~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

Foton på mina ny inköpta plantor & vindruvan

Av Cina - 22 maj 2009 17:58

Ja idag på em åkte vi ut för att inhandla diverse plantor till altanen.

Det blev både det ena och det andra.

Hoppas att man kan plantera allt imorgon.

Här kommer lite foton.

Snöflingor och våreld (mini) och en pellis.


2 häng pellisar och 3 vanliga pellisar


Denna blomma vet jag inte vad det heter.


Björnbär vart det oxå utan taggar!


Sedan köpte jag en hängampel med jordgubbar och 2 st tomatplantor.

Och 3 nya krukor till staketet.

Och till dom 5 krukorna har jag inte köpt något till ännu.

Vet inte riktigt vad jag skall ha i dom ännu.

Men blommor blir det iallafall.


Sedan ska ni få se hur min vindruva växer och den skall till och blomma.

Vindruvan växer så det knakar som ni kan se.


Vindruvan mot väggen.


Vindruvsblommor som sedan blir vindruvor!


Och en närbild....häfftigt värre tycker jag.


Ja så nu vet ni vad jag har att göra imorgon om det är fint väder vill säga.


Molnigt och lite sol o lite duggregn har det vart idag!


På fm färgade jag håret och gjorde slingor det var kanon bra.

Så nu kan man gå ut, utan att skrämma slag på folk...=))


Ja så har min dag sett ut.

Och om nui undrar hur det är med mamma så kan jag säga så mycket som att det vart ingen operation i dag. Den blir i nästa vecka.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin fredagskväll.

 
 
Elisabeth

Elisabeth

22 maj 2009 18:22

Vilka jättefina bilder, och vindruvor som är så gott./Otroligt vacker bakgrund du har också.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Calma

Calma

22 maj 2009 18:43

hej vännen,,
åååhh,vad det ser härligt ut med växterna,det kliar i fingrarna,
vi har ej så mkt att sätta på här o landet sätter vi på nästa år,när o om vi blir vid det,sas,
men våra penseér är så fina så jag vill ej byta ut ngt där o i landet blommar det för fullt,
har en stor urna plus en massa småurnor som ska ha sitt,kul,
jag har en sån där figur fast i form av en anka eller går,söt

ja,nu e jag ledig såååååååååååå skönt,
gått bra att jobba ,men ffarande värk,det stämmer ju ej riktigt med de tänder jag ska få sen,så därför är det väl spänningar,skulle jag tro,
men panodil hjälper o d e bra,

vi möts igen,
stora kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggagratis.se

 
Christel

Christel

22 maj 2009 19:48

Wow så fina blommor du köpt, nu blev jag ju sugen på en sådan där björnbärsplanta, men suck undras om jag kan få maken min med på noterna.
Du Cina vad har du för kamera, jag tycker du tar bra o klara bilder.
Kramen
Christel

http://tantans

 
Monica

Monica

22 maj 2009 20:10

Det var mycket fina blommor du har köpt.Vindruvsrankan ser ut att trivas hos dej också.

Ha en bra kväll!

Kram

http://violett.bloggagratis.se

 
Calma

Calma

22 maj 2009 22:07

hej vännen,
ja det ska nog bli en skön helg,bara latat mej ikväll,
här varken regnar eller åskar det nu,
åskan var bara kortvarig,men jag gillar den absolut inte jag heller helt klart,
men vädrets makter kan man inte göra ngt åt ju,tyvärr,

sov nu så gott vännen,
vi möts imorron igen,
kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

22 maj 2009 23:39

Vad du har handlat växter, oaooo så fint det kommer att bli, du har ju gröna fingrar. Har mina 2 rankor fortfarande, men nu åker dom, inte minsta tillstymmelse till liv, väntar inte längre nu. Saknar många blommor över allt fortfarande, kommer att ligga lite lågt i sommar, känner ingen inspiration, kanske kommer :-)

http://bernamis.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

23 maj 2009 07:28

Oj,vad du handlat växter kommer att bli jättefint,får komma över och titta på allt någon gång.Vad tråkigt för din mamma att det ej blev någon op.
Ha nu en bra dag vännen
Kramen

http://danslillis

 
Ingen bild

cattha

23 maj 2009 09:37

jättefina blommor ,o nu är de sommar när håkans gubbar kommeer hihi
ha de bra cattha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards