~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Sanna sjuk, lilla pojken sjuk och Maja sjuk.

Av Cina - 30 november 2011 17:09

Ja nu är dom sjuka alla 3 barnbarnen förkylning naturligtvis.

Igår vid 16 tiden ringde Sari och frågade om vi kunde

ha Sanna för hon var tvungen att åka upp till barnakuten

med Lilla Frans (lilla pojken) han var så rosslig i bröstet.

Och de var klart att Sanna fick vara här.

Vi åt mat o Sanna var hängig o varm som en kamin.

Så jag förstog att hon inte mådde bra.

Men rätt som det var piggade hon på sig.

Så hon fick bada och kollade på tv.

Då var inte inte varm alls med andra ord febertoppar.

Sari och Frans kom vid 20 tiden och de hittade inget

fel på honom utan det var en helt vanlig förkylning.

Sari kollade tempen på Sanna igår kväll och imorse men hon hade ingen feber

och hon sa att hon mådde bra.

Så hon fick gå till dagis men efter 2 timmar ringde dom

då var det bara att hämta hem henne.

Nu är dom sjuka båda barnen.

Även Lilla Maja har feber och är förkyld.

Hoppas snart att dom kryar på sig alla 3.


Denna bild tog jag idag.

KLICKBILD

Här liggar han på sitt babygym och pratar med alla djuren =)  



Annars har det inte hänt så mycket här.

Ikväll blir det spännande o se bönderna hur dom haft det.

Jag vet att ett par har redan gift sig =)


Önskar alla en fortsatt fin onsdagskväll  

 
 
Malin

Malin

30 november 2011 18:36

Men vilken otur dom ska ha dom små liven :( .. många som e förkylda nu,jag e inne på 4 veckan tror jag?! hostan vill inte ge med sig för fem öre!
Söt bild på lillpojken :)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

30 november 2011 18:39

stackars små sötnosar, det är alltid så svårt när små barn blir sjuka
en fin onsdagskväll till dig också
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Ruth

Ruth

30 november 2011 23:08

Så tråkigt med dessa förkylningar, jobbigt när det drabbar dom små, men dom kvicknar också på sig rätt så snabbt som tur är.
Har också tittat på kärleksparen i kväll, förlovning blev det och sedan så blir det bröllop, kanske går det lite väl snabbt kan tyckas.
Ha en skön nattsömn //kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

30 november 2011 23:24

Det är ett elände med förkylningar,inte alls kul.Man vet iaf att det(brukar)går över relativt snabbt.
Har haft kortspel här med Roger,T o.B.Han ska läggas in på tisd.och op.på onsdag på Huddinge.Äntligen
Ha en bra torsdag/kram

 
Maria

Maria

1 december 2011 01:36

Stackars små inte lätt att va dålig. jag brukar sällan bli förkyld men nu har det blivit med råge. Kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Ingen bild

agge

1 december 2011 06:44

Stackarna...inget kul att vara sjuk inte. Vad söt han är lillgubben.

kram

 
lillis

lillis

1 december 2011 06:47

Vad tråkigt att dom är förkylda dom små liven, hoppas att dom snart piggar på sig
Så fin lill killen är där han sitter i sitt gym.
Ha en bra dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

1 december 2011 12:30

Inget roligt när barnen är sjuka,men tur att det bara är vanlig förkylning i alla fall.

Det blir spännande att höra vilka som redan har gift sej utav bönderna....gissar på gotlandsbonden och Per-Ola med hästarna.

Ha en bra dag!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Anette

Anette

1 december 2011 17:15

Oj gisses vilken fin jul logga du har waow tänk om man kunde göra något så snygtt bra jobbat.

http://nettan68.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards