~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Lucia på Sannas dagis

Av Cina - 13 december 2010 18:13

Jaha här kommer lite bilder från Lussefirandet på Sannas dagis.

Alla bilder är KLICKBARA.

 

Lite folktomt när vi kom.


   

Men det fylldes på gansak så snabbt.


 

En söt liten pepparkaksgumma.


 

Här står/sitter alla dagsibarn och sjunger för oss annhöriga

Dom var så duktiga dom små.

Dom sjöng både på spanska, engelska och svenska.


             



Ja Sanna hon var tomteflicka idag.

Hon var så söt och duktig att sjunga.

Bjudna på glögg o pepparkakor vart vi oxå på dagis.

Men det vart inga foton på det för då frös jag om fingrarna.



 

Detta foto har inte jag tagit utan det

har jag lånat av Patrik.


Ja försökte mig på att göra en islykta.

Men tyvärr höll den inte på ena kanten.

Men jag har en ny på gång.

 

Finta saker man kan skapa själv med enkla medel.


*******************************


När vi kom hem från Sannas dagis så ringde

min DR och frågade hur jag hade det.

Vi skall ju träffas på torsdag och då skulle

hon trappa ner mitt cortison.

Det känns ju mycket bra.


Näää nu skall jag värma mig lite glögg.

Ja jag dricker inte bolagsglögg utan bloss från ICA.

Den smakar allra bäst tycker jag.


Ja detta var allt från mig för idag!


Ha en fortsatt fin Luciakväll.   

 
 
Malin

Malin

13 december 2010 18:37

Vilka underbar bilder :) Förstår att det var lite kyligt , hehe!
Kram och ha en fin kväll! Kram

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Anki Paulsson

Anki Paulsson

13 december 2010 19:54

Trevlig lucia :)
Man blir så glad av att se lilla Sanna. Det riktigt strålar om henne.
Här har vi bara sett lucia på tv idag, men

http://www.hampusmamma.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

13 december 2010 21:57

Jo, några kärror ved blev det allt. Ska till vct i morgon och ta min B12 spruta som jag gör en gång i kvartalet. Ha de bra.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karin

13 december 2010 21:59

Visst är dom för söta dom små luciorna!!!Ska på Johnnys i morgonkväll-han är pepparkaksgubbe.Ha en bra vecka,hoppas du blir farmor/kram

 
Maria

Maria

13 december 2010 23:34

Bugar o tackar, vilka jätte fina barn du har fått på bild. Barnen tycker säkert det är jätte roligt att få besök på dagis o få visa upp sig.
Ha en bra dag/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

14 december 2010 07:05

Hoppas att du fick upp värmen av glöggen.
Vilka fina bilder från Sannas lucia firande, hon är så söt den lilla
Ha det bäst vännen
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

14 december 2010 11:19

vilka fina bilder på barnen, de är så söta så
jag gjorde islyktor förra året, de blev så fina
ha en fin dag vännen - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ruth

Ruth

14 december 2010 23:09

Så fina ungar, säkert stolta barn inför sina lika stolta föräldrar. Barn är ju så duktiga, så fina dom var alla, härliga foton.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

15 december 2010 11:04

Så gulliga bilder på alla barn...

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards