~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Cinas Bageri......

Av Cina - 24 november 2010 13:31

Imorse satte jag en deg på 1 liter till lussebullar.

 

Så här såg den ut när den kom på bakbordet.

Och herre gud vad den jäste innan jag hannt med att baka ut.

Men det vart 4 st längder.

 

Inte så vackra men dom får duga.

Sedan var det dags att övergå till lussekatter.

 

Det vart 64 st och dom ser ut så här.

Nu skall jag leverera detta på fredag.

Då vi tar oss en tripp till Köping.

Ja detta är det jag hunnit med idag.

Cinas Bageri är nu stängt för dagen  


********************************

Ikväll tänkte jag göra en jansson.

Är lite sugen på det.


Inget oväder har vi fått här heller.

Blåser gör det ju så det knakar i fönstren.

Men inget snöoväder som dom har neråt landet.

Vilken tur vi har.....


Ja ikväll får vi kolla in Bönderna o se om det

verkligen blir någon kärlek av detta.


Ha en fortsatt bra onsdag  





 
 
annemon

annemon

24 november 2010 15:38

hej! det blev en hel del bröd, jag väntar nog lite till med mitt lussebak,men du får gärna dela med dig av receptet på fläskfilén som du gjorde till dina vänner.

http://annemon.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

24 november 2010 16:19

Kan man få beställa lite lussebullar från Bageriet(ler). Vad duktig du är som bakar och står i.
Även jag ska titta på våra bönder
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anki Paulsson

Anki Paulsson

24 november 2010 19:36

Mmmm, känner nästan lukten genom datorn..
Vad duktig du är cina.
Jo, vi har haft en ganska bra dag sonen o jag idag. Vill bara inte ha mer kyla nu så vi kan gå ut, men antar att det är bara att vänja sig.
Ska bli spännande att se bonde ikväll.
kram

http://www.hampusmamma.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

24 november 2010 20:43

Du ÄR duktig,tur Köpingsborna har dej.Ska nog fixa lite saffransbröd på fredag.Är ledig så då ska jag göra advent.Har ni tid kan ni komma förbi på en kopp java./kram

 
Maria

Maria

24 november 2010 21:49

Mumma vad gott det ser ut o pepparkakor också. Vet inte om det blir några bakade här men ett hus får de bli, måste bara ha det till jul. Kajsa är en blandisvovve Leonberger, schäfer o jag tror Terrvuren. Hon är väldigt lik både Leon o Terrvurenen. Ha en bra dag i bakstugan/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

24 november 2010 22:49

Snart slutar jag gå in här, blir bara så sugen på allt det goda du fixar och donar till, lussebaket ser så bara så mummsigt ut och jag vet att det är gott också.
Kram från en som du frestar till max.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
irja

irja" title="http://bloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]irja[/url]

25 november 2010 03:00

Kära Cina !!!
Det var ju det jag förstod, att du har öppnat egen hembageri`LER... så mycket gott....
HA en bra dag KramiZ IA,,,,

http://40-talisten, bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

25 november 2010 05:05

Men åhhh så gott *Dräglar*
Så himla duktig och framförallt flitig du är Cina,ser så himla gott ut,synd man inte kan ta ett smakprov direkt via bloggen *Ler*
Kram

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
agge

agge

25 november 2010 10:20

Ja, du Cina . Du skulle kunna öppna ett bageri. Du gör så mycket fina bakverk så oj,oj,oj.....

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
ansepanse

ansepanse

25 november 2010 11:30

vad du har bakat och stått i :) riktigt mycket av det goda saffransbrödet
ha en fin dag vännen - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Monica

Monica

25 november 2010 14:02

Du bakar och står i, här bakas det i stort sett ingenting,det blir köpebröd för hela slanten.

Snöandet fortsätter i oförminskad styrka,snart har vi snö ända upp till fönstren.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards