~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Cromiz, Elvis och Gizmo

Av Cina - 8 mars 2011 13:51

KLICKBARA BILDER


Idag passade jag på och fota mina tre katter av rasen Helig Birma.

Alla tre har sina egna platser.

Vi kan börja med CROMIZ ligger i sin säng.

 

Hon blir 8 år den 5 april och är en brunmaskad hona. (steriliserad)

Hon är en typisk "husse katt".

En mycket näpen liten fröken.


Sedan har vi ELVIS ligger på högsta pelaren som oxå har en liggplats.

 

Han blir 8 år den 22 oktober och är en blåmaskad hane. (kastrerad)

Han är en "mamma katt" och en katt som känner av fullmåne.

Har ett mycket speciellt beteende.

Väcker oss om det inte finns mat på natten.

Äter INTE torrfoder men allt annat.


Och så har vi GIZMO han ligger på en filt men för det mesta i sängen.

 

Han blir 5 år den 11 april och han är en blåtabbymaskad hane. (kastrerad)

Även han har sina egenheter.

Han springer direkt upp i sängen om han ser att Håkan ska vila.

Och han sover med Håkan hela nätterna tryckt in mot kroppen.

Väldig skrikig när han vill ha räkor som han älskar.

Han kan sova djupt och jag öppnar frysen o prasslar med en påse.

Ja vem sitter då inte vid frysen....jo Gizmo o han skriker i högans sky.

Nu får han inet så mycket räkor för det är inte bra för dom att

få i sig så mycket kvicksilver.


Elvis och Gizmo kommer från samma uppfödare som bor i Bålsta.

Och Cromiz kommer från Sofia i Surehammar.


Ja idag vart det lite djur presentation för er som

inte visste allt om mina katter.

Underbara är dom.

Men inte just nu för dom FÄLLER ujujuj så mycket hår.

Fast det får man ta när man är djurägare.


****************************************

Idag skall vi hämta Lilla Sanna på dagis vid 16:00

och sedan hämta upp Patrik vid hans jobb

o köra dom hem.

Patrik bjuder oxå på mat idag.

Det TACKAR VI FÖR 

  len skiner idag men ack va det blåser.

Men snön smälter nog lite fortare då.

Ska ju bli regn i veckan säger dom som vet, så då förhoppningsvis

 försvinner det mycket.


Ja detta var allt från mig för idag.

Ha en fortsatt fin tisdag  

 
 
irja

irja

8 mars 2011 14:43

Kära Cina !!!
Först vill jag TACKA dig min vän för krya på dig hälsningen,TACK, igår måndag första dagen feberfri och krafterna är på återhämtning, skönt, Livet är en fest,nu, glad att få bli fri den åkomman,,,,, nog om det, nu till något annat....
Här är det vackert och vårfint i din blogg, kännde nästan inte igen mig....
Underbart vackra KATTER du/ni har, alla med sin egen vilja och egenskaper, härligt, önskar att vi kunde ha katt,men tyvärr,min Anders är alergisk mot katter, är glad över våran choclad pralin labben LUCKY... Snabeldraken får verkligen göra rätt för sig nu, får damsuga var och varannan dag, för här blir det en matta av hundhår,det är ju dax för djuern att byta om till sommarpäls..... Hoppas din Qvinnodag har varit till belåtenhet.... Ha det bäst... KramiZ IA......

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

8 mars 2011 14:52

Vad mysigt med en liten närmre presentation av dina katter :) Dom är så fina!
Och jag vet vad du menar,Jason och Jinx fäller en himla massa päls nu dom också,blir att borsta dom nästintill varje dag! Puh...
Så mysigt du fått här inne på bloggen din,en aning avundsjuk att du är så himla duktig på att fixa och göra sådanna fina headers :)
Kramar

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

8 mars 2011 16:08

Dom är så fina rea katter och kul att du presentera dom. Vad trevligt att hämta Sanna och se bli bjuden på mat det är inte fy skam
Ha det gott vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

8 mars 2011 16:13

Åh.. vad fint det blev, vackra färger du valt så vårigt.Jag blev så glad att se allt detta.Vilka fina katter du har, förstår att dom hårar och är dom tre blir det ju mer, men det är sånt man får ta när man djur vill ha.Och visst är Vargas bra.
Citat tycker jag stämmer bra som du har och bilden är så fin. Ha en kväll.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

8 mars 2011 17:26

Det var verkligen SÖTA kissar ni har!! Och såna egenheter dom har...alla tre!
Ja katter dom är verkligen peronligheter..dom är allal OLIKA..och har sina "idee´r" och vanor.
Skönt att bli bjudna på mat!!!
Kramar!!!

http://margitholm.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

8 mars 2011 18:28

vilka fina katter du har :) jättesöta alla tre
ska det bli regn?? här är det sagt att det ska snöa
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Lena S

Lena S

8 mars 2011 19:50

Här inne får jag verkligen vårkänslor, härligt.
Vilka godingar ni har. Jättesöta!

Sv: tänk om jag också kunde ha lite mer skin på näsan när det gäller min sjukdom. Men jag har svårt att hitta ord och förklara hur det är. Oftast kommer jag på vad jag skulle ha sagt efteråt.
Hoppas du får bra hjälp och förståelse när det är dax.

Kramis

http://nelasvarld.blogg.se

 
calma

calma

8 mars 2011 20:38

Hej vännen min
Jo,det är alldeles sant,,jag jobbar,därmed ej sagt att jag är helt återställd,men säjer som så här
Jag skulle avlasta helt ngr dgr,sen en krycka,och det var ej meningen att jag skulle vara hemma längre än obl veckan man har,
Jo,om det ej gick åt rätt håll,och som jag skrivit att de tog prover på vätskan i knät,var det ngt i den,så blev det antibiotika o då kanske jag fått vara hemma lite mer,jag vet ej
Sen kan man alltid chans,vara hemma o hoppas försäkringskassan godkänner,men det är ju ej ngn garanti,även om en läkare tycker så
Men jag är bättre,känns bar som en tennisboll eller nåt i knävecket,när det var som jäkligast var det som em fotboll,
Jag har en stödskena när jag jobbar,just idag suttit mkt med datajobb o så
TAck för all omtanke vännen

VILKA helt underbara kater,o så egna,som dom är,,er stolthet förstår jag
Våra små monster är oxå egna,

Tusse,den lilla,är precis som din som kommer när du öppnar frysen,,från inhgenstans så sitter han bara som ett frimärke där,han är mammas kisse,ska sova tätttätt intill mej,helt intill min kind,vänder jag på mej,byter han oxå sida

Sigge är husses katt,ligger hos honom o följer honom överallt,

Ja,tack än en gång för allt d fina både bilder o ord
Kramen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

8 mars 2011 21:18

Vad vårlikt du gjort på den här sidan-härligt!Vet du,jag är inte nå´avundsjuk på djurägare när det är dax för pälsbyte.Jag har haft min beskärda del av djurpäls så inga mer djur innanför mina dörrar.Fast jag kan ju tycka att dom är söta ändå/kram( hälsa till Sanna)

 
Ruth

Ruth

8 mars 2011 23:24

Ny toppbild igen, kanske kan du påverka Kung Bore så han släpper fram blommorna snart.
Du har så fina katter, päls, ja det får man ta även om det är jobbigt när det pågår, då blir det till att borsta dagligen.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

9 mars 2011 13:14

De är jättevackra dina kissungar...

kram

 
gerty

gerty

9 mars 2011 13:29

Så fina dina katter är, dom är verkligen livsnjutare vet vad dom vill

http://prilyckans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards