~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under april 2010

Av Cina - 14 april 2010 19:01

så mycket att skriva om idag.

Det har vart en strålande dag med massor av

  

Men på fredag såg jag att det kommer snö igen.

Hoppas det blir regn här hos mig istället för snö.


Har vart ute och städat i rabatten på framsidan idag.


Önskar er alla en fortsatt fin kväll!


  

Av Cina - 13 april 2010 15:59

Soligt och fint även idag, fast det blåste lite idag.

Men det är bra då torkar det upp våran gräsmatta.

Vad har då hänt idag....ja inte alls så mycket.

Utan dagen har jag tagit som den kom.

Känner mig lite hängig.

Frusen och yrskallig till tusen idag.

Kollat blodsockret...ja lite lågt var det men jag tog ett glas

PUCKO och då gick det upp lite.

Ska ju ta prover denna vecka och sedan till DR nästa vecka.

Då får vi väl se vad långtidssockret ligger på.

Men det har vart bra hit intills.

Är ju bara tablettbehandlad diabetiker.


Sonhustrun Sari fyller år idag men vi hoppar över kaffet idag

och tar det nästa vecka istället.

För ihelgen är dom ju inte hemma utan då är dom alla i GLOBEN.

Då ska RÖNNBY TIGERS förhoppningsvis ta hem SM-GULDET

i innebandy för damer.

Kolla gärna matchen på  TV4 kl 12:30 på lördag den 17/4.

Och så hjälps vi åt och heja fram tjejerna till SM-GULDET!!!


USCH DENNA MATCH KOMMER BLI EN RYSARE!!!


Önskar alla en fortsatt fin tisdags em/kväll

Av Cina - 12 april 2010 18:49

Ja nu är väl våren här iallafall.

  För nu blommar mina blåsippor och jag blir lika glad varje gång de blommar.

Kanon fint väder idag med sol och +23 på baksidan mot väggen...=))

Satt ute och fikade idag.


IDAG ÄR DET 5 MÅNADER OCH 1 VECKA

SEDAN JAG SLUTADE ATT RÖKA.

Håkan har vart rökfri 6 månader


Tiden har gått fort tycker jag.

Suget finns där ibland fortfarande.


Har inte så mycket mer att berätta för er.


Ha en fortsatt fin måndagkväll!

Av Cina - 11 april 2010 16:14

Ja på min baksida i solen är det just nu + 24 grader.

Varmt och skönt mot väggen.

Ja eftersom det var sol idag så vart det städning av altan.

Plockade bort allt och sopade bort alla löv från vinrankan.

Sedan dammsög jag hela golvet och i ALLA springor.

Sedan skurade jag golvet o alla möbler.

Och sedan  tillbaks med allt igen.

Fytusan så slut jag var efter detta.

Men det vart så fint där ute.

Har tvättat mattor och vaxduk m.m

Så nu ligger även rena mattor där ute.

Jag är så nöjd men det är INTE ryggen kan jag säga.


Lagade lite mat vart köttfärslimpa idag.

Och medan den stog i ugnen o potatisen kokade så

var jag in på en sida här på datorn där man kan spela olika spel.

Och jag satsa 25:- och jag vann 1500:- vart så snopen när

det bara rasa in pengar!

Roligt när man vinner lite.

Men jag spelade bara en gång och kommer inte få blodad tand.

Jag är igentligen ingen spelmänniska men ibland så händer det!

Och då är det roligt att man vinner!


Näää nu skall jag ta och ta redan på all tvätt som jag tvättat idag.

Ha en fortsatt bra söndag!

Av Cina - 10 april 2010 16:51

Oj så grått o kallt det var ute idag.

Såg nästan ut som om det skulle komma snö ett tag.

Men tack o lov blev det inget av den varan.


Idag har jag väldigt ont i min rygg och mina armar sedan

jag putsa fönstren igår.

Det är ju för j*****t att man inte ska kunna göra något utan att få ont.

Men så är det.......... bara att acceptera inget annat man kan göra.

Så man kanske får vara glad att det inte vart sol idag för då

hade jag ju altanen jag måste ta i tu med.


Nu har vi nyss ätit kyckling, potatis, sås, gele och kokta morötter.

Så nu är man mätt och belåten.

Ikväll blir det körslaget.


Önskar alla en fortsatt fin lördag!

Av Cina - 9 april 2010 18:45

Idag har jag putsat mina köksfönster och satt upp rena gardiner.

Ja fönstren av så skitiga så man såg knappast ut.

Men jag hade sagt att jag skulle vänta tills sopmaskinen vart här

och sopat bort allt grus som vi hade utanför.

Och dom körde den i onsdags så nu var det högt tid att sätta igång.

Ohhhh som vanligt började det ju att regna när jag var klar.

Men men jag vet ju att fönstren var rena.

Nu hoppas jag att jag snart kan börja röja på altan

så att man kanske kan sitta ute o ta en fika.

Ska tvätta alla mattor och dammsuga och torka golvet.

Sedan ställa ut alla figurer i trädgården.

För jag har dom inlindade och allt står på altanen.

Usch ja det är lite att plocka med.

Men det är skönt att VÅREN är här iallafall.

Ja njuter i fulla drag av att alla snö är borta snart.

Dessa stora snöhögar som vart är nästan borta.

Såg att häcken på baksidan börjar skifta i grönt.

HÄÄÄÄÄÄRLIGT!


Kanske snart dags att väcka upp vindruvan.


Önskar alla en fortsatt fin fredagskväll!



Av Cina - 8 april 2010 18:58

Usch vilken lång dag det vart idag.

Blev väckt av att grannen uppe på mig

började borra o spika imorse vid 7.

Så det var ju bara att stig upp för jag

kan inte sova när de håller på så det ekar i hela lägenheten.

Ja Håkan kom oxå upp o började muttra precis som jag.

Men vi fixade oss o sedan åkte vi ut för att handla lite.

Vi var till Willys idag.

Ja vi var hemma igen vid 10:30.

Sedan efter det så har dagen verkligen sniglat sig fram.

Kan inte fatta att den vart så lång.

Solen kom fram imorse och var framme till 12 sedan försvann den.

På sena em så började det regna och det regnar visst lite ännu.


Var ut i min rabatt på baksidan och klippte ner min åbrodd.

Man måste börja peta lite i rabatterna nu.


Nu ska jag snart kolla på Halv åtta hos mig.


Önskar er alla en fin torsdagskväll.

Av Cina - 7 april 2010 18:47

Usch idag var det grått o trist ute.

Ingen sol på hela dagen.

Vad har då hänt här idag.

Ja inte mycket om jag säger så.

Lagat lite mat.


Hoppas solen tittar fram imorgon man blir så mycket piggare

och gladare då.

Igår såg jag först en slänt full med tussilago och sedan en STOR gräsmatta

full med krokusar i alla färger.

Ohhh man blir så glad inombords när man ser att blommorna börjar titta upp.


Men jag har denna vas med tulpaner att glädjas åt.

 

Håkan fick dessa när han fyllde år i torsdags.

Och dom är enormt vackra tycker jag.


Nu ska jag snart kolla på Halv åtta hos mig och

sedan blir det drömmen om italien.

Önskar alla en fortsatt fin onsdagskväll


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards