~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under maj 2009

Av Cina - 2 maj 2009 17:57

Ja idag så åkte vi hem till Köping så vi var på Rosendal vid 11:00 för att hämta pappa vi skulle ju hem till mamma på mat. Pappa hade nästan nyss gått upp när jag kom då vid 11:00 han hade tagit sov morgon....=))

Men han var glad att se mig så jag satt bara på honom jackan så åkte vi iväg hem till mamma. Och vi åt mat vid halv 12 som bestod av potatis, köttfärslimpa, gräddsås, kokta morötter, lingon och hem gjord gurka och det var jätte gott. Pappa åt med stor aptit, ja det gjorde vi andra oxå. Sedan vart det jordgubbar, björnbär och grädde till efterrätt ohhhh som var såååå goda.

Visst ser det gott ut!!!??? Åhhh det vattnas i munnen på mig när jag ser detta för jag känner fortfarande smaken....

Här intas det efterrätt.......


Sedan vilade pappa på maten och vi satt o skoja lite men han somnade ett tag. Mamma och jag satt och pratade och jag stickade några varv. Vart inte så mycket gjort idag. Men jag hinner sticka. Vid halv 3 så kokade jag kaffe så då vart det tårta och kaffe.


Mamma, pappa och Håkan äter en bulle men jag tog bara en tårtbit.

 Och pappa han åt två bitar han tyckte det var så gott. Sedan så satt vi bara o myste. Syrran och hennas man kom senare och då passade vi på att ta pappa med oss för att köra tillbaks han till Rosendal. Och då var kl 16:00 så det vart en lång dag. Pappa tyckte att det var skönt att på lägga sig en stund när vi kom tillbaks för han var trött då. Mamma var oxå helt slut efter dagen. Så jag hoppas att hon gick och vilade sig när vi åkte.


Det har vart en varm och skön dag idag. Hoppas att det blir lika fint imorgon oxå så man kan sitta ute och sticka lite.


Hoppas att alla mina bloggvänner och läsare haft en strålande dag!!




Av Cina - 1 maj 2009 20:26

Och vi har haft ett underbart härligt sommarväder. Har setat ute idag och stickat, men man får allt passa sig så man inte bränner sig för jag känner att solen är stark o varm. Och visst syns det att man setat i solen idag.

På förmiddagen åkte vi ut till Rusta för att handla diverse varor och då hittade jag ett par skor som jag kunde ha o det var ju verkligen trevligt att jag hittade de för engångs skull.

Kanske inte snygga men dock ett par skor.

 Dom ser ut så här.




Sedan nu på kvällen så bakade jag en sockerkaka för jag skulle göra en tårta tills imorgon. Vi skall ta med pappa hem till mamma och så skall vi äta mat där och då tänkte jag att man kan ha en tårtbit till kaffet, pappa älskar ju tårta så han blir nog jätte glad. Tårtan ser ut så här. Inget märkvärdig alls är inte alls duktig på att göra tårtor. Men hoppas att den skall smaka bra iallafall.



Nu har jag tagit ett långt och skönt bad och efter det så tog jag mig en drink gjord av Malibu och cola o massa is.

Jätte gott!!!

Önskar alla mina bloggvänner och läsare en fortsatt trevlig första MAJKVÄLL!!!






Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards