~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 15 november 2009

Hemma igen efter en helg i KÖ!!!!!!!!!!!!!

Av Cina - 15 november 2009 21:04

Ja då var man hemma igen från Ullared och gud bevare mig väl va folk har nog aldrig sett en sådan kö med folk som det var igår när vi kom dit var kilometer lång kan jag säga.

Men fräck som jag är så stod jag inte i denna kö jag gick in utan vagn.


Det tog nog 2 timmar i kö innan man fick betala oxå.

Vakter står o slussar in folk.

Ja detta är hysteri tycker jag.

Igår fick jag gå ut 2 ggr när vi stog i kassakön för allt bara snurra runt i huvet på mig.

Då mådde jag inte bra.

Efter att vi handlat igår så åkte vi till stugan och den var mysig o fin.

Men tusan så dåligt städat o central dammsugaren gick på varannan

timma så det var ju lite frustrerande kan man säga.

Men man var så trött så man somnade iallafall.

Sedan var det upp tidigt imorse o fixa till sig o städ o så sedan bar det av till Gekås igen.

Och jippi tänkte jag ingen kö och lite bilar vi var väl där vid 7:30 kanske, och dom öppnade 8:00 men ack vad jag bedrog mig visst var det kö.....men inte så himla lång men det räckt.

Det var ju bara att ställa sig snällt i denna kö som snart slingrade sig runt hela området.

Men tror ni jag stog kvar i kön......näää jag var bland dom första inne i morse och utan vagn men visste ju att min bror o hans fru hade varsinn så jag lullade på där inna o snart var dom oxå inne.  

Kön imorse framåt öppningen


  

Kön bakom oss som slingrar sig som en orm. 


Ja visst har jag handlat men kan ej räkna upp allt här. Men varsinn vinter jacka till oss

En ny fin rosa stor resväska till mig och ett o annat till.

Tur att jag hade resväskan så jag kunde packa ner allt där.

Ja tomtar har jag köp oxå o ljusslingor att ha ut och jätte söta lampor som ser ut som granar.


Ja TACKAR min Bror o min svägerska för en trevlig helg och för att jag fick hänga på.


MEN JAG SKALL ALDRIG MER ÅKA DIT.

NU HAR JAG VART DÄR OCH INGET JAG KOMMER ATT LÄNGTA TILLBAKS TILL.


Måste få visa såååååå fint det var i entren när man kom in.

  


Nu skall ett trött Cina gå i säng o vila sina trötta ben o fötter och framför allt vila huvet.


Önskar alla en GOD NATT!!!


 
 
Kram Ruth

Kram Ruth

15 november 2009 22:23

Jaaa, nu har du varit där också, förstår att det var en engångs förteelse, det är påfrestande för många, själv skulle jag också blivit snurrig värre. Tur att du hittade något som du kom hem med, Håkan blev nog glad för sin jacka. Tomtarna får vi nog se till jul. Sov nu skönt i natt, det är gott att få ligga i sin egna säng.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

15 november 2009 22:29

Det är nog som folk brukar säja, antingen gillar man Gekås eller också avskyr man det. Jag gillar att åka dit, men vi åker aldrig några helger utan mitt i veckan och vi har aldrig stått i kö och då åker vi så vi är där vid middagstid.......bara att gå rakt in med sin kundvagn. Vi har varit där 3 gånger detta året, men brukar i vanliga fall bara åka en gång när vi har semester.
Nu vet du ju hur det är där i alla fall....en gång och aldrig mera för din del, efter vad jag kan förstå.

Hoppas du får sova gott efter denna händelserika helg!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

15 november 2009 22:39

Ja oj dessa köer,förstår att du inte orkade stå i dom! .. Men skoj att du hittade ett och annat iaf:)
Kramar

http://malin-88.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

16 november 2009 07:08

Jag skulle inte klara av och stå i alla köer och trängas med folk hela tiden så för mig får Ullared vara.Kul att du handlat lite saker plus jackor till er
Ha en skön måndag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
agge

agge

16 november 2009 08:57

Så vacker ingången var...Vilken härlig juldekoration. Gud, vad jobbigt det låter med dessa köer in och ut...Har svårt för sånt. Att trängas med folk, blir bara förbannad och sur......Men kul att du haft det trevligt

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
e-k

e-k

16 november 2009 12:07

När töserna var små var jag där 2 ggr om året för att handla klädet till dom.
Sen dröjde det ända tills för 4 år sedan och DÅ sa jag, aldrig mer. Jag resonerade. Visst kan man hitta mycket fint till bra priser men om jag besöker Engelbrektboden här i Malmö ett par ggr i månaden kan jag också finna vad jag vill till bra pris.
Som du läst på FB var jag nära att åka i morgon men valt bort. Nu när jag ser din bild på kön känner bara stress så jag har gjort rätt val.

Vila upp dig
Kram

http://www.steeperz.com

 
Yvonne R

Yvonne R

16 november 2009 13:58

Jag har ju turen att bo 3 mil från Ullared och kollar alltid upp på deras hemsida om det är kö. Helgerna är det ju allt mest folk tyvärr. Och nu innan jul blir det nästan katastrof där, en helg fick dom stänga östra infarten till samhället.!!
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards