~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Cina - 9 juni 2011 17:02

Imorse gjorde jag en citronpaj medan Håkan

var till Köping med bakverken som jag bakat till hans syster.

Klickbild

 

Den skall pudras med florsocker vid servering och med

lättvispad grädde.

Hoppas den är god o inte sur.

Min väninna och resekompis kommer imorgon.

Ska bli roligt att träffas var ett tag sedan.


Idag trodde jag det skulle bli åska och regn men inte en droppe

har vi fått ännu.

Och det är såååå kvavt och konstig luft.

Man kan inte andas ordentligt.


Nu skall vi snart äta lite färskpotatis och kall skinka och mimosasalld.

Det gillar jag, hoppas magen gör det oxå.


Ha en fortsatt fin torsdags em/kväll  

Av Cina - 9 juni 2011 09:01

Igår tog orken slut efter att jag kom hem från Iris.

La mig och sov en stund.

Hade huvudvärka och väntade på att det skulle bli åska.

Men det kom ingen åska och inget regn heller.

Nu har jag sovit och känner mig pigg iallafall.

Otroligt varmt om nätterna så man håller på att flyta bort.

Fast nu har vi fläkten på så då blir det lite svalare.

Tror att det kommer ännu en mycket varm dag.

Hade tänkt att städa av lite idag när jag får fikagäst imorgon.

Sedan blir det att bka en citronpaj.

Min ugn är inite så bra längre men jag har ringt

min kvartersvärd o hoppas på att han ger mig en ny.

Alla spisar byttes ut för ett tag sedan men jag fick ingen då.

För min var för ny.

Men va sjutton jag använder min spis och ugn väldigt mycket.

Och dom har vart här flera ggr o tittat på den o bytt ut saker.

Han sa att spisen har nog gjort sitt sist han var här.

Bara hålla tummarna nu att han ger mig en ny.


Önskar alla en  lig och fin torsdag  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards