13:01

Ja nu har jag bakat en långpannekaka som jag tar med mig imorgon när jag skall hälsa på pappa. Kan vara gott o ha något till kaffet i helgen. Visst de har säkert något smarrigt de bjuder på men jag känner att jag vill bjuda på denna kaka. Ser god ut eller vad tycker ni!!!???

Ska bara skära upp den i bitar så ska den få komma in i kylen.



..................................................
.........................................

Ja jag har även talat med mamma och hon hade fått sova inatt hon fick ett sovpiller och det var ju bra det. Och när jag pratade med henne så väntade hon på ronden. När ronden hade gått så ringde hon och då hade dom sagt att hon skulle göra en magnetröntgen på huvet o det blir här i Västerås plus en gastroskopi och en gyn-undersökning. Och som jag skrivit tidigare så blir hon ju nu undersökt från topp till tå och jag tycker det är bra. Hon var vid gott mod och vi skojade lite. Men sedan ringde min syster o sa att mamma var så ledsen men de e klart att hon ligger ju och funderar fram o tillbaks och då blir man ju ledsen. Jag kan ju inte göra så mycket mer än lyssna på dom. Vi barn funderar ju oxå, är ju helt naturligt.




Av Cina - 26 mars 2009 08:25

Ja igår vart ju mamma kontrast röntgad från halsen och ner. Hon fick ju dricka kontrast från 11 till det var dags att åka till röntgen kl 13:00. Sedan hade de även sprutad kontrast sa hon. Igår eftermiddag så fick hon svar på denna och det har INTE hittat något som är fel och det var ju sköööööönt måste jag säga. Idag vet jag inte riktigt vad hon skulle på för undersökning. Hon har samlat urin i ett dygn nu oxå. Det är bra att de gör en grundlig undersökning på henne för hon är ju en människa som inte i första taget söker läkare.


Pappa har det bra på Rosendal. Imorgonskall jag ta o åka in till Köping och hälsa på honom besökstid mellan 15-16 så får jag ta mig en tur till mamma också. Få se om hon får premission över helgen. Då kan man ju åka hem till henne. Skall nog åka förbi torget o köpa en bukett blommor. Kanske baka något till fikat på Rosendal. Ja vi får se vad jag har lust med på eftermiddagen.


Solen tittar in i mitt fönster o jag tror det blir en lika fin dag idag som det var igår. Det var varmt där det var lä iallafall.


Önskar alla mina bloggvänner och läsare en fin torsdag!

Av Cina - 25 mars 2009 12:03

Ja är både arg, ledsen och besviken. Klockan 7 imorse så ringde min väninna Monica och sa att hon inte kunde åka med till Åland idag. Hon hade en mycket dålig ursäkt som jag inte vill gå närmare in på. Men detta har hon vetat i 1 månad. Så hon skulle kunna förberett sin sambo om detta lite tidigare. Men kan man inte prata med varandra så är det svårt. Så nu blir det bara att stanna hemma. Håkan vill INTE åka och jag har ringt 4 st andra vänner men ingen kan följa med på grund av att de jobbar. Och man får ju inte pengarna tillbaks, i och för sig handlar det inte om så mycket pengar heller 295:- men det är klart de hade jag kunnat haft till något annat. Känns som om man spolar ner pengarna och man är ju inte gjjord av pengar. Men nu vet jag att jag aldrig mer skall bestämma något med henne. Känner mig mycket SVIKEN O BESVIKEN på henne.


..................................................
............................................


Pratade med mamma i telefon imorse och hon skulle på kontrast röntgen idag vid 13:00. Hon skulle börja dricka kontrast vid 11-tiden. Men hon var vid gott humör iallafall och hon sa att hon inte hade tid att ligga där men jag sa att hon ska bara ligga o stressa ner lite. Tyvärr hade hon inte sovit en blund inatt men jag kan förstå att hon inte gjort det. Är ju ovant att ligga på lasarett. Men hon får nog be om en sömntablett till natten som kommer.


Ha en fin dag alla mina bloggvänner o läsare.

Av Cina - 25 mars 2009 06:24

Ja här är man uppe med tuppen idag, lite svårt att sova. Tänkte visa er lite foton jag tog på torget i måndags när jag vart ute med Gunilla. På torget i Västerås så står det en kille och säljer blommor han har ett jätte stort party tält uppställt o där inne finns det en uppsjö av vackra blommor. Så ni som bor i Västerås gör ett besök i tältet för de är enormat vackert. Här kommer lite bilder tagna  med min mobil. Hoppas att ni förstår att det är enormt vackert inne i tältet.







Av Cina - 24 mars 2009 20:54

Denna fina award har jaf fått från min bloggvän AGGE.

Tusen tack det behövde jag!


Motiveringen löd:

Jag ger i min tur denna Award till:

Cina som är så flitig och som har så jobbigt omkring sig just nu.



Och jag väljer att ge denna till alla i min länklista

Varsågoda och ta den med er ni alla är värda denna.


Av Cina - 24 mars 2009 14:48

Ja då var det nya bud om mamma igen. Nu är hon inlagd på medicin i Köping för en massa prover. Röntgen skickat ju till Västerås i går för en bedömmning och de fick ju svar igår att det var en svullnad. Men idag när hon kom åter för prover så hade Dr satt sig ner med mamma och Carola och så sa han att i pappren från Västerås står det att det är en TUMÖR på 2 cm men jag vill inte tro att det är det för de ser inte ut så här hade han sagt. Utan det KAN vara så att det sitter någon annanstans i kroppen. Och därför lägger vi in dig för provtagning för dessa prover tar väldigt lång tid och om du åker hem så får du komma tillbaks varje dag o det tar hela dagarna hade han sagt. Sedan skulle hon få permission över helgen o komma tillbaks på måndag igen. Så nu är det bara att avvakta svaret man kan ju inte göra så mycket åt saken just nu. Mamma är på sjukhus och pappa har det bra på Rosendal. JOBBIGT ÄR DET NU!!!!!

Av Cina - 24 mars 2009 09:49

Ja när klockan var 22:00 kom mamma och syrran hem då hade det setat sedan 12:15. Det är inte klokt vilken tid allt tar. Man gjorde en CT-skalle med kontrast och man hittade en SVULLNAD men ingen PROPP. Utan svullnade berodde på att mamma fått garageporten i huvet i veckan som var. Hon hade fått en hjärnskakning och sedan hade det samlats blod. Hon fick cortison tabletter BETAPRED som skall hjäla till att svullnaden går ner. Nu skall hon upp idag igen och ta lite flera prover. Så vi får väl höra på em/kväll vad de sa idag. Men idag tyckte jag hon var bättre i talet igen.

Fast det hörs att hon läspar o att tungan inte vill följa med som hon säger.

Pappa har det bra på Rosendal jag ringde dit på morgonen o talade om hur det var med mamma för de ville dom veta. Och pappa får stanna så länge som det behövs. Skönt att vi nu hade Rosendal de är GULD VÄRDA.


Kallt och blåsigt som bara den är det ute idag och vi har snö igen....bläääää så tråkigt men men våren kommer nog tillbaks till Påska får man hoppas!


Önskar alla mina bloggvänner och läsare en fin dag!


Av Cina - 24 mars 2009 08:49

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN PATRIK.

 Ja tänk vad tiden går min son Patrik fyller 39 år idag


 



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards