~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 10 april 2009

Av Cina - 10 april 2009 09:20

Ja igår var vi och hämta pappa på Rosendal. Så åkte vi hem till mamma och fikade och var där hela eftermiddagen. Vi hämta pappa kl 13:00 och körde tillbaks han vid 16:30. Men då var både mamma och pappa trötta. Vi var ju många hemma som ville de så väl. Och det gick hur bra som helst.

Pappas rumskompis fick sitt Påskägg igår och han vart så glad så tårarna kom på honom. Härligt när man kan göra någon så glad.

Personalen uppskattade sitt påskägg oxå de var överraskade.


Sedan vart jag arg som ett BI för pappas recept på parkinson tabletten MADOPARK hade inte kommit in på apoteket så jag ringde upp till Carema och stötte på att jag gärna ville ha receptet då det sa att det var så viktigt att pappa skulle få börja med medicinen. Han skulle ju ha börjat i går morse.(DR hade ju vart där på onsdagen vid 10-tiden) Ringde vid 13:15 och SSK skulle säga till DR. KL var 15:00 ringde ja till apoteket igen o frågade men näääää ingen medicin fanns. Då vart jag arg så jag tog och åkte upp till Carema vårdcentral och fick tag i en sköterska och frågade.....då säger hon det var mig du talde med för 1 timma sedan och DR är upptagen av patient. Det var 2 timmar sedan upplyste jag henne om och jag sa att jag sätter mig utanför DR:s dörr och väntar till patienten kommer ut för jag ska ha receptet idag för det var ju så viktigt enligt DR att börja med dessa piller. Då säger hon du kan inte gå in till DR bara så där jodå det kan jag sa jag. Nääää vänta så ska jag knacka på o höra sa hon då. Och så gick hon in och inte F*N hade han någon patient så hon var nog där inne i 5-7 min så kom hon ut o så ropade hon i hela korridoren " nu är det klart så nu kan du gå ner" tack sa jag och Glad Påsk så slängde jag igen dörren. Gillar inte att bli bemött som om jag var dum i huvet. Hon har ett service yrke och då får man visa att man kan stå för det. Usch så arg jag var. Men det löste sig och jag fick ut pillerna och allt var frid o fröjd.


Idag verkar det bli en fin solig dag, så kan man börja plocka lite ite igen vi har köpt nytt staket till framsidan som vi ska sätta upp om jag nu får Håkans hjälp till det....=)) Sedan ska jag sätta lite frön som ska drivas upp inne. Ska sätta tagetes (dom stora ni såg förra året) men jag ska inga ha igår. Utan jag ska sätta dom till Håkans syster Christina som de ska få sätta ute i sommarhuset. Där passar dom bra.


Önskar alla mina bloggvänner och läsare

EN RIKTIGT GLAD PÅSK!!!!


KLICKA HÄR TACK!!!!

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards