~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Handling till Nyår

Av Cina - 28 december 2010 16:34

Ja idag hade vi ju bestämt oss för att åka ut till Maxi

och handla det vi ska ha till nyårsafton.

Så det gjorde vi, det var inte så mycket folk idag

det gick både fort och smidigt.

var rea på kläder där oxå....  

Hittade denna pyjamas till Lilla Maja för halva priset.

 

Så den fick följa med hem idag.


Sedan vart det ju mat oxå för det var ju det vi skulle köpa.

Ja skall bjuda på potatisgratäng, baconlindade kycklingfilé, sallad och

danska rundstycken och till efterrätt blir det inkokta päron och vispgrädde.

Drycken till består av julmust eller cider.

Ingen alkohol blir det här.

Sedan blir det väl kaffe med dopp lite senare.


Kallt idag -10 grader men det var rått som tusan ute.  

Skall ju bli ett kallt nyår sägs det.

Tur att man får vara inne.


Ja det var vad jag har att berätta idag.


PS: Har bytt omröstning........


Önskar alla en fortsatt fin tisdagkväll  



 
 
Ingen bild

agge

28 december 2010 16:55

Så söööt pyjamas. jag stod och tittatde på ett par små, små bäbisstrumpor iadg, tänkte köpa dem fast jag inte har någon att köpa dem åt. Men man kan ju spara till sen..eller? Hahahaaa...som du ser längtar jag efter barnbarn

kram

 
ansepanse

ansepanse

28 december 2010 17:11

det låter jättegott det du tänker bjuda på :) vi ska också ha en liten bjudning och det blir heller ingen alkohol :)
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
annemon

annemon

28 december 2010 17:20

Hej! Vilken fin bild du har på din header ser härligt ut, ha det gott

http://annemon.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

28 december 2010 21:21

Säger som annemon, vilken fin header du har här på din blogg.
Ska oxå köpa ngt att äta till nyår, inte så mycket, eftersom det finns mat kvar sedan julen i frysen.

Ska även då göra ris ala malta.
Ngn tårta oxå kanske.
Ha det bra till nästa gång

Tass
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
gerty

gerty

28 december 2010 22:29

Tror att jag handlat den modellen av pyjamas också, tar alltid ett sväng bland barnkläderna när jag är på Maxi

http://bloggplatsen, se

 
Maria

Maria

28 december 2010 22:44

Kul att handla kläder till de små. Jag har också handlat för helgen men din meny låter mycket godare än min. Ha en go dag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

28 december 2010 23:39

Har inte handlat inför nyår ännu, men frysboxen på 2:a våning är fylld med allsorts mat, så det blir nog något där ifrån. All sorts tillbehör för att fixa till det festligt finns redan. Vin blir det alltid till festliga tillfällen och god mat, det prutar vi inte på. En söt pyamas till lillgrynet.
Kram vännen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

28 december 2010 23:43

Så fin pjyamas du köpt :) .. Skönt att det gick snabbt och smidigt på maxi :)
Kram

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
irja

irja" title="http://bloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]irja[/url]

29 december 2010 02:57

Kära Cina !!!
Vilken fin och smakrik nyårsmeny,du bjuder på, det är så att man blir jättehungrig redan.....Vi firar inte bara nyår även vår bröllopsdag som har många, många år på nacken,,,,Så något gott ska vi väl röra ihop.... Menyn är inte kombinerats färdigt än,,,, men det är ju några dagar kvar men tre rätters meny ska de väl ändå bli och gott ....
HA det bäst,,, KramiZ IA......

http://40-talisten, bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

29 december 2010 06:57

Söt pjyamas du köpt till lilla Maja
Vad mycket gott ni ska äta på Nyårsafton. Vad skönt att det inte var så mycket folk i affärerna
Ha det gott min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
caritha-

caritha-

29 december 2010 07:28

Så söta kläder du handlat,Här blir det bara äta lite gott se tv och bara ta det lugnt och julmust cider o vatten hihi .Ha en trevlig dag kramen

http://caritha-.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards