~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

Man är bra att ha ibland.......

Av Cina - 25 juli 2010 20:39

Tänk att man kan vara bra att ha ibland.

Man kanske inte saknar kon förrän båset

är tomt.

Min kompis om man nu kan säga kompis.

Jaja iallafall så ringde min ålandskompis K

hit för ett tag sedan.

Och berättade att hon var på sjukhuset på akuten.

Ambulansen hade hämtat henne igen.

Spyr blod och kaffesump.

Och hon dricker öl o vin och jag har sagt att jag ville hjälpa

henne men hon ville inte ha min hjälp.

Så jag har lagt henne på hyllan.

Nu var hon orolig för sin man som inte

svarade i telefon så hon ville att jag

skulle gå och kolla så inget hade hänt honom.

Han hade fått en hjärtinfarkt för 3 veckor sedan.

Så han hade vart i Uppsala och gjort en sprängning.

Och han är ju även bypas opererad tidigare.

Men han var hemma o väldigt onykter.

Och han hade vart upp till centrum o fått lite mat.

Så inget hade hänt.


Nu sa jag till K på skarpen att nu får det väl vara nog.

Men det skiter väl hon i.

Ja tycker ju att detta är väldigt tragiskt

men jag kan inte hjälpa henne mer.


*****************************

Idag har det regnat och blåst som attan.

Vart upp till centrum och köpte 4,5 kg gurka till idag.

Så nu ligger de o drar så imorgon blir det att lägga på burkar igen.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fin kommande vecka.


**************************


 

Jag kan vara snäll,men även elak....

Jag kan älska dig,men även hata dej...

Jag kan stödja dej,men samtidigt lura dej...

Jag kan bry mig mkt om dig,men kan även strunta i dej fullständigt....

Jag kan vara din bästa vän,men också vara din värsta fiende....

ALLT beror på hur DU behandlar mig!!



 
 
Ruth

Ruth

25 juli 2010 22:26

Jaaa du vännen, vad kan man säga och tro, något hemskt måste ske om hon (dom) skall fata hur illa dom lever (om man nu skall kalla det för att leva.) Mycket tragiskt är det, men det är deras liv och beslut som dom själva ansvarar för.
Vilken sann värs du har satt in längst ner, har inte kunnat sagt det bättre själv.
Nu räcker det med gurka, du blir yr av att andas in all ättiksånga hehe.
Kram vännen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

25 juli 2010 22:51

Oj blir mkt inlagd gurka,men bra att ha ju om man nu tycker om det:) .. Kram

http://mallan88.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

26 juli 2010 07:10

Håller med dig om att man är bra att ha ibland, fick ju telefon från mannen som det handlar om jag säger som jag gjort tidigare att dom är inte bra för varandra, men du kan inte göra mer för henne nu
Ha en bra dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

26 juli 2010 10:25

Ja ingen saknar kon förrän båset är tomt och din vers stämmer bra.
ha det gott.

http://www.ekoxenskennel.se

 
Kerstin

Kerstin

26 juli 2010 11:40

Ja det är som du säger. Men de måste ta tag i sina egna liv, ingen annak kan göra det åt dom.
Vad du är duktig som lägger in en massa gurkor. Jag hittar mina i affären -:)

http://farna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tina

26 juli 2010 18:06

Hej vännen.
Va längesedan jag skrev en hälsning nu men nu skriver jag =)
Usch! det är INTE kul med sådan vänskap! Jag har varit i liknande själv, så jag förstår hur du menar & tänker!!
Jag tycker det är jätte bra & STARKT gjort av dig att du "lagt av henne på hyllan"! Det finns en gräns för alla & det är enbart HON som kan göra sina val & då spelar det ingen roll hur mycket du än hjälper.. för så länge hon inte själv inser att det är HON som gör sina val , & INGEN annan, så är det ingen mening!
Hon gör inte enbart sig själv illa, utan även en underbar kompis!!
Jag känner medlidnade med henne eftersom hon inte kan se den underbar vän hon kunde haft om hon bara valde det!
Men hon har sig själv att skylla!!!!

Hoppas att du mår bra annars & att du haft & har en fin sommar!!!
Varm kram till dig vännen
Tina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards