~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Hämtat cortisonet......

Av Cina - 30 november 2010 13:40

Ja idag var det verkligen kallt ute.

Det blåser och det snöar emellanåt

-13,5 imorse när jag steg upp vid 8-tiden.

Jag var ju tvungen att gå ut idag för att gå till apoteket.

Hade det inte vart för de så hade jag stannat inne.

Men nu har jag hämtat mina cortisontabletter

 

Så det blir att börja äta dom på fredag.

Och när jag var på apoteket så var jag även in på

klädettan o kollade runt lite.

Hittade en varm mössa till mig för 39:- inte så snygg men varm.

 

Den är mörkt lila och så e det ljuslila i randen.

Fodrad så man slipper frysa om huvet o öronen.

Man ser inte klok ut i mössa men man ska ju vara rädd

om det lilla man har i huvet....  

Ja så hittade jag ju kalsbyxor till Sanna som hon kan ha på dagis.

 

Fanns bara mörkrosa men de var billiga 20:-

Ja sedan så hittade jag denna klänning som hon skall få ha

på båten imorgon.

 

Tyckte den var riktigt gullig 99:- billigt o bra.

Så får hon ha svarta leggings.

Hon blir nog en riktig pingla imorgon kväll.

Har lovat att locka hennes hår när vi kommer ombord på båten.

Klart hon oxå vill vara fin.

Kameran tar jag givetvis med mig.


Nu skall jag förbereda lite mat.

Det blir bacongratäng med vitlök.


Ja det var lite från min dag.

Ha en fortsatt fin tisdag em/kväll  

 
 
lillis

lillis

30 november 2010 14:53

Har oxå skaffat mig en mössa det är bäst att vara rädd om det lilla man har. Vad söt Sanna kommer att bli i den fina klänningen, blir en riktig liten pingla
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anki Paulsson

Anki Paulsson

30 november 2010 15:26

Gör inget att du skrattade åt sonens hyss.
Det gjorde jag med, även om jag ska erkänna att jag blev lite matt i pälsen oxå.
Önskar er en trevlig resa imorgon.
Sanna kommer att bli båtens sötaste tjej.
Det är jag helt övertygad om
kram

http://www.hampusmamma.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

30 november 2010 15:46

Hej!Hoppas det blir en trevlig resa utan sjögång. Fin klänning till lilltjejen du hittade.ha de gott.
Kramen

http://annemon.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

30 november 2010 18:15

Mössan ser riktigt fin ut tycker jag så du behöver säkert inte skämmas när du har den på dej. Hoppas att ni får det riktigt mysigt och trevligt på Ålandsresan, det är ni värda.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

30 november 2010 19:30

vad fin hon kommer att vara i den klänningen, lilla Sanna, jag tycker att din nya mössa är riktigt fin
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ruth

Ruth

30 november 2010 19:45

Kyligt som attans även här, förra natten -12* och det är redan -11* kan bli upp till -15* sa dom på radion. Var precis ute en kortis med hunderna, det känndes inte så kyligt, beror nog på att det inte blåser. Mössa är en nödvendighet för att inte bli sjuk på vintern och den du har köpt ser väldigt skön och god ut. Fint även till Sanna, hon kommer att bli riktig fin i morgon.
Hoppas ni får en lyckad och trivsam resa med båten.
Kramiz

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

30 november 2010 20:10

Oh vilken gosig mössa :) Ja bäst o skydda det man har *Ler* .. fin klänning,hon kommer vara en sån prinsessa på havet :) Kramar

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Lena S

Lena S

30 november 2010 22:32

Sanna kommer bli jättefin i klänningen.
Det är dax att leta fram mössan här också. Det är -16° nu...brr.
Ha en trevlig båttur imorgon.
Kramis

http://nelasvarld.blogg.se

 
Kerstin

Kerstin

30 november 2010 22:33

Fin mössa, den skulle jag inte tveka att sätta på. Ha det så trevligt på sjön med ditt sällskap. Hon blir allt vackrast av alla i sina nya kläder din lilla Sanna.
Fy så trist att få Kortison, hoppas det hjälper dig nu. Jag har ju haft dom i samma styrka i över ett år och tyvärr, i långa loppet går man upp i vikt. Du skulle se mig nu, på en vecka då jag höjt min dos nu, ännu mera. Hoppas kunna sluta med dom men det verkar inte så än. Man får väl ta det, hellre tjock än ej fungerande.
Hoppas du får hjälp!

http://farna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards