~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 30 april 2009

Av Cina - 30 april 2009 18:55

Ja då har vi ätit av denna smörfisk idag och himmel o pannkaka så god den var. Fast och vit i köttet, var som färsk tonfisk fast dennna var vit i köttet. Var första gången jag åt denna fisk men kan säga att det var inte den sista gången. Smakade verkligen mera. Visst jag läste om den på nätet o den var ju giftig, men det var någon olja i den som var giftig men det steker man ju bort och nu förstår jag ju varför hon sa så många gånger att den skulle vara genomstekt. Jag stekte den med salt och limepeppar i stekpannan sedan fick den åka in i ugnen medan potatisen kokade.

Så här ser den ut i rått tillstånd!

Kan verkligen rekomendera denna fisk!


..................................................
.............................................


Idag har vi haft ett strålande solsken här. Jag har setat ute och stickat så nu har jag ärmen klar. Och jag började fakstiskt på den andra oxå så har jag bara stora stycket kvar sedan. Har stickat så jag har ont i pekfingret, på höger hand. Ni vet fingret man skjuter på vänster stickan med. Det är nästan så att det har gått hål i fingret är inte alls så skönt.

Sedan har jag sytt in min jeanskjol som jag köpte  för ett tag sedan.

Den har blivit för stor fick sy in den i midjan ca 10 cm.

Och jag la veck uppe i linningen där bak för det är ju ingen som skall under min tunika o kolla.....=))


Nu önskar jag alla mina bloggvänner och läsare en fin VALBORGSMÄSSOAFTON!


UNDRAR VARFÖR ALLA INTE KAN SE FILMEN JAG LAGT IN TIDIGARE IDAG

KONSTIGT TYCKER JAG.



GILLAR DU MIN BLOGG SÅ RÖSTA HÄR.


Av Cina - 30 april 2009 09:09

Måste som STOLT FASTER till Marcus visa upp 2 filmer som min bror gjort.

Alla 5:or i Nibbleskolan i Köping har gjort en teater som de nu kommer att köra för föräldrar o släkt o vänner. Och här kommer den första filmen.

Skruva på ljudet så du hör sången!!!! 


Börja med denna film sedan

får ni går till inlägget under för att höra fortsättningen!.


Av Cina - 30 april 2009 08:59

Måste som STOLT FASTER till Marcus visa upp 2 filmer som min bror gjort.

Alla 5:or i Nibbleskolan i Köping har gjort en teater som de nu kommer att köra för föräldrar o släkt o vänner. Och här kommer den första filmen.

Skruva på ljudet så du hör sången!!!!


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards