~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under oktober 2009

Av Cina - 20 oktober 2009 15:20

Ja nu är det inte så många minuter kvar innan jag MÅSTE ge mig iväg på min arbetsträning. Känner mig helt förlamad....men bara bita ihop och åka.

Återkommer när jag kommer tillbaks hem.

 

..................................................
 



Hemma igen efter mycket jobbiga 3 timmar.

Men jag har gjort det iallafall.

Känner mig stolt som fixade det. 

Fast kroppen värker och man är full i huvet av alla nya intryck och människor som man ska lära känna.

Nu arbetstränar jag på fredag igen mellan 16-19.

 

Nu skall jag sätta mig och kolla lite på tv och smälta allt jag har i huvet!

 

Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt bra kväll.

 



 

Av Cina - 19 oktober 2009 21:24

Ja då var man hemma igen efter en trevlig kryssning till Åland.

Inte alls så mycket folk så det var bra svängrum på båten.

Resan upp med tåg till Stockholm gick bara bra, även hemresa med tåg gick bra.

Vi har ätit mycket god mat och tittat på folk bara de är en höjdare.

Handlat lite i taxfree shopen.

Det var två orkestrar som spelade och det var CC & LEE ingen höjdare precis.

Mest bara skrik i mitt tycke.

Sedan var det Jenny Salens orkester o det är en duktig o mysig tjej.

De spelar dansvänligt och så spelar Jenny dragspel.

Här kan ni se foton från eftermiddagen idag.

Jenny Salens orkester

  


  

Sedan kommer två bilder från Stockholms skärgård.

Den är väldigt vacker.

  

  



Ja imorgon börjar allvaret så man har ju lite fjärilar i magen.

Men jag ska göra så gott jag kan.

Arbetstränar mellan 16:00 - 19:00 (första dagen)


Nu säger jag natti natti är ganska så trött idag.

Av Cina - 18 oktober 2009 09:06

Din skyddsängel har varit med dig från det du tog ditt första andetag och kommer så att vara till ditt sista över till andevärlden. Ängeln kommer att följa dig vart du än går, vad du än gör, i alla skeenden och situationer i ditt liv. Din skyddsängel vill här påminna dig om att du aldrig är ensam.

 

 

    

 

Önskar nu alla mina bloggvänner och läsare en fin söndag.

Återkommer på måndagkväll! 


Av Cina - 17 oktober 2009 13:39

Ja denna dag har jag bott i telefon.

Vilket strul med allt.

Så här är det:

Igårkväll så kollade jag på biljetten för jag skulle se när bussen går

upp till Stockholm.

Upptäcker då att det finns ingen buss med på biljetten.

Vad göra jo kastar mig på telefon o ringer Birka cruises

och hon säger som så att det stämmer att du ingen buss har bokat.

Men hallå jag bokade buss från Västerås till Stockhol t o r.

Och jag bokade detta den 27/8.

Jaha sa hon ja skall kolla om det finns lediga platser i bussen.

Hon är borta en stund o kommer åter o talar om

att BUSSEN ÄR FULL.......va säger jag... ja så är det tyvärr.

Men jag har ju inte gjort fel sa jag då.

Fast vad hjälper det.

Då säger hon att jag kan ringa idag mellan 13:00 - 13:30

så kan dom ringa till bussen o höra om det blivit något återbud.

Sagt och gjort jag ringde idag.

Men bussen både från Köping och Västerås är FULL BOKADE.

Ja det var ju roligt att få veta det dagen inna man ska resa.


Kliar mig i huvet o funderar ett tag hur gör vi nu då.

Men det finns ju tåg o så går jag ut på SJ hemsida o kollar

tidtabellerna och inte fasen fattade jag det heller.

Har inte åkt tåg sedan ja gud vet när.

Ringer SJ och fick vänta i kö det var 31 st före mig   *PUH*

Men till slut kom jag fram.

Och jag talade om mitt ärende och frågade lite tider

och priset. Så vi åker tåg upp imorgon 13:52 och är i Stockholm 14:52.

Sedan får vi ta en taxi in till Birka Cruisers terminal.

Tänk vilket strul det kan bli när man inte kollar

igenom pappren tidigare.

Men man tror ju att allt finns med som man bokat!

Nu har man ju lärt sig en läxa att man alltid ska kolla så det stämmer.

NU KOMMER VI ALLAFALL IVÄG!!!!!



Önskar alla minabloggvänner o läsare en fortsatt fin lördag!

Av Cina - 16 oktober 2009 22:08

Idag har det regna hela långa dagen.

Fy så mörkt o grått det vart ute!

Ringde till ett ställe idag som har ljusterapi och det kostar 450:-

i timman och det har jag då rakt inte råd att betala.

Så det får jag faktiskt hoppa över.


Annars har inte så mycket hänt här idag.


Jo en grej har hänt men den tar jag imorgon

när jag vet hur det blir med saken.


Nu väntar jag på utröstningen i IDOL.

Vet inte varför jag inte har någon favorit ännu.

Kanske blir det så att jag ingen får.


Ha en fortsatt bra fredagskväll!

Av Cina - 15 oktober 2009 18:02

Idag har jag tappat min energi.

Tror att den tog slut igår när jag var på min arbetsträningsplats.

Jag var ju så nervös och hade en hemsk ångest igår.

Så all den energin jag hade tog slut!

Nu är det bara att ladda om på nytt.

Jag var tvungen att gå och vila ett tag idag på dagen

som jag aldrig brukar göra annars.


Idag har det verkligen vart kallt ute och svinhalt imorse var det.

Jag cyklade ner till banken ett ärende idag o himmel va kallt det var.

Men vad har vi att vänta....=((


Förkylningen håller på att tappa greppet om oss ju

så jag hoppas att även hostan ger med sig.

Är mycket bättre  men inte 100% bra.


Igår pratade jag med min utlandsresekompis Karin.

Vi pratade om resan vi gjort och den som komma ska.

Är roligt att ha något att se fram emot tycker vi ju båda.


På söndag åker min Ålandskompis Karin och jag

en tur till Åland igen.

Ska bli trevligt att åka en söndag som jag aldrig tidigare har gjort.

Det blir att äta gott och kolla på folk som vanligt!

Sedan blir det lite handling i taxfree shoppen.

Kommer hem på måndag kväll och sedan är det jobb som gäller på tisdag.


Ja jag har nog inte så mycket mer att skriva om idag.


Önskar alla mina bloggvänner och läsare en fortsatt trevlig torsdagskväll.




Av Cina - 14 oktober 2009 17:28

Ja idag var det då dagen som jag skulle hälsa på på min nya arbetsträningsplats.

Har haft fjärilar i magen hela dagen idag.

Skulle ju träffa min chef där ute idag vid 14:30.

Chefen är ju den som jag har haft hela tiden och som har ställt upp på mig 200%.

Sagt och gjort så åkte jag ut dit och fy ångesten lyste säkert i mina ögon.

Men den som öppnade dörren det var en tidigare arbetskamrat till mig

och då släppte allt.

Vi satte oss ner och pratade det var 3 personal, chefen och så jag.

Allt kändes bra från första stund.

Kommer säkert att gå bra får jag hoppas.

Jag lägger upp mina dagar själv bara jag gör 2 dagar i veckan á 3 timmar.

Men känner jag att det ej funkar någon dag så får jag stanna hemma.

För denna arbetsträning fåt ta lång tid har ju tid ända till 2011.


Det är 5 boende.

Ålder jag svårt att säga men dom går under vuxna.

Träffade 3 st av de boende idag och en av dom kände jag sedan tidigare.


Vart nog lite "kär" i en av dom boende som jag träffade idag.

Kanon fint boende är det stora och fina lägenheter har dom.

Bild nedan utifrån.

  


Ja jag ska börja på tisdag nästa vecka och börjar 16:00 - 19:00

Det passar mig att jobba kvällar då jag inte är så aktiv på morgonen.

Och på morgonen är det tydligen lite stressig och det vet jag inte om jag klarar nu på engång.

Ja fortsättning följer på min resa som jag nu skall börja.


Ha en fortsatt fin kväll alla mina bloggvänner o läsare


Av Cina - 13 oktober 2009 18:41

Ibland funderar man vad man har så kallade vänner till.

Är inte ordspråket------ tjänster o gentjänster!!!???

Men det funkar ju ALDRIG tycker jag.

Man ska bara ge tjänster.....=((

Då är man jävligt bra

Kanske är dom inte vänner dom man tror sig är sina vänner.

Funderat ett bra tag på detta.

Men kommer säkert aldrig att få ett svar.

 

DET GÄLLER INGEN HAR PÅ BLOGGEN UTAN DETTA ÄR MINA FUNDERINGAR.

 

Ha en fortsatt bra tisdagskväll mina vänner.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards