~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Det tar sig allt.......

Av Cina - 24 januari 2012 17:12

Ja det börjar ju ta sig lite här i sovrummet.

Imorse kom han vi halv 8 och började slipa

det han spackade igår.

Sedan målade han det som skulle målas.

Han kunde inte sätta tapeterna i dag

och jag vart sååååååå besviken.

Han var tvungen att åka och hjälpa en kollega.

Men vid 12 vart han här igen och målade en gång till.

Och imorgon kommer han halv 8 och hänger tapeterna.

Sedan ska det vara klart bara golvet som kommer fattas.

Men det kommer ju vad det lider det oxå.

Lite bilder hur det ser ut just nu då.

KLICKBILDER

FÖRE


SPACKLING


MÅLAT


Färgen blir annorlunda när man tar med blixt får ta imorgon

när allt är klart istället.

Vart lite rädd när jag kollade hur han målat.

Man målar ju uppifrån o ner.

Och det hade han ju gjort men sedan var det målar

tvärs över oxå o det syntes ju lång väg.

Men nu har det torkat och det syns inte alls.

Kanske syns på bilden har inte kollat så noga. 


Spegeln som jag hade ovanför sängen är

ju ett gammalt fönster som är över 100 år.

Den skall jag ta bort spegelglasen på och göra

vanliga glas och bakom glaset blir

det 6 st foton.

Så jag gör om en fönster spegel till en fönster ram.

Den skall sitta på den gråaväggen sedan.

Ja jag har så mycket planer i huvet så hälften vore nog.

Ovanför sängen blir det inget utan där kommer ju fondtapeten 

att få dominera.


PÅ em bakade jag limpor

Så nu har vi matbröd.  


Näää nu slutar jag mitt inlägg för idag annars blir det för långt.


Tack Ruth för samtalet idag alltid trevligt att prata med dig.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdagskväll.

 
 
Corina

Corina

24 januari 2012 18:18

Ler lite.....många som reagerar när man ser att dom målat tvärsöver eftersom väldigt få inte vet att det försvinner när det torkar. Samma sak när dom nyss har hängt tapeter och man ser bubblor brukar folk reagera, bubblorna torkar nämligen bort också :) Har fått lära mig av min svåger som är målare :) Blir säkert väldans fint ! Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

24 januari 2012 18:18

då blir det klart imorgon och då får vi se bilder på fondväggen också :)
vad gott med hembakat bröd :) förr bakade jag allt bröd själv, nu orkar jag inte riktigt med det längre
en fin kväll till dig - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Karin

24 januari 2012 20:26

Ja man är ju så ivrig att det ska bli klart...finns visst nåt som heter tålamod.Ska bli spännande att se slutresultatet.
Va gott med hembakt bröd.Jag köper mitt färdigt i butiken.Kanske man skulle ta o prova en dag,hmmm./kram

 
lillis

lillis

24 januari 2012 21:15

Är så nyfiken att få se hur det blir när det är klart, kommer att bli kanon.
Så gott med hembakat bröd det var längesedan jag bakade det,
Ha det bäst min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
isabel & caroline

isabel & caroline

24 januari 2012 22:06

otroligt fin blogg :)

http://www.sistersofgothenburg.blogg.se

 
annemon

annemon

25 januari 2012 07:17

Ja här har det hänt en del läser jag Grattis till att det är klart med försäkringskassan och att du slipper ha dessa krav på dig som du har haft.Visst blir det rörigt när det renoveras och lite jobbigt att ha det så men det är ju övergående som tur är hoppas ni kommer bli nöjda nu.Hembakt det gillar jag.Tack för recepten som du har skickat på mejlen.
Svar finns inne hos mig.
Ha en bra dag/kramen

http://annemon.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

25 januari 2012 09:48

Hoppas nu att du får sovrumsväggarna klara i dag, men man vet aldrig vad dom får för sig dessa gubbsen. Tack för samtalet fr´örresten alltid lika roligt att få prata med dig.
dina limpor ser så goda ut, blir sugen på en riktig macka, men nu är det slut med fusk för mig. Det blev riktigt fint nu på din blogg, tur att du gillade det :)
Ha en fin dag vännen.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

25 januari 2012 10:20

Åh det kommer bli så jätte fint,det är jag bombsäker på :)
Tyckte även att tapeten innan var kanon fin,sån skulle jag vilja ha :D
Stor kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards