~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 13 april 2011

Mötet avklarat......

Av Cina - 13 april 2011 15:05

Ja då var mötet med AF och FK avklarat.

Hade min handläggare med mig från medarbetarcenter oxå.

Hon hon från FK va med typ 10 min.

Och henne ger jag inte fem öre för.

Fy vilken arrogant brud 25 år kanske på sin höjd.

Inte tillmötesgående alls nääää usch.

Men damen på AF hon var en mycket trevlig dam i medelåldern.

Vi pratade hit och dit om hur det nu skall bli efter att

jag blir utförsäkrad den 30/4.

Men som det är just nu så skall jag gå i något som heter

IRIS HADAR och lära mig mindfulness, stress o smärt hantering och ergonomi.

Det är 2,5 tim 2 dagar i veckan i 8 v.

Det var det hon kunde erbjuda mig.

Har alldeles för mycket smärta för något annat.

Jag kommer att söka sjukersättning så småning om.

Jag har fått en tid 1½ tim till min DR den 10/5 .

Så jag hoppas hon kan skriva ett läkarutlåtande som dom godtar på FK.

Är ju inte det lättaste men jag gör ett försök.

Så får vi se vad som händer.


Just nu snurrar det bara i mitt huvud.

Har tagit in en massa information idag.


Min kropp gör ont idag och min rygg oxå men det

beror ju på min muskelreumatism så det vet jag.

Bara att kämpa på inget annat.

Måste ju göra något kan ju inte bara sitta på en stol.

Så får man ha ont sedan så är mitt liv.


För er som undrar vad MINDFULNESS ÄR:


Sitt rak och slappna av i axlarna
Sänk blicken till golvet framför dig och slut ögonen något

Flytta nu uppmärksamheten till din andning.

Känn hur luften strömmar in genom din näsa, ner genom halsen och fyller lungorna.

Andas sedan ut igen genom munnen.

Försök följa luftens väg genom varje andetag.

Var öppen för alla tankar som kan tänkas dyka upp i stunden.

Försök att inte fastna i dem utan bara lägga märke till dem och sedan varsamt flytta din uppmärksamhet tillbaka till din andning.

Se dina förnimmelser som löv som flyter förbi i en å.

De kommer och går men omgivningen är fortfarande den samma.

Istället för att gå in i dina förnimmelser och följa dem försök bara betrakta dem som löv som flyter förbi.

Försök att inte döma dina förnimmelser utan bara iaktta det som passerar.

Du är inte dina tankar, du är mycket mer än dina tankar.



Ingen sol idag lite små dugg.


Önskar er alla en fortsatt fin onsdag  



 







 
 
Monica

Monica

13 april 2011 16:42

Fy så tråkigt och även jobbigt det låter med mindfullness.Hoppas att allting ordnar sej till det bästa för dej i alla fall.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

13 april 2011 19:19

men vännen, hoppas att allting kommer att ordna sig för dig
Sv: tack snälla vännen, jag kommer att tänka på att du håller tummarna för mig
bamsekramar till dig

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Karin

13 april 2011 19:34

Ja det låter som hokus-pokus o.sen mår du bra...Man ska inte vara negativ men visst verkar det lite löjligt.Hoppas iaf att det ska bli bra för DEJ!(om inte annat lite bad i varmt Medelhav kan funka oxå!)/kram

 
calma-s

calma-s

13 april 2011 21:45

hej vännen

hoppas verkligen att du får ett så bra samtal som det bara går hos din läkare,att det han skriver blir så som krävs för FK ska godta det.
är helt ofattbart att FKläkare ska kunna bedöma utan att ens se den det handlar om

en av mina döttrar för en ständig kamp med FK,jobba ska hon,fast hon knappt kan lyfta en liter mjölk vissa dagar

tänkte på dej,visste ju att du skulle dit idag

sen hoppas man att den där tjejen inte blir så gammal på en sån plats där hon absolut inte bör jobba

Kramar tilld ej vännen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

13 april 2011 22:46

Gud det där låter jobbigt, den där FK är bara så jobbig att ha och göra med, hoppas att allt ordnar sig till det bästa

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
agge

agge

13 april 2011 23:12

Hoppas att allt ordnar sig till det bästa för dig inom snar framtid.

kram

http://jacastas,blogspot.com

 
lillis

lillis

14 april 2011 06:58

Hoppas att allt löser sig till det bästa för dig och att det går bra när du ska till din läkare.
Håller tummar och tår för dig
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

14 april 2011 07:36

Men herregud var min första tanke, VAD HÅLLER DOM PÅ MED, när jag läser, "IRIS HADAR" MINDFULNESS ÄR det någon sorts meditering du ska hålla på med vad kan det hjälpa dig i dina smärtor,det är nog så att dom inte vet vad smärta är,nog något som dom inte har upplevt själva. Man blir så förbannad för att dom sitter med makten att bestämma över hur andras upplever sina smärtor.
Hoppas verkligen att det odrnar sig för dig.
Man måste nästan vara frisk för att orka kämpa på.
Gör så gott du kan min, vän ha de gott.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

14 april 2011 13:26

Hoppas verkligen att allt löser sig till det bästa för dig Cina! .. Kramar

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

14 april 2011 15:50

Man blir bara less på alla idioter som tror att lite avslappning kan läka söndervärkta kroppar. De förstår inte vad det handlar om. Hoppas din läkare kan skriva intyg så du slipper detta! Dom är inte kloka rent ut sagt. Vet en tjej som tvinas åka buss en mil 1 ggn i veckan för att fika med en aktivitetsrupp 1 timma. Att hon sedan är utslagen 2 dagar efter förstår dom inte, vill inte ta till sig det. Moorrrrrrrrrrrrrrrrr

http://farna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards