~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under maj 2009

Av Cina - 23 maj 2009 08:10

Dagens REGNBÅGS KORT lyder så här.


LUFT

Som du tänker din tanke

så skapar du ditt liv.

Tänk positivt, ge ljus åt tanken

så för den dig med tiden dit du vill.

Lyssna till ditt hjärtas önskan,

tänk den tanke som gör dig glad.

Känn kraften i glädjen

och låt den driva dig.

Av Cina - 23 maj 2009 07:30

Håll detta ljus i cirkulation. Även om det bara är en som kopierar så håller du lågan brinnande. Detta görs till minne av alla som drabbats av cancer. Ett ljus förlorar inget genom att tända ett annat ljus.


Låt detta ljus brinna !


Av Cina - 22 maj 2009 17:58

Ja idag på em åkte vi ut för att inhandla diverse plantor till altanen.

Det blev både det ena och det andra.

Hoppas att man kan plantera allt imorgon.

Här kommer lite foton.

Snöflingor och våreld (mini) och en pellis.


2 häng pellisar och 3 vanliga pellisar


Denna blomma vet jag inte vad det heter.


Björnbär vart det oxå utan taggar!


Sedan köpte jag en hängampel med jordgubbar och 2 st tomatplantor.

Och 3 nya krukor till staketet.

Och till dom 5 krukorna har jag inte köpt något till ännu.

Vet inte riktigt vad jag skall ha i dom ännu.

Men blommor blir det iallafall.


Sedan ska ni få se hur min vindruva växer och den skall till och blomma.

Vindruvan växer så det knakar som ni kan se.


Vindruvan mot väggen.


Vindruvsblommor som sedan blir vindruvor!


Och en närbild....häfftigt värre tycker jag.


Ja så nu vet ni vad jag har att göra imorgon om det är fint väder vill säga.


Molnigt och lite sol o lite duggregn har det vart idag!


På fm färgade jag håret och gjorde slingor det var kanon bra.

Så nu kan man gå ut, utan att skrämma slag på folk...=))


Ja så har min dag sett ut.

Och om nui undrar hur det är med mamma så kan jag säga så mycket som att det vart ingen operation i dag. Den blir i nästa vecka.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin fredagskväll.

Av Cina - 21 maj 2009 20:32

ja idag har vi vart till Köping och hälsat på pappa. Vi tog med honom ut i det fina vädret som var i Köping. Här i Västerås ösregnade det när vi åkte.

Vi åkte runt till Arboga och sedan till Kungsör o kollade lite på båtar och sedan så fikade vi på Caffét vid hamnen. Pappa fick kaffe och en bakelse och sedan en stor glass. Glass det älskar han.

Detta är smarrigt och pappa njuter i fulla drag.

Sedan åkte vi mot Köping och då åkte vi ut till ett ställe som heter Malmön och där har jag nog inte vart på 30 år. Så det var roligt att se hur det byggt permanenta villor där vid mälaren. Ja så körde vi hem pappa till Rosendal då hade vi vart ute i 2,5 timma.


Mamma har jag talat med i telefon och hon verkar lugn inför morgondagen. Vet inte riktigt tiden då hon skall ner till operation. Det går säkert bra imorgon men visst har jag lite fjärilar imagen fast det inte är jag som skall opas.

..................................................
............................................

När vi åkte från Köping så stannade vi till i Kolbäck o tog en kopp kaffe hos Monica o Kjell. Och Monica klippte mig så imorgon blir det hårfärgning igen o så slingor men det gör jag ju själv o det e snart gjort.

När vi kom hem så tog jag dessa foton.

Hängkaragan trädet står nu i blom massa små gula blommor.


Kastanjeträdet på våran baksida står även det i full blom.

Nu är det så vackert ute. Man såg idag att frukträden även dom står fulla i blom....underbart!


Hoppas alla mina bloggvänner o läsare haft en fin dag!



Av Cina - 20 maj 2009 20:54

Ja då har vi kommit hem efter en heldag på AKIS i Uppsala.

 Syrran och mamma kom vid 8:30 imorse och hämtade mig och vi styrde kosan mot Uppsala. Vid 9:30 så var vi där. Och så skulle vi ju hitta en parkering så vi snrrade runt lite i området och var ner i ett garage men icka fanns inget fast det stod ledigt. Upp igen o så ut och sedan åkte vi rakt över gatan o stod 5 min så blev det en tom parkering. Jag hade gjort mackor och kaffe som vi tog med oss så då hittade vi en bänk i solen och där intog vi våran frukost. Bild nedan.......

Mamma och min syster Christina sitter och fikar. Och syrran håller visst på att ringa till våran andra syster för att tala om att vi är framme.

Det var verkligen gott med lite kaffe och äggmackor.


Denna "tjocka kärring" det är jag....=))

Så nu vet ni hur jag ser ut...=))


Efter fikat så gick vi till ingång 70 där vi skulle gå in o sedan skulle vi gå mot 85 och gissa om det var en bra bit att går mamma var helt slut när vi kom fram. Och väl uppe på 85 E så vart mamma inskriven och fick sitt rum.

Mamma fick mat och sedan fick hon tala med DR och syrran o jag var med .

Och DR sa att de INTE visste vad det var mamma har i huvet men att de skall ta ett prov på denna lilla sak. Och att den sitter lite tokigt till så man kan INTE ta bort den men att är den farlig så finns medicin att få.

Hon undersökte mamma och allt var bra.

Sedan togs det en massa prover och sedan gjorde dom en kontraströntgen igen för att se om "ärtan" blivit förändrad. Så syrran och jag väntade på mamma tills det var klart. "Ärtan" hade inte blivit större utan kanske lite mindre. Operationen kommer att ta 2 timmar och man öppnar inte huvudet utan man sticker in en nål sa DR och jag fattar inte riktigt hur.

Sedan kommer hon att få ligga på NIMA i 1 dygn efteråt sedan tillbaks på avd 85 E. Och sedan får hon stanna i 5 dygn i Uppsala sedan blir det ambulans till Köpings lasarett. Narkosen har vart o pratat med henne och jag tror att mamma känner sig lugn inför detta ingrepp och hoppas gör vi ju alla att talet skall bli som förr.

VI SÅG EN KÄNDIS FRÅN TV-PROGRAMMET SJUKHUSET

och det var NEVROKIRURGEN NICLAS.

HAN VAR PÅ AVD 85 E


..................................................
...........................

Pappa mår bättre igen och nu tror jag att det kan vara att han har ont i nerverna i brötstkorgen efter som han har parkinson.

Carola min andra syster har vart ute med honom idag på eftermiddagen.

Och imorgon styr Håkan och jag kosan mot Köping för att ta ut pappa på en fika, hoppas vädret tillåter det oxå. Hoppas ju oxå att pappa är pigg imorgon men jag skall ringa innan vi åker.


Ja nu snart skall jag nog stupa i säng för jag är helt slut i både fötter kropp och huve.....jobbig dag idag. Men nu lägger vi denna dag bakom oss och tar morgondagen i sikte.



Hoppas allla mina bloggvänner o läsare haft en fin dag!

Av Cina - 19 maj 2009 17:44

Ja det är frågan jag ställer mig just för tillfället. Hur mycket skall man orka. Nu mår pappa oxå dåligt och ska ev till sjukhuset oxå något åt hjärta e det förmodligen. Pappa har ju haft många hjärtinfarkter i sina dagar men inte tusan skall han väl behöva få det nu när han är till åldern kommen, men allt skit ska då komma på samma gång.


Mamma är ledsen och nervös för imorgon o det förstår jag. Syrran och mamma kommer och hämtar mig kl 8:30 och så styr vi kosan mot Akademiska sjukhuset i Uppsala.


Sonhustrun Sari la dom in idag för hon hade ännu högre värden på leverproverna idag och man hade visst hittat 7-8  gallstenar på ultraljudet.

Så de ville ha henne kvar för observation. Kunde vara bukspottsinflammation oxå. Sedan rings Patrik och säger att Sari får åka hem på permis till imorgonbitt kl 7:00 vad har man då för observationa på patienten. Ja man kan ju fundera. Men jag får väl höra med henne när hon kommer hem.


Dagen idag har vart grå och regnig på fm sedan på em kom solen men sedan kom det ett skyfall men nu skiner solen igen.


Har nog inte så mycket mer att skriva om.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin tisdagskväll.


Av Cina - 18 maj 2009 17:32

Idag har det var en riktigt regn o rusk dag här i Västerås. Mörkt och tråkigt som bara den. Vart på KBT på förmiddagen och som vanligt var det kanon att få gå idag nu när det är så himla mycket runt om kring mig. Min sonhustru kördes in i ambulans igår em till sjukhuset med enorma smärtor i magen. Förmodligen ett gallstensanfall. Förhöjda värden på leverproverna så imorgon skall hon på ultraljud. Sedan är det mamma som ska iväg till Akademiska i Uppsala på onsdag för att opereras i huvet på fredag. Pappa på Rosendal, han längtar hem och så länge mamma är sjuk så kan han ju inte komma hem. För det orkar ju inte mamma. Ja det dyker hela tiden upp nya saker. Men jag hoppas att allt ställs till rätta snart.

Idag fick jag redan på att min DR som jag har på psyk och den mamma hade på medicin i Köping var Herr & Fru. Lite komiskt faktiskt....men så var det.


..................................................
............................................


I helgen var jag ut på tradera o kollade lite. Och hittade en affär som säljer kläder på tradera. Och affären finns i Sala och hon hade denna snygga tunika eller vad man säger till salu. Jag har nu lagt ett bud på den och hoppas ju att jag får den jag bara älskar den färgen.....Visst tusan är den snygg!!!??? Stor och pösig inget som sitter åt, det passar mig.


Hade tänkt att köpa blommor till lådorna ute idag men vem tusan har lust att gå och kolla på växter när det spöregnar ute. Ja jag hade det inte iallafall. Det får bli en dag när jag har lust o det inte regnar.


Ja ikväll blir det att kolla på tv först Sjukhuset sedan Färjan2 och sedan Spårlöst det blir en tvkväll för mig!


Önskar alla mina bloggvänner och läsare en fortsatt fin måndag!

Av Cina - 17 maj 2009 20:29

Jag har en magnolia som jag nu har för 3:dje året och förra året blommade den i september med endast 2 blommmor. Och jag har för mig att magnolian blommar på bar kvist. Men inte den jag har, konstig. Igår satt jag och trätte för att den inte har satt några knoppar. Och så idag när jag kollar på den så har den en MASSA knoppar.....foton nedan på en knopp.

Så nu verkar den ha kommit igång, fast bladen kom först.....Kan någon tala om för mig hur detta kommer sig..... visst jag förstår att det finns en uppsjö av magnolia men denna blommar då inte på bar kvist.



..................................................
............

Måste få visa Herr o Fru Duva igen.

De satt på staketet o kuttra nu ikväll och som vanligt hann

jag inte med när de parade sig.

Visst tusan är dom fina!!!???


Detta är Fru Duva!!!!


Hoppas alla mina bloggvänner o läsare haft en fin dag i solen!

Imorgon är det dags för KBT igen!

Det behöver jag nu när det händer så himla mycket runt omkring mig!!!




Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards