~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under december 2009

Av Cina - 2 december 2009 17:11

Ja idag var det dags för Håkan att komma på ett återbesök på hjärtmottagningen och få svar på alla prover och höra lite om sitt hjärta.

Alla prover var bra utom blodfetterna som var lite höga så nu satte man ut Simavastin och satte in Crestor istället.

Och det var en jäkla tablettburk o vara dyr 1269:- för 100 tabletter.

Tyckte det vart lite dyrt när jag skulle betala för jag visste att Håkan hade ganska högt på sitt medicin högkostnadskort.

Men lika förbaskat fick han betala 311:- men det är tur att det finns mediciner. Så man ska väl inte klaga.

 Hans sänka hade gått ner till 10 nu o det är ju normalt.

Han hade ju när han kom in 190 och sedan gick det ner till 64.

Dr var nöjd och han ska åter om 3 månader.

Sedan fick  han svin-sprutan och vanliga influensa-sprutan.

Dr sa ju att han var i riskgruppen, men det sa ju inte den ssk som vi träffade för någon vecka sedan.

Tänk så olika de svarar.


***************

Kall morgon här hos oss -8,6 grader men   hela dagen

Så man har verkligen fått ladda batterierna idag.

Imorse ringde det i telefon tidigt och jag tänkte vem tusan ringer nu.

Men det var från ångestmottagningen och de ville meddela

att min KBT:are var sjuk idag.

Och ja sa men jag ska ju dit imorgon, näää sa hon i andra änden idag kl 13.00

Så jag kollade upp maiet jag hade fått och visst var det idag,

Vilken tur att hon ringde för annars hade jag gått dit imorgon.


*****************

Måste ju även visa min mjuka bruna pepparkaka jag bakat idag.

När jag satt i väntrummet och väntade på Håkan så bläddrade jag i en tiding.

Och hittade ett recept på denna  kaka.

Och det var lite spännade för det var turkisk youghurt i den

och 2 droppar bittermandel olja.

Jag skall lägga ut receptet om det är någon som vill prova o göra den.

  

Jättegod och kanonlätt att göra.


Ikväll hälsar jag på bönderna o hoppas få se lite kärlek!


Önskar alla min bloggvänner o läsare en fin onsdagskväll




Av Cina - 1 december 2009 18:48

Ohhhh idag har jag vart RÖKFRI 2 hela veckor.

Lite stolt är man allt.

Men visst tusan är jag forfarande röksugen.

Men det är bara att bita ihop.

För att vara första gången jag provar att sluta röka

så är jag verkligen förvånad att jag kommit så här långt.

  BRAAAAAAAAVOOOOO

***********************


Idag var jag med min väninna till sjukhuset på ett besök.

Det tog en faslig tid idag.

Men nu är det gjort.

Var bara med som ett stöd.

Idag har det vart minusgrader hela dagen inte så många men

ändå minus, solen har oxå vart framme. 

Ingen snö ännu men det kanske kommer.


Annars har det vart en fin dag inget speciellt har hänt.

Så jag har inte så mycket mer att berätta för er idag.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fin tisdagskväll.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards