~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Cina - 9 augusti 2010 17:53

Usch vilket åskväder vi haft här på eftermiddagen.

Det var hemskt jag var så rädd så jag grät.

Ja är ju verkligen åskrädd om jag säger så.

Det blixtra och mullra samtidigt den var precis över oss.

Det regnade och då menar jag att det regnade det vara vräkte ner.

Just nu känns allt bara fuktigt.

Hoppas det blir bättre luft efter detta.


Har inget mer att berätta idag så detta får bli allt för idag!


Ha en fortsatt bra måndagkväll.

Av Cina - 9 augusti 2010 17:50

 


240 gr köttfärs
2 gula lökar
1 påse kryddig bearnaisesås
1 burk creme fraiche
1 1/2 tsk paprikapulver
1 tsk salt
1/2 tsk svartpeppar
10-12 st potatisar 
  
Strimla löken, med färsen och krydda.
Stek köttfärsen o löken till en röra.
Lägg ugns form och fördela skivad potatis över.
Blanda pulvret i 2 dl vatten och blanda i creme fraichen.
Låt koka upp.
Häll över gratängen. Gratinera i 225 gr i ca 30-40 min, tills potatisen är mjuk.
Servera med sallad 
 
MYCKET GOTT TYCKER VI.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards