~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under juli 2010

Av Cina - 7 juli 2010 21:31

Ja ikväll har vi vart på Djäknberget och fikat o kollat på dansen.

Vi tog Patrik o Sanna med oss.

Så nu har hon druckit kaffe på berget som vi kallar det.

Var riktigt trevlig kväll.

Inte så mycket folk som jag trodde då det var en sååå fin o varm kväll.

Det var GIDEONS från Eskilstuna som spelade.

Ett band som har funnits i många många år.

Ja det var roligt att se dom igen.

Lite bilder kommer det från kvällen.


Det finns platser lite överallt att sitta och fika på




Här kan ni se serveringen

  

Peter i Gideons sjunger en låt.


 

Lite dansande människor



  

Ut över stora planen där man kan sitta eller leka eller spela brännboll.



 

Sanna skymtar bakom busken hon ska åka ruschekana


 

Här kommer hon farandes ut ur ruschekaneröret.

   

Här går hon uppp i trappen till ruschekanan

Ja ni ser väl vad hon har på sig....=)) 


Ha en fortsatt bra onsdagskväll

Av Cina - 6 juli 2010 18:08

Ja idag är det 8 månader sedan jag gjorde slut men HERR PRINCE.

Det har verkligen gått fort dessa månader.

Tänker inte på cigg längre det liksom finns inte.

Konstigt hur det kan bli.

OCH ATT JAG SKULLE SLUTA RÖKA VAR VÄL INTE TÄNKVÄRT.

Men här är jag och det har gått bra.

Är himla stolt över mig själv och det kommer jag vara länge.


******************************


Var ut till Maxi imorse och handlade.

För nu har vi ju POWER MEET här denna helg

och då går det ej att komma fram till Maxi.

Denna helg är ju våran höjdar helg.

Vi är ute o kollar från torsdag till söndag.

Tar picknick med oss o kaffe o bullar

och sedan så myser vi av att kolla på alla SNYGGA BILAR.

Visst det finns mycket skrot oxå men men det få man

ta en helg som denna.


Ja när vi var på MAxi så hittade jag detta

  

En mörkblå volang kjol och en liten vit top.

Ja det är ju naturligtvis till Sanna.

Visst var det gulligt!!!???

Hon BORTSKÄMD nääääääää INTE ett dugg =))


******************************


Idag kom det lite regn det var iallafall så asfalten

blev våt mer var det inte.

Sedan har det vart lite lite sol men mest moln idag.

Skönt att det inte vart så varmt.

Man kanske har chansen att få sova i natt då.

Vaknade i natt vi 4 o mådde såååå illa.

Och jag hade en stor klump i halsen som

jag ville spy upp.

Men det gick inte att spy och jag har inte spytt än.

Men jag har klumpen kvar.

Och jag mår illa och vill inte alls ha något att äta idag.

Har fått ner lite yoghurt iallafall.

Vidrigat att må illa o inte få upp det som jag mår illa av.

Ja vad kan det vara då har ju inget i min mage.

Hoppas att det är borta imorgon.


Önskar alla en fortsatt fin tisdagskväll.

Av Cina - 5 juli 2010 18:38

Tycker att nu börjar det likna fan denna hemska sjukvård vi har.

Ja blir såååå förbannad så jag tror jag går upp i atomer.

Håkan o jag var o  hämtade min bror idag på fm för han

skulle ju tillbaks till sjukhuset efter sin helgpermis.

Och imorgon skulle de ju vidga hans gallgång.

Han skulle komma in till kl 13:00 idag.

När han kommer dit frågar dom vad han gör där.

Och han säger väl som det är.

Meeeen nääää de hade ju inga sängar.

Så hans rumskompis som han hade tidigare i veckan hade oxå

kommit åter efter helgpermis.

Ja dessa 2 får gå själva till lab o ta sina prover.

Och sedan när de kommer tillbaks så säger dom

att de kan få ligga i korridoren för det finns inga platser.

Men vem tusan vill ligga där då inte fasiken skulle jag vilja göra det.

Vad händer jo........ dessa två får åka hem.

DR säger att bror mins prover var bra och att de skippar

och vidgar han gallgångar o att han får komma åter om 2 månader

för operation av gallblåsan.

Ja den andra killen fick oxå åka hem för han hade

ju BARA bukspottskörtelinflamation.

Hur fan kan man behandla sina patienter på detta vis.

Vilken tur att den andres fru inte hade kommit längre än till Kolbäck

det var ju bara för henne att vända o åka tillbaks för att hämta hem

sin karl o så fick min bror åka med dom till Köping.

Är det inte bättre att säga som det är att det finns ingen tid

att göra dessa åtgärder nu när det är sommar för

vi är underbemannade o flera avdelningar stängda nu när det är sommar.

Och att de MEST AKUTA går före.

Men min bror var ju välkommen in igen om han får ont.

NÄÄÄÄ FYFAN MAN SKA VARA FRISK FÖR ATT VARA SJUK.

Så här behandlade dom ju min sonhustru oxå innan hon fick sin operation.

Ja skulle bli vansinnig om det var jag.

Men va fan det hjälper väl knappast inte.


*****************************


Efter att vi kört upp Christer till sjukhuset så var det bara att åka

tillbaks till Köping igen för vi hade tid 13:30 för att få AC:n påfylld.

Så vi var där vi 13:40 och då kom Karin min väninna o hämta oss

så vi var hem till henne o fika för bilen skulle vara klar vid halv 4.

Jaha ja trodde vi när vi ringde kl halv 4 så sa han att vi skulle få den imorgon.

Men då tog Håkan i lite o sa till att nu fick det allt fixa till det.

Ja då säger han kom om 40 min.

För de hade inte en tagit in bilen då.

Så halv 5 tror jag vi var där.

Och det var verkligen kallt i bilen nu.

Såååååååå skönt.

Tack Karin för vi fick uppta din tid idag oxå.


Och jag tänker även säga att det är FÖR VARMT.


Bara klagat idag.......=((


Av Cina - 4 juli 2010 21:22

Ja jag säger det igen.....man ska inte klaga på värmen.

Men det tänker jag göra nu......fyfan så hett det är.

Var 28,7 grader i skuggan redan 10:00

Detta är för varmt för att jag ska tycka att det är skönt.

Jag mår sååååååå illa när det är så här.

Jag dricker men nääää till slut så kräks jag vatten.

Nu vill jag ha lite svalare o lite regn så det rensar upp luften lite.


Va ha jag gjort idag.............inte något vettigt alls.

Bara  svettats usch usch.

Nu väntar en kall o skön dusch annars kan man väl inte sova.

Där bakom vi har sovrumsfönstret var det 43,2 grader när solen låg

på......den går ner på den sidan.

Sol där från 12 o tills den går  ner bakom höghuset.

Så jag har en bastu i sovrummet kan jag säga.


NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ nu ska jag sluta klaga.

Snart har vi vinter o snö då e inte de heller bra.


Ha en fin kommande vecka!


  




Av Cina - 3 juli 2010 22:06

  

Idag har vi haft en otroligt mysig men varm dag med Sanna.

Vi hämtade henne vid 14 och sedan kom hon hem vid 18.

Åkte till Köping för att hälsa på min vän Karin som flyttat in i en ny lägenhet.

Men först körde vi förbi Christer min bror men där var ingen hemma.

Och Sanna vart lite besviken hon ropade på "kister" så det eka mellan gårdarna.

Då tog vi och åkte till Karin som skulle vara hemma vid 15 tiden.

Och väl dår så var Sanna ivrig att vi INTE skulle få kaffe.

Hon tjatde om kaffe i 15 min.

Sedan fick hon dricka 2 koppar så var det bra.

Hon var så snäll o duktig.

Så vi var välkommna tillbaks till Karin.

Ja så var hon ju tvungen att få åka o hälsa på "kister"

så vi åkte förbi för att kolla om han hade kommit hem.

Men han hade ju inte det så hon vart åter lite besviken.

Christer kom ju sedan o herre gud vad glad hon vart.

Hon skrek så det eka mellan husen.

Hon satte sig på gräsmatten o käkade smultron medan hon väntade på han.

Och när hon sitter där så säger hon .......

JÄVLAR VA GOTT SMAKAR SOM JORDGUBBAR.

Så kom hon nog på sig själv att hon sa ett fult ord för hon höll handen

för munnen o tittade på mig.

Men jag låssas som ingenting o så vart det inte mer.

Vi körde sedan hem henne till Patrik o Sari men hon ville inte dit först.

Försökte att lirka lite så då gick det bra.

Hon ville ha kött o frittar o det fick hon och vi oxå.

TACK FÖR MATEN!


Ja detta var våran dag.

Het som F*N men den var mysig.




Av Cina - 2 juli 2010 19:13

  

Idag har jag vart och hämtat ut min bror från sjukhuset.

Han fick permis över helgen så han ska in igen på

måndag kl 13:00.

Håkan och jag körde hem honom till Köping.

Och hujeda mig så varmt det va i bilen.

Våran AC är lite dålig så vi måste fylla på den.

Om vi har tur så kanske vi kan få den fylld på måndag.

Passar ju bra om vi kunde få det på morgonen för

vi ska hämta upp brosan i Köping o köra honom

hit till sjukhuset.

Och det finns ett ställe i Köping som gör detta

och det kostade inte heller så mycket.

Håkan skulle få återkomma på måndagmorgon kl 7:00.


***************************


Ja vad har annars hänt då.....ja inte mycket.

Är ju så varmt så man orkar ju inte röra sig.

Föstår att det är skönt att ligga vid vatten så man kan bada.

Men nu är ju inte jag någon badmänniska på det viset.

Usch för att bad i vårat "skitvatten" nästan svart vaatten

näää det vill inte jag bad i.

Tacka vet jag havet som är turkos/blått och 27-30 grader hahahaaaaaa.

Ja visst e jag en badkruka oxå.

Men när jag är utomlands så bor jag i vattnet.


******************************


Jo jag har beställt en kryssning till Åland

den 22/7 till mig o brosans minsta kille Marcus.

Han är 13 år så han o jag skall ut på böljan den blå.

Då ska vi äta gott o titta på alla "tanter"

De du Marcus blir kuuuuuuul.

Något som jag kan tycka är väldigt fånigt

det är..........

Jag har ju fribiljetter till Cinderella och trodde att de skulle

gälla då men nääääääää det gäller bara om det är

2 vuxna eller fler som åker.

Inte om man åker 1 vuxen o 1 barn.

LÖJLIGT.

Det är ju hytten man får på fribiljetten så det tycker jag

är ett stort MINUS att det inte gäller.

Men men det kosta inte så mycket ändå

hytt, buss tur o retur, frukost och lunchbuffé

1000:- för oss båda.

Ja då ska man ha mat på kvällen men det finns

så många ställen man kan äta på.

Det blir säkert ala carten......=))


Önskar alla en fortsatt fin fredagskväll



Av Cina - 1 juli 2010 19:48

  

Imorse såg det ut som om det skulle komma regn o åska.

Men nääää det har inte kommit något på hela dagen idag.

All min tvätt har torkat ute i dag.


*************************


Idag skulle de ju rensa Christers gallgångar men va tror ni......

det vart ju uppskjutet till tisdag nästa vecka.

Dessa ingrepp gör dom bara på tisdagar o torsdagar.

De hade för mycket att göra sas det.

Ingen vet vad dom håller på med på denna avdelning.

Dom irrar o frågar man någon så vet dom inte.

Eller annars säger dom olika.

Usch inte lätt att bli sjuk och inlagd på sjukhus i dessa tider.

MAN MÅSTE VARA FRISK FÖR ATT VARA SJUK.

Ja skulle inte gå upp till han idag men så vid 17-tiden så

kände jag att jag ville se hur han mådde så jag åkte

upp i någon timma.

Hade lite gott gott med mig.

Mer säger jag inte.

Han skall nu få åka hem på permis över helgen

och komma tillbaks på tisdagmorgon sa hon till mig nu ikväll.

men jag kan tänka mig att det blir på måndagkväll.

Så han får ringa imorgon när han ska hem så kör vi hem honom.


************************


På lördag skall jag låna "lilla flickan" vi skall åka till Köping

och hälsa på min vän Karin.

Hon som jag ska åka med till Turkiet.

Ska bli kul o se om "lilla flickan" följer med mig.

Hon kanske blir ledsen.

Jaja det återstår att se.


Önskar alla en fortsatt fin torsdagskväll.



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards