~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Cina - 2 juni 2011 16:31

Vi åkte ut vid 10 tiden idag.

Jag skulle handla lite för jag skulle baka kakor idag

fick jag för mig.

Och så var det ju hårfärg oxå.

När vi kom hem vid 11 så kom en granne så vi stog o prata ett tag.

Så kom en annan granne och berättade att det var en annan granne som låg

i sitt förråd helt borta.

Så jag sprang dit och jag konstaterade ganska så omgående

att det behövdes en ambulans.

Ringder 112 och de ska skicka en ambulans men FAN vilken tid det tog

innan den kom.

Gubben var helt förvirrad o inte visste han vad han hette

och inte viste han vart han var.

Ont i en axel så han kunde inte ens lyfta armen.

Tror nog att axeln var urled eller något sånt.

Vem vet hur länge han legat där.

Ambulansen kom och han fick följa med.

Och jag har nyss vart in till hans fru och hon

hade talat med en läkare som ringt.

Han skulle nu på skikt röntgen av huvet o sedan skulle dom röntga armen.

Klockan är alltså halv fem nu och han åkte in vi 12:30.

Och nu först hade dom tittat på honom.

Det är för jävligt vilken sjukvård vi har.

Klart dom kanske har mycket att göra men denna man är ju

gammal och man tycker att dom ska ta dom fort om man

misstänker en blödning i huvet eller något sånt.

Jaja nog om detta, han har fått vård nu.


****************************************

Så ni kan ju förstå att mitt kakabak inte vart något.

Men jag har iallafall fixat till håret.

Man behöver inte vara frissa för att få den färg man vill ha.

Kan inte fatta att det skall vara så svårt för en frissa att göra som man säger.

Jag talade till och med om för henne vad hon skulle blanda för att jag skulle

få den färg jag ville ha.

Meeeeeeeen nääääääääää fel igen.

Nu har jag fått den färg jag ville ha och jag är glad för det.

Kommer inte att gå dit något mera.

Får hitta någon annan som klipper bra så kommer jag

själv att fixa med färgen.

Billigare att göra så.

Skall inte kasta ut ett öre till hos henne iallafall.

Nu skall jga spara och så klipper jag mig nere i turkiet.

KARIN klipp dig inte innan turkiet försök stå ut.


Nu önskar jag er alla en fortsatt fin Kristiflygar kväll  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards